recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik fra Wimp vil ikke afspilles på Sonos?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Musik fra Wimp vil ikke afspilles på Sonos?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2014 kl. 18:49
Der er ikke sortering på andet end navn i Sonos favoritter. Du kan ikke selv ændre det.

Når du søger på albums mv. så sorteres der efter dato for udgivelse på albumniveau (når du har åbnet den kunstner du vil se albums for). Dette kan du heller ikke ændre.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb17j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2014 kl. 21:55
kan man kommet til nogen support ved sonos på dansk på telefonen og mail. for mig ser det ud til at det skal være på engelsk. 
jeg håber der måske kan fåes nogen hjælp i hifi kluppen

mvh jan  
Mvh Jan B
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2014 kl. 22:06
Der er kun telefonhjælp på engelsk.
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1025
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larxox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2014 kl. 22:14
Jeg har store problemer med Wimp på min Play1, som er forbundet til Nettet via min Sonos connect.
Den skifter nummer konstant - skriver at der er problemer med Wimp og at nummeret er kodet forkert.
Min Sonos connect kører kablet og kører fint - umiddelbart.
Jeg har ingen problemer med min Play1 - når jeg afspiller netradio eller FLAC filer fra min NAS.
Jeg har Stofa som internetudbyder og har prøvet deres om min egen Netgear router uden held.

Tror snart at jeg vil teste Spotify hvis det ikke bliver bedre....
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2014 kl. 07:00
Nå. Nu prøver jeg Spotify i 30 dage for at se, om det er mere stabilt.
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2014 kl. 07:05
Det er lidt spøjst jeg havde præcis samme problem for et lille års tid siden, bare med spotify og sonos. Men denne fejl har jeg ikke oplevet meget længe nu. Jeg kan bare huske at spotify skrev at det var noget de samarbejde med spotify om at løse, men jeg kan ikke huske om fejlen lå hos sonos eller spotify. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2014 kl. 07:46
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Jeg har også tænkt tanken, at man måske skulle skifte til Spotify. Jeg har dog været ret glad for de mange anbefalede playlister på Wimp, som primært er dem jeg bruger til at få lidt ny musik hørt. Har Spotify noget lignende?
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2014 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Jeg har også tænkt tanken, at man måske skulle skifte til Spotify. Jeg har dog været ret glad for de mange anbefalede playlister på Wimp, som primært er dem jeg bruger til at få lidt ny musik hørt. Har Spotify noget lignende?

Der må jeg være dig svarskyldig. Spotifys support er decideret ringe på Squeezebox-produkter, da Logitech har valgt at udfase dem. Jeg kører Spotify med en 3. parts applet fra "Triode", og jeg har ikke lige fået leget med den endnu. Men igennem Spotify-appen på min iMac kan jeg se, at der er en hel del brugerdefinerede playlister - også "anbefalede". Jeg synes dog det er noget mere rodet end Wimps interface. 

Du har dog mulighed for at prøve det af med din Sonos, da Spotify giver dig 30 dages gratis Premium-adgang. Umiddelbart vil jeg tro, at integrationen mellem Sonos og Spotify er bedre end Spotify og Squeezebox. 

Redigeret af Ukke - 15-Maj-2014 kl. 09:59
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2014 kl. 10:20
Yes, jeg må nok selv agere prøveklud og melde tilbage. Der er nok ikke så mange Spotify-brugere i denne tråd alligevel.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2014 kl. 12:22
Bruger spotify på sonos uden problemer. Har faktisk også tdc play på og det kan miste forbindelse af og til. Dog sjældent efterhånden.
Brugte før wimp uden problemer.
Er på waoo fibernet.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2014 kl. 11:12
Har Wimp HIFI, Spotify og TDC-play forbundet til mit Sonos, og brugt alle tre det seneste halve år via Sonos.

Jeg har endnu ikke oplevet fejl på Spotify.

TDC-play er hørbart dårligere kvalitet, ihvertfald når der lyttes på min Connect, ikke så udpræget på mine Play 3 og 5.
Har ofte login problemer med min konto, selvom der ikke er andre enheder som bruger kontoen.

Wimp har virket perfekt, det vil sige lige indtil de sidste par dage.
Nu oplever jeg at der pludselig periodisk skippes til næste sang, midt inde i sangene.
Har også haft nogle problemer med sonos playlister som pludselig melder kode fejl.
Forbinder de nydeligt opståede problemer med at jeg har deltaget i deres Beta program, men håber da at de snart får styr på det igen.
Lydkvaliteten er helt i top, men igen mest hørbart via Connect og "rigtigt" anlæg.

Jeg er på nettet via Waoo fiber 60/60 (75/75)
Bruger en Netgear R6300 som router.

Redigeret af Jever - 16-Maj-2014 kl. 11:14
Til top
sharders Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-April-2007
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sharders Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2014 kl. 22:29
Jeg havde problemet indtil jeg kablede mit Sonos. Så forsvandt det. Jeg har været en tur i deres forum og har fundet flg. "forklaring": Hvis anlægget støder på bitfejl, kan det kun reagere ved at skippe nummeret det spiller og hoppe fremad. Derfor anbefales kabling.
Stefan
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu