|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() Sendt: 02-September-2010 kl. 14:50 |
vil til at slukke for min windows server, som har fungeret som itunes afspiller og mediaserver.
Nu har jeg tilsluttes en USB disk til min wd tv live som så fungerer som mediaserver.
Har med min pc server trukekt et optisk kabel til min forstærker og dermed ført lyd til mit anlæg.
Det har så været styret med Ipod touch applikationer.
Men hvad er der af alternativer hvis jeg dropper pc? Jeg skal bruge noget der kan afspille musik fra USB disken til mit anlæg.
Skal helt kunne styres som jeg kender det fra ipod touchen med at bladre i albums osv.
|
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Sonos kan, hvis WD'en gør usb-disken synlig på netværket. Der findes en gratis Sonos-app til iTouch
|
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
men en Sono er jo dyrere end en pc. Så kan jeg ligeså godt beholder min pc.
|
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Jae... Men hvad er det du er ude efter? En måde at styre WD'en og så tilslutte den til anlægget? Hvis det ikke er det du vil, så er der vel ikke andre muligheder end at du skal ud og købe noget isenkram der kan overtage pc'ens musikafspiller-funktion.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er en måde at få afspillet Musik til mit anlæg og til min ipod fra denne USB-Disk på WD TV boksen, uafhængigt af wd tv. Tidligere har min Ipod touch jo været omdrejningspunktet for dette, men der har apps ligget og kørt på pcén (Orb og Itunes)Nu mangler jeg jo så et afspilningsled. Om det kunne være WD TV boksen er måske en mulighed, men hvordan for jeg eks. streamet til min Ipod?
Måske er PCén den bedste og billigeste løsning?
Synes bare det virker lidt overkill at have en pc kun til musik afspilning. Redigeret af mbm1 - 03-September-2010 kl. 11:03 |
|
![]() |
|
tobiasl ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
![]() |
er ikke så meget inde i WD TV men kan du dele usb på networket for så ka man få et app til iphone og i dit til ele toch Netportal der lyder til af kune afspile musiken over networket fra SMB ellers kan man til PCH maskinerne få nolge app hvor man akn styre musiken vis det er sat til anleget så man ikke skal have tv tent
|
|
![]() |
|
![]() |
Det kommer vel an på hvor meget strøm pc'en bruger... Hvis du allerede har pc'en kan man jo argumentere for at det er overkill at gå ud og købe nyt udstyr til musikafspilning, når du allerede har et setup der kan det du ønsker. :)
Husk at du jo kan sætte pc'en i standby når du ikke bruger den og spare på strømmen på den måde.
Følgende statement holder desværre stadig:
Det er stadig sådan at de streamere der er gode til video er mindre gode til musik. Og de streamere der er gode til musik, slet ikke kan afspille video.
|
|
![]() |
|
u2pia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 340 |
![]() |
Hvad med en Squeezebox - den kan også styres med IPod Touch vha. iPeng (http://penguinlovesmusic.de/)
Hvis du vælger en Squeezebox Touch, så kan du sætte din USB Disk direkte til enheden.
|
|
![]() |
|
![]() |
Grunden til at jeg har droppet serveren, er at WD TV Live har drillet mht afspilning af film under network shares.. Det var et irritationsmomont for hele familien når der lige skulle ses en film.
derfor købt jeg en 2Tb USB-disk (Film, musik, billeder) som jeg har sat på wd tv boksen, så den afspiller film fra lokalt drev i stedet.. Det fungerer hver gang i modsætning til network.
Denne USB-disk fungere jo fint som NAS når wd tv liven er shared på netværket. Så umiddelbart er min pc server ikke nødvendig mere. pånær som musikafspiller..
Det er så derfor jeg nu synes serveren er blevet overkill.
Så umiddelbart leder jeg efter om man kan få apps. til wd tv livén der kan klare sagerne for mig sammen ned ipod touchen som tobiasl er inde på som jeg forstår det.
Jeg er stødt på wd tv live applikationen på apple store, men ved ikke om den er god til formålet.
Redigeret af mbm1 - 03-September-2010 kl. 12:44 |
|
![]() |
|
![]() |
Lige en ting: Hvor befinder iPoden sig normalt?
Hvis svaret er: "I min lomme, så tvinger du resten af familien til at tænde tv'et for at høre musik.
|
|
![]() |
|
![]() |
nej Ipod bliver i hjemme og bruges kun som fjernbetjening og afspiller til dock station
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |