recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik og Tv i flere rum.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMusik og Tv i flere rum.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PeteTheFeet Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Musik og Tv i flere rum.
    Sendt: 10-Juli-2006 kl. 10:45

Der må da være andre mulighedder end en 360 x-box, når andre i huset skal se og bruge mediecentret.

Jeg har i dag et Mediecenter stående i stuen. I kælderen har vi tilsluttet en x-box til et fjernsyn og netværket, hvilket virker fint. Men hvad er mulighedderne når der skal ses fjernsyn i soveværrelset, skal der være en x-box og et fjernsyn? Kan man ikke bare bruge en pc fladskærm og en extender af en eller anden art.

Et andet sted i huset har vi en alm. pc med Xp stående, kan den kobles på MedieCentret og dermed se film og høre musik herfra.

Det kunne være sjovt at høre hvad i andre har af opstillinger og sammensætninger i jeres digitale hjem.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 11:41

Den løsning jeg helst ville have. er at basere det på et almindeligt LAN.

Dvs. en egentlig klient/server løsning...

Det er også det, der er installeret i vores hus, men der er kun en klient...

Kravet er en "tynd klient" ved hver skærm (i praksis en PC) og det er ret meget...

Der findes andre billigere løsninger, f.eks. en extender (Hauppauge mv.) som kan anvendes til at se "filer" med, men altså ikke live Tv.

Livetv kravet er besværligt.. (streamning fra TV-kort med kanalskift). Har løst pt. ved at have ekstra DVB-T kort i stue-klient-HTPC-en.

Måske også ligefrem af mindre betydning, hvis man har systematiseret optagning, anvender ondemand TV eller fremover mere bredbånd baseret indhold..

Redigeret af avh - 13-Juli-2006 kl. 10:28
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2006 kl. 10:24
prøv at kikke på http://orb.com/home/
Til top
brilleabe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Maj-2004
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2006 kl. 17:21

Jeg har et par 19" skærme tilsluttet samme htpc (i forskellige rum) Jeg bruger en KVM extender til skærm mv og en sender i min mce-remote til fjernbetjening.

http://www.tektronik.dk/catalog/product_info.php/cPath/76/pr oducts_id/620

Jeg var ikke helt sikker på om det ville virke, men jeg tog chancen og jeg synes det funker helt perfekt. Fjernebetjeningen kan ikke bare bruges fra alle husets rum, men den er også meget bedre i rummet med pc'en da man ikke længere skal have 'kontakt' til IR modtageren fordi det køre via RF.

Til top
PeteTheFeet Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Oktober-2005
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 13:18

Hej Brilleabe, det lyder rigtig smart, men når du siger et par skærme, hvormange er det så? I mit tilfælde har jeg allerede fjensyn og projektor tilsluttet i stuen. Denne løsning gør vel også at man ikke kan se hver sin film i hvert sit rum.

Jeg havde nu forstillet mig at man kunne udnytte netværket, som er kablet til alle værrelser i huset.

Til top
brilleabe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Maj-2004
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 08:29

Hej Pete,

Jeg har pt 2 skærme, en 'lokal' på vga porten og en i et andet rum også via vga porten (via en KVM extender, som kører i et cat5 netværkskabel). Jeg har haft en ekstra skærm sat til lokalt via DVI-stikket for at teste og det funker fint sammen.

Du har ret at de 3 skærme viser det samme (til dels, jeg har splittet desktop på de to lokale skærme således at den ene bruges til TV/mediacenter og den anden til windows), men det giver jo ikke mulighed for at ha' 2 versioner af MCE kørende samtidig.

Så du skal nok ha' noget ala en tynd klient hvis du vil i mål.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu