recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik fra Wimp vil ikke afspilles på Sonos?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Musik fra Wimp vil ikke afspilles på Sonos?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
sharders Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sharders Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2014 kl. 22:31
Det har i øvrigt fungeret upåklageligt i 1 år+, dvs lige indtil jeg opdaterede til version 5.0. Nu skipper det på livet løs. Tænker der er noget software, der skal kigges på.
Stefan
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2014 kl. 17:58
Min Wimp konto virkede ikke i dag.
Og jeg kunne ikke genetablere forbindelsen, før jeg havde sat et +45 på min konto.
Husker ikke det var sådan før.

Plus afspilning fra mit lokale musik bibliotek har fejlet et par gange.

Nu har jeg prøvet at kable min Connect, for at se om det gør en forskel.

Men mon ikke der snart kommer en Update med lidt flere fejlrettelser til version 5.

Redigeret af Jever - 17-Maj-2014 kl. 18:00
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2014 kl. 19:16
Når du har fejl på lokale afspillinger ligner fejlen mere router problemer, dog uden jeg kan komme med fornuftigt bud på løsning.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2014 kl. 20:13
Ja, kan ikke udelukke en lokal fejl.
Men pudsigt at de er kommet i forbindelse med den "nye" software.
Nu ser jeg om kablingen fjerne fejlen.
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Point: 356
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2014 kl. 20:54
Mit wimp er også stoppet med at virke i dag. Dvs wimp virker fint i ipad/iPhone app'en, så jeg er tilbage på AirPlay. Men wimp på sonos er no-go. Det hjælper oftest at fjerne sin wimp konto, men problemet er at sonos ikke vil godkende min konto når jeg tilføjer wimp i sonos. Problemet er opstået efter sonos v5 software. Jeg har dog haft lignende problemer med spotify i sonos v4. Dengang blev det løst ved en af de magiske adresser man skal taste ind på sin browser så skifter sonos dns adresser, også kommer der hul igennem. Men for år siden havde jeg aldrig problemer med sonos, det er der i dem grad kommet over det sidste års tid.
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2014 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af micker micker skrev:

Mit wimp er også stoppet med at virke i dag. Dvs wimp virker fint i ipad/iPhone app'en, så jeg er tilbage på AirPlay. Men wimp på sonos er no-go. Det hjælper oftest at fjerne sin wimp konto, men problemet er at sonos ikke vil godkende min konto når jeg tilføjer wimp i sonos. Problemet er opstået efter sonos v5 software. Jeg har dog haft lignende problemer med spotify i sonos v4. Dengang blev det løst ved en af de magiske adresser man skal taste ind på sin browser så skifter sonos dns adresser, også kommer der hul igennem. Men for år siden havde jeg aldrig problemer med sonos, det er der i dem grad kommet over det sidste års tid.

Prøv at sætte 45 foran dit login.
Det er noget med at Sonos ikke kan finde ud af hvilket land du kommer fra.
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Point: 819
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér .FTH' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Prøv at sætte 45 foran dit login.
Det er noget med at Sonos ikke kan finde ud af hvilket land du kommer fra.

Det her løste problemet for mig.
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 1025
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larxox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 10:52
Efter diverse test med Sonos og Wimp - både trådløst og kablet - har jeg kastet håndklædet i ringen.
Får fejlen "nummeret er kodet forkert" konstant.
Jeg har som sagt ingen problemer med at streame fra min NAS i FLAC kvalitet eller ved afspilning af netradio.
Nu har jeg så prøvet 30 dages gratis Spotify - og det kører helt uden problemer. Så nu er jeg blevet en glad Spotify kunde og afmeldt Wimp! 
Hader dog interfacet på både PC og sonos ved Spotify kontra Wimp - men det kan jo ikke hjælpe noget når Wimp ikke kan afspilles.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 11:14
Jeg synes generelt der er ret meget bøvl med Sonos og Wimp, som bare ikke burde være et issue. Jeg har indtil nu haft følgende problemer:
- Ingen covers
- Dårlig opløsning på cover-art (efter de havde fået løst ovenstående)
- Forkert kodning-fejlen
- Kan ikke finde nummer-fejlen
- Manglende forbindelse til Wimp i det hele taget, så jeg måtte bruge Yousee Play (føj!)

Jeg har ikke selv forsøgt mig med Spotify på Sonos, men kan du kort opridse hvad den primære forskel består i når vi snakker interface?

Og et tillægsspørgsmål: Wimp understøtter ikke wildcards når man søger via Sonos, dvs. hvis jeg begynder at skrive "National", så vil Wimp kun give mig hits på kunstnere der matcher 100% af strengen. Jeg får dermed først "The National" frem når jeg har stavet mig hele vejen igennem "National". Det er pænt dumt og det er ikke et problem når jeg søger i min egen musik eller via Yousee Play. Hvordan fungerer dette på Spotify via Sonos? Giver den dig de korrekte hits før du har stavet hele navnet?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 1025
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larxox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 21:27
Interfacet på Sonos med Wimp ligner meget det som findes på PC med "Favoritkunstner" - "Wimp top 40 albums" og "Wimp top 20 sange" delt ind i faner. 
På Spotify med Sonos er der kun 5 faner - altså meget forsimplet. Derfor skal man bruge søgefunktionen meget mere end bare have sine favoritter liggende som på Wimp.

Søgefunktionen på Sonos med Spotify er trods alt meget bedre. Forsøget med The National vidste det tydeligt. På Wimp skal jeg skrive det hele : The National før den kommer med det rigtige forslag.
Spotify foreslår The National efter "nati" - så den er meget bedre!
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu