Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
forzajuve
Guld medlem
Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6507
|
Emne: musik fra comp til anlæg (squeezebox) Sendt: 20-Juni-2010 kl. 16:04 |
Nogen der kan forklare mig konceptet i squeezeboxen, jeg har en wd tv live, men synes musikafspilleren i den er elendig... Kan squeezeboxen kobles til tv´et så man kan få visuelle effekter og så til anlægget og streame god lyd. Ved det lyder rookie agtigt.. Men kunne godt tænke mig at når man holder fest, så kan folk følge med i hvilken slags musik man har på sin playliste, det kan jeg ikke med wd tv live...
På forhånd tak..
Har hørt meget godt om Sonos, men det er for dyrt for mig...
Hvad skal man bruge af grej - problemet er at computeren er på kontoret og anlægget / tv, er i stuen.
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
 |
Markh
Super bruger
Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
|
Sendt: 20-Juni-2010 kl. 16:44 |
forzajuve skrev:
Nogen der kan forklare mig konceptet i squeezeboxen, jeg har en wd tv live, men synes musikafspilleren i den er elendig... Kan squeezeboxen kobles til tv´et så man kan få visuelle effekter og så til anlægget og streame god lyd. Ved det lyder rookie agtigt.. Men kunne godt tænke mig at når man holder fest, så kan folk følge med i hvilken slags musik man har på sin playliste, det kan jeg ikke med wd tv live...
På forhånd tak..
Har hørt meget godt om Sonos, men det er for dyrt for mig...
Hvad skal man bruge af grej - problemet er at computeren er på kontoret og anlægget / tv, er i stuen. |
Simpelt forklaret: 1) Du installerer Squeezebox Server på din computer (typisk der, hvor du har musikken), og får softwaren til at scanne dit musikbibliotek igennem. 2) Brug en Squeezebox Touch - den kan overskueligt vise playlisten på dens skærm, og giver mulighed for at folk selv kan søge efter musik. Det nemmeste er dog en bærbar el. lign., hvor du har Squeezebox Server webinterfacet åbent. Det er alt andet lige meget hurtigere at søge/tilføje numre dér. Alle Squeezebox afspillere kan enten tilkobles dit netværk trådløst eller kablet. Du bestemmer selv.  Du kan ikke få visuelle effekter på TV'et, da Squeezebox afspillerne udelukkende har lydudgange. /Mark
Redigeret af Markh - 20-Juni-2010 kl. 16:44
|
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50
DVDO iScan Duo
XBOX360, PS3 og Wii
Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X
Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect
|
 |
forzajuve
Guld medlem
|
Sendt: 20-Juni-2010 kl. 16:50 |
jeg har en bærbar computer i stuen, men hvad skal jeg så investere i til hvor meget og hvor ? Det skal være gnierpriser
|
|
 |
Zulu
Guld medlem
Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Point: 775
|
Sendt: 20-Juni-2010 kl. 16:59 |
Kan du ikke bare sætte den bærbare til fjernsynet og til anlægget?
|
 |
forzajuve
Guld medlem
|
Sendt: 20-Juni-2010 kl. 17:07 |
selvfølgelig en bedre ide.... :-)
|
|
 |
forzajuve
Guld medlem
|
Sendt: 20-Juni-2010 kl. 22:50 |
har en onkyo 705, skal man bare bruge det der kabel med et stik til bærbar og rød hvis til anlæg, eller skal man køre via HDMI, og så muligvis overfører signalet fra anlæg til tv..
|
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 20-Juni-2010 kl. 23:01 |
Der sidder sandsynligvis en bedre D/A-converter i receiveren end i PC'en, så du får den bedste lyd ved at køre lyden digitalt til receiveren. Men det kan være noget bøvl at få lyd via HDMI fra en PC, så den analoge løsning er sikkert lettest.
|
 |