recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik med bas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Musik med bas

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Musik med bas
    Sendt: 25-Maj-2021 kl. 16:26
Inspireret af en mail jeg fik fra Hi-Fi Klubben, der handlede om musiknumre med masser af bas, så vil jeg høre hvad I har af forslag, når basenhederne skal sættes på prøve?

Personligt sætter jeg altid "Chemical Brothers - Under the Influence" på, når jeg lige skal se hvad basenhederne kan. Ca. 14 sek. inde i sangen, er der et stykke der kan sætte de fleste højttalere/subwoofere under pres (Hvis nogen prøver det af, så lad mig lige høre hvad naboen sagde til det) LOL

https://youtu.be/P8Q5j9kXT_o

Kom endelig frisk med andre forslag Smile
Til top
Damme Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 17:12
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2538
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 17:23
God bas; "Turn the Lights Down Low" Bob Marley. Smile 1977 versionen.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1783
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 17:50
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2017
Point: 1249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 17:57
Her er melodien i bassen...
Giv den gas!
Skru op for bas!

TV-kanaler: "PS-pakken" + 17 radiokanaler, via "gammel TV2-antenne"
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio Nord og ABC
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 18:32
Kan du lide orgel musik, så skulle du prøve Mussorgsky Pictures at an Exhibition og Jongen og Saint-Saëns Symphony no3 "organ" begge cd er på Dorian Recordings. Så er der dømt sub bas ned til kælderen fra 4 sal...... Smile 
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2017
Point: 1249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Kan du lide orgel musik, så skulle du prøve Mussorgsky Pictures at an Exhibition og Jongen og Saint-Saëns Symphony no3 "organ" begge cd er på Dorian Recordings. Så er der dømt sub bas ned til kælderen fra 4 sal...... Smile 

Sikker på, at det ikke er "nr 2" og ikke 3... Her er i hvert fald orgel for fuld udblæsning:

https://www.youtube.com/watch?v=Eq_jzx-gLBk DEN får de små hår til at rejse sig!!!!! Så... "If I had words"...

Redigeret af mnielsen - 25-Maj-2021 kl. 18:45

TV-kanaler: "PS-pakken" + 17 radiokanaler, via "gammel TV2-antenne"
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio Nord og ABC
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 3534
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 20:02
Hele daft punk albummet (random Access memory)

Nightwish med ever dream https://youtu.be/pxKqn5UzEdo
Stuen: Grundig oled, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub gammel Jamo men kører udemærket Shield tv 19 pro i stuen. Shield 2015 på 1.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Her
Point: 2194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 20:34
Bonderøven på TV, der er masser af basfyldt musik. Har lige nydt det.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 3034
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 20:42
Prøv med f.eks.nedenstående, der er dog mange mange flere.
new order: age of concent
Yello:Baby m.fl.
Rush:YZZ
Mala: kan ikke lige huske albummet, blue eller noget der omkring.

Og hvis du samtidig har mod og is i maven, så prøv med 1812 overturen men pas på! 
Da det er meget nemt at skrue for højt op, men det er et fint nummer at teste bassen i højtalerne og ikke mindst dynamikken og af kræfterne af i sin forstærker, eller subwoofer når kanonerne lyder.

Køre selv med 4x sub med 3 kilowatt i hver, som dog bruges mest til film, men det lyder edermame fedt at høre MJ - Yello eller noget af Billie Eilish

LG OLED 65 E6V Dolby Vision | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 | 2x JL AUDIO E112 SUBWOOFER | 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 17406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 21:12
Also sprach Zarathustra fra HIFi og Elektroniks test CD.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 17406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Og hvis du samtidig har mod og is i maven, så prøv med 1812 overturen men pas på! 
Da det er meget nemt at skrue for højt op, men det er et fint nummer at teste bassen i højtalerne og ikke mindst dynamikken og af kræfterne af i sin forstærker, eller subwoofer når kanonerne lyder.

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu