recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik i Køkkenet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMusik i Køkkenet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Musik i Køkkenet
    Sendt: 31-August-2011 kl. 11:54

Kære eksperter

Jeg håber, at en af jer kan hjælpe mig med at finde en god løsning på et lille problem. Jeg vil gerne have noget musik i køkkenet, som skal styres fra min Motorola Xoom (tablet). 

Jeg har overvejet to scenarier, som jeg ikke helt kan vælge imellem, så derfor håber jeg at kunne få lidt råd med på vejen. 

Kablet
Jeg trækker et højtalerkabel fra min Marantz SR7002. Jeg skal så finde en måde at styre musikken, som skal afspilles via en form for medie-afspiller inde i stuen. Jeg har i den anledning kigget lidt på Popcorn Hour, som skulle være et fint produkt til at klare dette. 

Trådløst
I disse moderne tider kunne en anden løsning være at købe en Sonos ZP120 og BR100. På den måde vil jeg kunne tilslutte mine højtalere direkte til ZP120 ude i køkkenet. Jeg vil så lægge min musiksamling på en ekstren harrdisk og lade sonos styre afspilningen af dette. Jeg vil dog her skulle have en enhed mere, som jeg kan bruge til at få forbindelse til min reciever, så lyden også kan være på i stuen. Til dette går jeg ud fra, at en Sonos ZP90 ville kunne bruges?

Lad mig høre hvad I synes om scenarierne og om I kunne se andre muligheder, som jeg ville blive gladere for i længden. 

På forhånd tak!

/Henrik
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9445
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 12:11
Alternativ benytte airplay.
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 12:17
Tror du vil blive gladest for Sonos. Har det selv i 3 rum og der kommer flere zoner på.

Dog kender jeg ikke noget til Airplay...
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 12:19
Af de to løsninger er der ingen tvivt: Sonos. Play:5 eller Play:3 kunne måske også være interessant i et køkken. De kan begge to vægmonteres.

Bare vær opmærksom at Sonos ikke kan hente musikken fra en ekstern disk (usb-disk). Den skal være på nettet i form af en NAS eller PC. En NAS fåes fra en tusse og op, så det er nok ikke det der vælter budgettet.

Og så er der jo selvfølgelig Squeezebox, som også er designet til netop at hive musikken trådløst rundt i huset.

Redigeret af Muele - 31-August-2011 kl. 12:19
Til top
Thorn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 12:53

Jeg regner med, at jeg køber to af disse:

Så det skal ikke være Sonos Play, selvom jeg kort overvejede det. 

Jeg er i forvejen igang med at afsøge markedet for en god NAS, så det var planen at det skulle på netværket :-)

Hvad er de store forskelle imellem Squeezebox og Sonos?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af Thorn Thorn skrev:

Jeg er i forvejen igang med at afsøge markedet for en god NAS, så det var planen at det skulle på netværket :-)

Så vil jeg klart anbefale en Synology! Smile
- Let at konfigure og benytte (på dansk gennem browser).
- Omfattende softwarepakke (kan bruges til rigtig mange ting, hvis det ønskes).
- Kommer pre-installeret med Squeezeserver. (Så den er klar til at køre med Squeezebox')e.

M.v.h.
Til top
Thorn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 13:13

Henrik B -> Jeg har kig på en DS411 Slim, så det var bestemt planen. 

Skal bare have fundet et fint sted til den hvor jeg ikke kan høre den, da jeg ikke gider larm fra blæsere eller diske :-)
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 13:52
Hvis du alligevel skal købe nævnte NAS, vil jeg anbefale dig at købe en Squeezebox Boom til køkkenet (indbyggede stereohøjttalere). Den vil kunne fjernstyres med din tablet, din pc, via fjernbetjening (IR) eller via knapper på selve afspilleren - og kommer også med display, så man eks. kan se hvad der spiller i køkkenet uden at skulle finde en tablet og starte en applikation på den.

Du kan desuden overveje en Squeezebox Touch til dit setup i stuen - den kobles til din receiver og giver dig nem adgang til musiksamlingen - igen med de samme fjernstyringsmuligheder som nævnt ovenfor (bortset fra knapper er erstattet af farve-touch-display).

Derudover vil musikken nemt kunne synkroniseres ligesom du selvfølgelig også vil kunne spille forskellige musik på de to bokse.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu