Jeg ønsker Den Perfekte Musikcentral, men ved endnu ikke meget om den sag...
Vil gerne spores lidt ind på hvad jeg mangler / skal søge på / spare op til...
Har PS3 120 GB, Denon AVR-surroundreceiver 2105 (uden hdmi bliver ad åre udskiftet, nok med en nyere Denon i 5000,- kr. klassen) Panasonic 50G20, Dali Ikon 7.1
Hvis Sonos ikke var så dyrt og man kunne bruge TDC PLAY problemfrit og jeg ellers havde behov for multizone var det jo fint, men ikke her. Jeg skal ikke have multizone.
Ville måske have en NAS, men der er også problemer med PLAY, læser jeg (f.eks. det med at man skal spille downloads i windows mediaplayer én gang inden det kan flyttes / deles og måske forny licens hver måned?).
Ville så egentlig helst have en minibærbar med god lyd, god lydudgang, HDMI og mega harddisk, der var dedikeret til download fra PLAY og streaming fra Wolfgangs Vault - men er den for sårbar (al musikken slæbes så rundt i stuen og spildes øl i ved fest - pyh helst ikke) og upraktisk i forhold til en NAS?
Vil ikke skulle tænde for tv bare for at høre / vælge / søge musik, men hvis det hele skal være wifi skal jeg så bruge den bærbare over min ps3 (er kablet op til routeren) og er det ikke bøvl?
Selvf. skal der være god mulighed for at koble den bærbare op på mit TV helst over både HDMI og netkabel (tv'et er også kablet til routeren). Skal kunne sidde ved sofabord og have fuld gang i Hifi / Wifi. Men til daglig skal den muligvis være på kabel til router i spisestuen eller direkte plugged op til min receiver (hvis man kan få en fiks
lille supermusikdjævel af en WAF-bærbar i hvid

- måske egentlig at foretrække da jeg så bare skal trække netkabel til fra bærbar til router og derpå blot plugge lyden i receiver? Og er det god nok lyd der kommer ud af en bærbar lydudgang og kan man senere køre lyd ud via HDMI til receiver? Eller kan man få bedre lydudgange? Min router (Linksys wrt300n er lidt dum og smider mig af og til af nettet) kører "n"draft og er max. 8 m. væk, bag én mur, når jeg sidder i sofaen.
Er der noget jeg ikke har forstået / misforstået? Har læst om TDC udvikler Sonos-understøttelse men at det går langsomt fremad. Og om Spotify der ikke kan købes på normal vis i DK. Og set flere anmeldelser af Sonos. Og Squeezebox.
Kan man bruge en NAS som extern hdd på en bærbar ved download, så man ikke skal "dele" biblioteket men WMplayer opfatter NAS'en som det rette sted musikken er downloadet og derefter unplugge og bruge den bærbare som remote til NAS?
Vil måske med tiden rippe min pænt store cd og LP-samling også derindpå den bærbare / NAS og gerne på en nem måde...
Sonos? NAS? Bærbar? PS3? Hehe mange spørgsmål. Håber på gode input.
Den bærbare skal ikke være voldsomt dyr, og skulle ikke ikke være en maskine der kunne alt muligt andet - behøves ikke være grafikmonster, men bør ikke larme så meget i blæser som min PS3 - den er egentlig at foretrække at blande uden om systemet om muligt, da den suser lidt for meget.
Mvh. og på forhånd tak, erling1000
Redigeret af erling1000 - 01-November-2010 kl. 00:45