recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik på børneværelset
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMusik på børneværelset

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Muele Muele skrev:

Det enkleste ville selvfølgelig være at stikke dem en ghettoblaster og nogle cd'er. Men musikken ligger digitaliseret, så jeg mener det ville være tåbeligt at give sig til at brænde cd-er ud til dem.

Hvorfor ville det være tåbeligt? Børn i den alder har det med at have nogle favoritter de hører igen og igen, der er ikke behov for en kæmpe pladesamling, de kan sandsynligvis nøjes med at have en 8-10 plader. Min kammerats datter på 8 har et anlæg på væggen som bliver flittigt brugt, indimellem til musik, men langt størstedelen af tiden er det skiver med historier hun vælger, Peter Plys, Rita's jul og den slags. Det er dejligt uteknisk, hun virker glad og tilfreds med udvalget og hvis en skive en dag bliver for ridset får hun en frisk kopi.

Du kan godt vælge en mp3 løsning, men så er du ude i at den yngste måske ikke kan læse titlerne og du skal bøvle med at sætte noget op med billeder og den slags. En ghettoblaster eller et lille væganlæg er simpelt at betjene og hvis du laver nogle små tegninger på de brændte skiver kan den yngste også hurtigt finde pladen med papegøjesangen og lægge den i.
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 11:43
Strandvasker. Du har meget ret. Jeg tror at løsningen blev at mormor købte et microanlæg med usb-tilslutning, aux og cd-afspiller der kan afspille mp3 cd'er til julegave. En iPod touch eller iPad med en airplay højtaler havde helt sikkert været fedt, men det ligger langt uden for hendes økonomiske rækkevidde.

Tak til alle for input.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu