|
Musik over BT i bilen. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Marts-2012 kl. 22:49 |
Jeg er nysgerrig..
Har byttet Pug´en ud, og der står en 1/2 år gammel Mazda 3 og venter på mig på fredag. Den har BOSE anlægget med BT.. og tænkte, hvordan er lydkvaliteten egentligt over BT? er den lige så god som en Kablet forbindelse (der er minijack, men desværre kun forberedt for USB IPOD stik, af en eller anden grund har de sparet at trække kablet som er det eneste der mangler). den har noget profil 1.3, så den skulle kunne hive titel og sådan over fra telefonen. eneste den ikke kan med Iphone er at hente min telefon bog over, men det kan den på de fleste andre telefoner.
|
|
![]() |
|
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lyd over BT er langt fra ligeså god som en kabel forbundet løsning eller CD, MEN, igen i en bil er der så meget andet der spiller ind, så hvis bare de sange du har på din (tlf, iPod osv.) er i god kvalitet, er der ingen grund til bekymring. Det har fungeret fint for mig i en del år ihvertfald.
![]() Mvh. Rasmus Redigeret af fausing - 22-Marts-2012 kl. 08:38 |
|
![]() |
|
antilles ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
Rent funktionalitetsmæssigt fugerer det okay med min Android telefon. Lyd kvaliteten er ikke god, sammenlignet med CD, men jack udgangen i telefonen, er alligevel ikke noget at råbe hurra for, og den synes jeg ikke er meget bedre end BT.
Min kone har en iPhone, og den virker super godt på BT, hvor alle kommandoer går fra bilens lyd system til telefonen. Androiden, skal kildes lidt på maven en gang i mellem. Pauser man f.eks på bilens anlæg, og vil starte igen, er det som om både bilen og telefonen trykker play, og så ender man i pause igen. Løsningen er så at slukke for radioen (så "trykker" telefonen play) og så tænder man radioen (som pauser telefonen) for derefter at skifte over på BT som souce, som så "trykker" play igen... Men bare man kender metoderne så er det fint...
|
|
![]() |
|
wolfram4215 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Marts-2010 Status: Offline Point: 93 |
Jeg har en Kia Ceed og en Nüvifone 50.
De 2 kan spille sammen men jeg har udfald i lyden jævnligt. Så ofte at jeg har opgivet at bruge funktionen. |
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Jeg har nu fået den hjem, med det BOSE 14 højtalers system med SUB, så er lyden klar, så man burde kunne høre forskellen mellem CD og IPhone..
jeg må indrømme BT audio delen fungere fantastisk, alle mine numre er købt som Itunes Plus numre, det underlige er bare, der er nogle få numre imellem. hvor den sådan har nogle små lyde som om der er jitter på forbindelsen.. men det er så minimalt. derudover er der ca 1 sek mellem man skipper nummer til den har gjort det på iphone.. har endnu ikke haft CD´er i, men i forhold til FM lyd, eller lyd over minijack, så synes jeg ikke BT forbindelsen er slem. Desværre vil den ikke smide titler over med min iphone, selvom den skulle være understøttet til det. så det skal jeg lige lege lidt med.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |