recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Musik streaming

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jtn80 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jtn80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Musik streaming
    Sendt: 25-Januar-2012 kl. 00:06
Er ved at nå til en beslutning om at det er ved at være tid til at skifte fra CD afspiller til en streaming løsning. Men jeg har lidt svært ved at finde ud af hvordan jeg får det bedste resultat til mit budget.
Jeg vil meget gerne kunne styre både afspilning og musik bibliotek (fra NAS) via iPhone.

Jeg regner med at bruge max 8000 kr., gerne mindre.

Har kigget på løsning med en netværks afspiller, evt.
Cambridge NP30, Marantz NA7004, Denon DNP-720AE eller NAD C446, sammen med en ny stereo forstærker, helst med digital lydindgang.

Men har også tænkt om det ville være fint med en forstærker med indbygget netværksløsning, som feks. Denon AVR-2312, Pioneer VSX-921 eller Marantz NA7004.

Tredje løsning jeg havde tænkt over er en alt i en løsning som
Marantz M-CR603 Melodi Media eller Denon CEOL. Dog er jeg ikke sikker på denne løsning, da jeg gerne vil beholde mine store gulvhøjttallere.

Er der nogen der har gode erfarringer med nogle af disse løsninger? og er der nogen der kan sige hvad fordele/ulemper der er ved dem?

Håber i kan hjælpe, det er svært at vente når man har besluttet sig for at købe nyt gear...Wink


Redigeret af jtn80 - 25-Januar-2012 kl. 00:11
Sony XR-75X90J * Sonos Play 5 * Sonos Play 1 * Sonos Beam (gen 2) * Sonos SUB Mini
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 15:34
Kig i streaming media-sektionen af forum.
 
Kig på Sonos og Squeezebox.
Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Muele Muele skrev:

Kig i streaming media-sektionen af forum.
 

Kig på Sonos og Squeezebox.


Samme mening; men kig også på Apple Airplay.

Desuden kan du begynde at overveje format på din digitale musik. der er stærke meninger om man skal anvende flac, aac eller andet...

vil du have tags som cover art på de enklete numre eller på album.... mange spørgsmål

Og husk på at det kan tage meget lang tid at rippe musikken.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 15:20
htpcdude: Vil Airplay kunne tilbyde samme kvalitet som eks. Sonos og Squeezebox? Går ud fra det afhænger af den boks der i så fald skal modtage og videresende musikken, men dem kender jeg ikke rigtigt til.
Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

htpcdude: Vil Airplay kunne tilbyde samme kvalitet som eks. Sonos og Squeezebox? Går ud fra det afhænger af den boks der i så fald skal modtage og videresende musikken, men dem kender jeg ikke rigtigt til.


Jeg så i din indledning at du nævnte Denon DNP-720AE som en mulighed. Den understøtter Airplay. Og ser ud til at kunne levere musik fra både aac, flac og andre formater. Men det afhænger selvfølgelig af hvad du kobler den til. Altså som med Sonos.... Forstærker, højttalere...

Jeg har selv valgt at basere min musik oplevelse på Sonos; men har også en mulighed for at afspille via en Airport Express, da jeg har Yousee Play via bredbånd i hjemmet.

Og som alt andet med musik, det kommer an på hvad der giver dig den fede oplevelse.
Til top
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2012 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af htpcdude htpcdude skrev:

 
Jeg har selv valgt at basere min musik oplevelse på Sonos; men har også en mulighed for at afspille via en Airport Express, da jeg har Yousee Play via bredbånd i hjemmet.


Undskyld jeg lige crasher denne tråd, men den har jo været gået i stå i en måned :-)

Jeg har SONOS, og TDC-play - som jo ikke virker sammen med SONOS.
Hvis jeg køber en airport express vil jeg så kunne afspille TDC-play over den? og kan den betjenes med en iPhone/iPad.


Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2012 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af pianomartin pianomartin skrev:



Jeg har SONOS, og TDC-play - som jo ikke virker sammen med SONOS.
Hvis jeg køber en airport express vil jeg så kunne afspille TDC-play over den? og kan den betjenes med en iPhone/iPad.




Det kan du hvis du anvender Airfoil. Det kan sende din lyd fra din pc / mac til airport express.

Og du kan fjernbetjene Sonos fra iphone/ipad. TDC-play styres fra pc / mac.
Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2012 kl. 21:00
Glemte et lnk til Airfoil:

http://rogueamoeba.com/airfoil/

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu