|
Musik Streaming |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | |
IceBox ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2010 Status: Offline Point: 60 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja jeg tænker også det samme, så dem hopper jeg let og elegant hen over.
![]() |
|
Forstærker : NAD C375BEE
Højtalere : DALI Rubicon 8 : Valnød Højttalerkabel : The MAGNUM HYBRID Stream Kild : Blusound NODE 2 |
|
![]() |
|
frugtkompot ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 810 |
Det er værd at bemærke, at de fleste af de anmeldelser er tilbage fra 2013-2014.
Men uanset hvad kunne det da være interessant at høre lidt fra folk herinde, som har erfaring med Raumfelds produkter. TEUFEL er virksomheden bagved, og de er mig bekendt ikke nybegyndere, så på den front er Raumfeld ikke anderledes end fx HEOS og BlueSound, der også udspringer af virksomheder, vi allerede kender.
|
|
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220. |
|
![]() |
|
Henrik Nygaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 424 |
Gad vide om hardwaren så er opdateret siden da? Der er trods alt ikke længe til, at vi skriver 2016... Ikke dermed sagt, at elektronik er ubrugeligt efter 2-3 år. Men lige inden for streaming og trådløse løsninger, er der i hvert fald sket en del.
|
|
![]() |
|
Henrik Nygaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 424 |
For nu lige at blande mig lidt mere i det overordnede emne
![]() SONOS virker umiddelbart en anelse forældet, og er IMO for dyrt, i forhold til hvad det tilbyder. Sikkert en god løsning, hvis man satser 100% på deres økosystem og multirum-aspektet er det vigtigste. Men ikke vildt interessant ellers. BlueSound lader til at hænge lidt i bremsen. Der er ikke opdateret på produkterne i et stykke tid, og opdateringer/nye produkter er LÆNGE undervejs. Min brors NAD 390 har stadig ikke et fungerende BlueSound modul, på trods af at ideen blev solgt med forstærkeren helt fra lanceringen. Denon's HEOS system er umiddelbart bedste/billigste/mest alsidige bud. Men jeg har ingen erfaring med hvordan det kører i praksis. Pga. features og understøttelser er det alligevel den løsning jeg selv hælder med til pt. - hvis ikke det bliver et forsøg med Raumfeld. |
|
![]() |
|
frugtkompot ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 810 |
Den nuværende Raumfeld Connector er anden generation. Ser ud til at være blevet opdateret sidste år.
Bluesound er også fra 2014, så er det måske lidt tidligt at forvente opdatering derfra? Dog ser det ikke ud til, at de ekspanderer helt så aggressivt som eksempelvis HEOS og Raumfeld (også et meget omfattende udvalg af højtalere og løsninger). Sonos synes jeg hviler lidt voldsomt på laurbærerne. I kraft af deres position på dette marked bør de være meget mere fremme i skoene i forhold til at rykke udviklingen fremad.
|
|
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220. |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Jeg er også en af dem som er skiftet fra Sonos til Raumfeld, og jeg kigger mig ikke tilbage. Jeg er super tilfreds med det. Det er stabilt, har en enkelt gang måtte genstartestarte TuneIn ved tryk på play i app'en, to gange har jeg oplevet at Tidal sprang videre til næste nummer ... og alt sammen mistænker jeg "huller" i mit wifi. Om jeg fatter man vil gå ud og bruge SÅ mange penge på Sonos og BS uden at ha prøvet Raumfeld. Noget andet er, de har en fantastisk venlig og Dansk support-afdeling, de er venlige og lytter opmærksomt. Hop på twitter og følg dem ... så vil du opleve en noget anderledes indstilling end de "gamle" bedømmelser der henvises til. Du er også velkommen til at komme her og se hvor godt det hænger sammen. Men det lyder lidt som om du er låst fast på at bruge +3000 på noget og intet ;-)
|
|
![]() |
|
overhovedet ikke låst fast på noget som helst, den eneste jeg er ude efter er det bedste til stream af min musik og vil heller bruge lidt extra som jeg ved jeg vil blive super glad for ind at give det halve og så ikke være tilfreds alligevel, derfor har men vel lov til at tænke over de forskellige anmelder siger om de forskellige produkter. Det er muligt deres support afdeling er vældig flinke men det kan jeg ikke rigtig bruge til noget hvis den ikke kan det jeg gerne vil med.
|
|
Højtalere : DALI Rubicon 8 : Valnød Højttalerkabel : The MAGNUM HYBRID Stream Kild : Blusound NODE 2 |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Jeg ved ikke hvor du bor, men du er meget velkommen til at lytte/se. Nu har du jo prøvet BS :-) Jeg tror godt jeg tør sige du ikke bliver skuffet. Jeg forstår dig godt, jeg solgte også først mit Sonos en uge efter mit Raumfeld køb. Jeg var også bekymret for om det levede op til mine forventninger ... Men det gjorde det, og mere end det.
|
|
![]() |
|
Claus P ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 358 |
Jeg kan så fortælle at der er nyt fra Bluesound netop i dag
![]() |
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Og Hi-Fi Klubben har allerede info oppe med priser og det hele på de nye Bluesound-modeller.
https://www.hifiklubben.dk/streaming/bluesound/ Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
|
Ja den skal jeg i Hi-Fi klubben og se nemmere på i morgen, det ser lovende ud må man sige
![]() |
|
|
![]() |
|
SoundWave ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
Kr. 3.999,- for en BS Node2?? Så skal den godt nok sparke mås, man kan jo købe 3 stk. Raumfeld Connector til den pris.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |