|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Tak for hjælpen!
![]() Det er rart at få nogle inputs, før man kaster sig ud i noget nyt. Som det kan ses af min nye signatur, blev det en (brugt) 406'er og en Noxon 2 audio. Jeg fik med 406'eren muligheden for at køre raid 5, så jeg købte tre diske på 500 GB. I dag fik jeg Noxon'en og den var nem at sætte op. Det lader til, at lydkvaliteten er meget fin til almindeligt forbrug. Jeg har sat 406'eren op som printserver til hele familien, ligesom de har fået Synologys backupprogram. Samtidig er den photostation og downloadstation, men det har vi nu ikke rigtigt set noget udbytte af (endnu?). kissdx udkonkurrerer nok photostation, men det er jo en anden snak ![]() MediaMonkey har jeg netop hentet som mediemanager på kris' opfordring. Det virker som et godt program! NSLU2'en bliver nok sat til side, idet jeg ikke rigtigt har noget at bruge den til mere. Jeg har to usb-diske: LaCie 250 GB og 600 GB, som jo godt kan komme på 406'eren, når det behøves. Jeg har endnu ikke testet, om 406'eren kan få usb-diskene til at lave spin-down, hvilket faktisk var årsagen til at jeg kiggede mig omkring efter en anden løsning. Mit eneste hængeparti nu er faktisk Twonky, som ret enkelt blev installeret på 406'eren. Jeg har ikke fået kontakt med programmet (som godt nok kører på livet løs), men jeg regner jo med, at det gerne vil have en licenskode en gang, og det kan jeg ikke lige få den til at æde ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
Søren, jeg får adgang til Twonky-konfigurationssiden via denne URL: http://192.168.2.100:9000/configpage/index.html Måske det kan hjælpe dig på sporet af din? I forbindelse med konfigureringen er det at koden på et tidspunkt skal indtastes - men de første 30 dage er vist gratis, så vidt jeg husker. kris
|
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Hej kris
![]() Det var lige præcis dét, der svigtede ![]() Jeg prøvede flere gange at installere, og alt gik galt. Jeg gravede nogle linuxkommandoer frem, som jeg kunne bruge i telnet, og dér fandt jeg så frem til, at der manglede en folder, der hed 'public' - mystisk ![]() Der var heller ingen Twonkyproces kørende, så: mkdir public - og alt kunne installeres fint. Dén server, som jeg troede var Twonky, viste sig at være 406'erens almindelige medieserver - jeg troede jo, at jeg havde disablet alt det dér, men det var kun iTunesserveren. Nu spiller det hele - og koden til Twonky kunne indtastes! Twonky følger med, når man køber Noxon XX ![]() Tak for hjælpen! Venligst Søren |
|
![]() |
|
j_mil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
![]() |
Jeg har lige en kommentart som måske forklarer problemet med Synologien (jeg havde det på 206'eren). Som stardard skal man ikke indtaste assword for at komme ind i opsætningsmenuen til Synologien, kun et username. Når man indstallerer Twonky, bliver man bedt om et password, man kan godt lade være med at indtaste et og alt ser ud til at gå godt bortset fra at Twonky ikke bliver installeret. Man er derfor nød til først at aktivere password protection på Synologien og derefter installere Twonky. Med hensyn til IP adressen på serveren er den ikke fast, man er nød til køre et program der fortæller hvilken IP adresse NAS drevet har (følger med). Twonky vil så ligge på den <adresse>:9000. Så hvis alt er OK, og man indtaster det i sin browser, starter Twonky konfigurationssiden op. // JM
Redigeret af j_mil - 09-August-2007 kl. 23:09 |
|
![]() |
|
![]() |
Som jeg ser problemet, var det nok, at der ikke kunne, eller ikke blev forsøgt at oprette folderen \\volume1\public i installationsscriptet.
Da jeg oprettede folderen manuelt, var der ingen problemer ![]() NAS'en var forsynet med password og det var det samme, jeg brugte i installationen - både de fejlende og den succesrige. Med kommandoen ps kan man se alle kørende processer, og dér kunne jeg jo se, at Twonky ikke kørte. Samtidig kunne jeg se, at der blev forsøgt at stoppe en service i 'public'-folderen, og så lagde jeg jo to og to sammen ![]() Mht ip-adresser, har jeg valgt at bruge faste til mine tre dimser : 192.168.1.55, 56 & 57 Så er det meget nemmere at styre ![]() Tak for hjælpen Venligst Søren |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |