recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - musik streaming fra nas Hjælp :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmusik streaming fra nas Hjælp :)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 796
Direkte link til dette indlæg Emne: musik streaming fra nas Hjælp :)
    Sendt: 21-April-2009 kl. 11:56

Hej jeg har en synology ds207+ som jeg pt bruger til at streame mine isofiler til min PCH-A100

Jeg har længe overvejet at invistere i en Squeezebox Duet til mit musik, men har tænkt på at købe en bærbar til mit musik i stedet.

Det jeg havde tænkt mig var at streame mit musik fra min nas til mit anlæg og så styre musiken fra min bærebar, altså således musikken bliver spillet over anlægget og jeg vælger de sange jeg vil høre via min bærebar

kan dette lade sig gøre og hvis ja hvad kræver det mere ?

det skulle selvfølgelig gerne streames og styres uden kabler

Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
jblaabjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-August-2007
Sted: Denmark
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Flarup Flarup skrev:

Hej jeg har en synology ds207+ som jeg pt bruger til at streame mine isofiler til min PCH-A100

Jeg har længe overvejet at invistere i en Squeezebox Duet til mit musik, men har tænkt på at købe en bærbar til mit musik i stedet.

Det jeg havde tænkt mig var at streame mit musik fra min nas til mit anlæg og så styre musiken fra min bærebar, altså således musikken bliver spillet over anlægget og jeg vælger de sange jeg vil høre via min bærebar

kan dette lade sig gøre og hvis ja hvad kræver det mere ?

det skulle selvfølgelig gerne streames og styres uden kabler

Hvis du kun vil bruge en bærbar kan du nøjes med en Squeezebox receiver, hvis du også vil have muligheden for at styre det med en fjernbetjening skal du enten have en squeezebox controller (sæt med receiver+controller hedder duet), eller en ipod touch/iphone. Nogen snakker om at visse ting kun kan sættes op fra Controlleren, men jeg ved ikke hvad det er.

Du bør dog nok overveje om en 207+ er nok. Jeg har lige lang min musik på i flac format og syntes den er lidt langsom. Når jeg vælger en album går der 3-5 sekunder for jeg kan se numrene.  Jeg påtænker at skifte til en 209+ (II?) da mere ram nok vil hjælpe.

Redigeret af jblaabjerg - 21-April-2009 kl. 14:02
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 21:10
Hvis du nøjes med en receiver så husk lige at opsætningen af en sådan uden controller ikke er noget som Logitech understøtter.
Og det er ikke en nem opgave. Det kræver brug af et stykke software som hedder NET-UDAP.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 21:57
Jeg har en SqueezeBox Classic som snakker med SqueezeCenter på en DS-207+ - synes det virker ganske fortrinligt - menusystemet på SqueezeBoxen reagerer tilpas hurtigt (Ved ikke, hvor hurtig en Controller vil være) og jeg synes det er rart med en løsning der ikke bruger unødvendigt meget strøm.
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 22:06

jeg synes en squeezebox er fed, men kan man ikke på en eller anden måde lavet et system, hvor man bruger en laptop som "fjernbetjenin" altså hvor man vi laptoppen styre det musik man vil høre f.eks. i winamp eller itunes og så afspille det over sit anlæg uden kabler ?

Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 22:22
Du skal jo have en eller anden boks der kan modtage musikken og servere den til anlægget - og der tror jeg ikke du får særligt meget som lydmæssigt kan konkurrere med Squeezebox'en i prisklassen. Squeezebox'en kan jo også fjernstyres via web-interface eller diverse (mere eller mindre succes-fulde) applikationer fra en anden computer.
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 22:25

oki altså så kan man bruge sin laptop til at vælge det musikman vil høre, hvis man har en squeezebox reciever ?

kan man ikke bruge en pch istedet ?

Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 22:47

oki altså så kan man bruge sin laptop til at vælge det musikman vil høre, hvis man har en squeezebox reciever ?

Ja, men jeg vil ikke kategorisere de eksisterende muligheder som elegante...

kan man ikke bruge en pch istedet ?

Der er vist lavet noget til PCH, så den kan fjernstyre SqueezeCenter, men jeg tror ikke du skal forvente noget fantastisk.
Fjernbetjening vha. alm. fjernbetjening, Controller eller evt. en iPod Touch/iPhone m. iPeng er nok de pæneste/smarteste løsninger pt.
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 23:51

oki skal lige have noget på plads :)

hvis jeg køber en squeezebox reciever og installere squeezecebter på min laptop kan jeg så bruge min laptop til at vælge det musik jeg vil høre ?

Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
senned Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Januar-2009
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 00:00
sæt din synology op som itunes-server, installer itunes på compen, køb en
apple airport express og forbind den til dit anlæg. Så kan du styre dit musik
fra compen/ipod/iphone trådløst.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 00:46

hvis jeg køber en squeezebox reciever og installere squeezecebter på min laptop kan jeg så bruge min laptop til at vælge det musik jeg vil høre ?

Kort svar:
Ja, du bruger webinterfacet til SC, og kan vælge musik, søge, se covers osv. du kan iøvrigt hente softwaren gratis og prøve den.

Men
Som det er beskrevet ovenfor mangler du remoten til duet for at konfigurere recieveren. Det kan lade sig gøre uden men kræver speciel software, er ikke supporteret og sikkert også lidt langhåret.

Du kunne også overveje at købe en Squeezebox classic, den har også en remote som du kan bruge hvis du ikke lige er ved din laptop, eller den er gået tør for strøm eller en anden bruger den. Dertil har den er ret fedt display så du også der kan se hvad der spiller. Jeg var heldig at få min til 1300 kr på dustinhome.dk, prisen er desværre gået op igen.
Til top
jblaabjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-August-2007
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 08:59

Jaa sådan da. Du installere SqueezeCenter på din 207+ ( http://ukdl.synology.com/download/packages/SqueezeCenter-7.3 .2-001.spk.zip). Det er software der sørger for at indexere din musik og fodre den til dine modtagere, f.eks. SqueezeBox Reviecer. Fra din laptop kan du så betjene SC på synology'en uden at installere noget. Blot vha. det webinterface SC udbyder på din 207+. Det er dog ikke et interface jeg vil håbe hurra for, men der findes vist andre muligheder, jeg kender dem ikke, da jeg bruger en Controller.

Er du sikker på du vil have en løsning hvor du skal boote en pc for at tænde for musikken?

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu