recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik fra nas til anlæg, uden at have tv tændt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMusik fra nas til anlæg, uden at have tv tændt

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Direkte link til dette indlæg Emne: Musik fra nas til anlæg, uden at have tv tændt
    Sendt: 18-Maj-2011 kl. 15:34
Hej alle

jeg har en Nas (Buffalo linkstation 1tb) hvor jeg gerne vil ligge mit musik på, jeg vil gerne streame det til mit anlæg, men jeg vil gerne kunne skifte sang osv. UDEN at have tv'et tændt (har også en WDTV LIVE, og der kan man selvfølgelig gøre det igennem hvis man kan se hvilken sang der spiller på tv'et).. 

Jeg har iphone og også android enhed, så hvis man kan få ET eller andet der kan styre det?

Jeg kender godt Sonos, men synes det er voldsomt dyrt. 
Kan man f.eks. bruge en Airport express sat til anlægget, og så nas'en tændt (den har itunes server installeret). og så styre det via iphone?

eller har i andre gode ideer?

på forhånd tak. 
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 15:41
Måske Logitech Squeezebox Duet eller Touch? Duet kan ihvertfald findes fx brugt til menneske-penge. 
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 16:02
der findes en wd tv live remote i appstore, kender ikke til den.. men måske den kan styre din wd tv nok til du ikke behøves tvet

skal lige skynde mig at sige jeg slet ikke kender førnævnte kombination.. jeg selv bruger appen plugplayer til at streame musik fra min NAS til min forstærker via upnp/dlna

Redigeret af rhsin - 18-Maj-2011 kl. 16:04
Mvh

René
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 17:31
Squeezebox, Squeezeserver på NAS, eller en PC med Squeezeserver og Squeezeplay, og SqueezeCommander på Android.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2011 kl. 08:53
Tak.. jeg prøver at kigge på det. 

Squeezebox virker bare såvidt jeg kan se ikke med min nas :(.. 

ville jo gerne undgå at have pc tændt også. 
Til top
BSCEE Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Juli-2011
Sted: Slagelse, DK
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 11:52
Hejsa

Jeg har lige installeret en Buffalo linkstation 1tb NAS og har en Airport Express sat til anlægget.

Hvis du på App storen downloader "Webaccess" fra Buffalo til din iPhone eller iPad kan du streame musik, billeder og video fra NAS'en til din iDevice.

Med Airplay knappen på din iDevice kan du så send f.eks musikken til din Airport Express (stereo anlæg) og på den måde stream musik fra din NAS til dit anlæg uden at ha' en PC (eller iTunes) tændt ;-))

(Iøvrigt virker det også med en Apple TV2 boks - og her kan man faktisk også via "WebAccess" og Airplay streame MP4 video fra NAS'en og til TV'et uden brug af PC og/eller iTunes - det er virkeligt smart)

Mvh.
BSCEE
TV: Sony 60" (KDL60NX 720 BAE)
Højttalere: B&O Penta + Dali sub.
HDD optager: Samsung BDD8200N
DVB-C: Zaptor (Stofa)
Apple: Ipad, Apple TV
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 12:37
Jeg har sidenhen fået ny Nas. Netgear Mystora.. (så den understøtter desværre ikke squeezebox). 

men airplay express kunne godt være interessant.. hvis jeg kan få det til at virke med min mystora. 
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 17:36
Jeg bruger Netportal på min iPhone og Filebrowser på iPad'en til at streame fra min Timecapsule. Airplayer videre til Airport express eller Appletv2. Kører super
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu