recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - musik fra 'android' til receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

musik fra 'android' til receiver

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-November-2005
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af mkt mkt skrev:

Hej Per

Har du mulighed for at downloade airfoil app til android og teste om det er muligt at sende lyd fra apps til airport express? - Hvis du kan det har du din løsning der. Ellers må du slække på nogen krav eller betale for Sonos. 




Altså downloade airfoil og installere på min pc ? og se om jeg kan streame fra min tlf. via hvilken apps ?

Jeg har investeret 599 i 'andersson' HDMI dongle for android. Den skal også lige testes i aften :-)

mvh
Per
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 21:16
Efter at have luret med på den her tråd, så besluttede jeg mig for at root'e min Nexus7 - så nu kan jeg via app'en Airtunes bruge Airplay til at streame Spotify til et Atv. Det fungerer perfekt.

Ved ikke om det er nyttig information for OP, men tænkte måske andre kunne have glæde af det.
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2013 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af perf perf skrev:

 Altså downloade airfoil og installere på min pc ? og se om jeg kan streame fra min tlf. via hvilken apps ?

Jeg har investeret 599 i 'andersson' HDMI dongle for android. Den skal også lige testes i aften :-)

mvh
Per

Ja, tanken var at installere airfoil på pc og telefon, for på den måde at afspille til en airport express, men hvis du har kastet dig ud i at streame til en dongle er ikke den ide noget værd længere. 

Kunne være interessant at høre hvad du kommer frem til så jeg håber du poster en opfølgning. 

Oprindeligt skrevet af Lars_M Lars_M skrev:

Efter at have luret med på den her tråd, så besluttede jeg mig for at root'e min Nexus7 - så nu kan jeg via app'en Airtunes bruge Airplay til at streame Spotify til et Atv. Det fungerer perfekt.

Ved ikke om det er nyttig information for OP, men tænkte måske andre kunne have glæde af det.

Måske nyttigt for andre, men OP vil vist streame til Android. Airfoil, Airbubble og sikkert nogle flere apps fra play store har jeg forstået gør det samme, bare uden rooting. 
Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-November-2005
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2013 kl. 10:06
...streame til en airport express..? Hvordan tænker du, hvilken
enhed skal der installeres airport express på ?

mvh
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2013 kl. 11:52
Airport express er ikke et program men en router med audio output (groft sagt).
Læs her:

modtager signaler fra Airplay, der er noget Apple har, men som Android/Windows kan udnytte med apps som AirAudio og hvad man ellers kan google sig frem til.
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2013 kl. 15:29
"  Ja, tanken var at installere airfoil på pc og telefon, for på den måde at afspille til en airport express, men hvis du har kastet dig ud i at streame til en dongle er ikke den ide noget værd længere. "

Det skal lige siges her med hensyn til en android dongel/mediacenter/tablet AT PÅ NOGEN AF DEM kan man  sætte den op som en airport express altså så de funker som en airplay modtager. du kan også lave en PC eller en ældre mac uden airplay om - Det gøres ved at smide xbmc in på den og tænde for airplay i system ;-))     se video

http://www.youtube.com/watch?v=XNgJTRbC0AE

http://www.youtube.com/watch?v=hrSfqOWETv8


Redigeret af Niller55 - 11-September-2013 kl. 15:34
Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-November-2005
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2013 kl. 22:52
Løsningen blev Apple tv og iPad...plus iPhone når den nye er kommet til dk
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2013 kl. 10:00
Det er også en god løsning. Håber du bliver glad for den!

Ikke for at bringe dig i tvivl med er den løsning ikke noget dyrere end Sonos? Wink
Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-November-2005
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2013 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af mkt mkt skrev:

Det er også en god løsning. Håber du bliver glad for den!

Ikke for at bringe dig i tvivl med er den løsning ikke noget dyrere end Sonos? Wink


Jeg tænker jo lidt at man kan sammenligne apple tv med sonos connect. Apple tv koster mindre end 800,00 og giver mig streaming af lyd...eller både billede og lyd.

Indtil videre er jeg en glad mand :-)

Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2013 kl. 09:48
Et andet alternativ er bluetooth receiver på anlægget, specielt hvis mobilen understøtter aptx...
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu