recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik fra mobil til anlæg. Bluetooth eller wi-fi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Musik fra mobil til anlæg. Bluetooth eller wi-fi

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Musik fra mobil til anlæg. Bluetooth eller wi-fi
    Sendt: 14-Januar-2012 kl. 00:31
Hej

På min Galaxy S II har jeg egen musik. Jeg har DR's radiokanaler via App. Jeg har alt musik via TDC Play. Men jeg vil gerne have musikken ud af mit faste anlæg.

Bluetooth:
Er der nogle af de bluetooth receivers med line-out der leverer en ordentlig kvalitet, svarende til at der var forbundet med ledning?

Wifi:
Jeg kunne nok bedst tænke mig en wifi-løsning hvor modtagerboxen ved forstærkeren modtog via Wifi, og der havde Line-out (og digital-out selv om jeg ikke skal bruge det i første omgang).
Ud over at modtage lyd fra min mobil, kunne en sådan også selv gå på nettet efter radiokanaler og hente musikken fra min NAS, så min/vores mobiler, blot styrer anlægget.

- Hvilke muligheder og alternativer er der her?

Det lyder jo meget som om jeg skulle have mig en Squeezebox Duet. Men jeg vil rigtig gerne have at den understøtter at modtage musik via DLNA. Og Squeezebox controlleren vil være god at have, men styring via mobil vil også være fint. 

Det er endvidere et krav at jeg ikke vil have en PC kørende hele tiden.

Vi har en god forstærker og rigtig gode B&W højttalere. Dem vil jeg gerne udnytte godt. Og samtidig komme af med cd-afspiller med andet, og stille forstærker og den receiver der måtte være det rigtige, et separat skjult sted.
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j_mil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 09:31
På wifi siden vil jeg foreslå Sonos. De har noget der kan det du efterlyser. Med sidste version af aps'en til Android er betjeningen fra mobilen næste på højde med deres egen remote. Med det kan du streame fra NAS diske, netradio og Spotify direkte.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 10:14
Hvilken NAS er det som du har? For det er ikke alle der kan bruges som squeezebox server og det kræver det hvis du vil have en squeezebox duet.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 13:40
Hej

Tak for input.

Sonos:
Hvilken receiverdel er det specifikt du tænker på fra Sonos?  - modelnummer. Så vil jeg google den lidt.

NAS:
Jeg har en synology DS110j.  Squezebox server understøtter jo Synology's NAS'er, men da DS110j er i den svage ende, vil det at køre Squezebox-server-softwaren måske  gå ud over andet (downloads, mv). Hvis nogen kører Squeezebox over en DS110j hører jeg gerne deres erfaringer.

Og jeg vil stadig rigtig gerne høre om alternativer til Squeezebox Duet (Squeezebox server).
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu