recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik Streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Musik Streaming

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
IceBox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2010
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IceBox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2015 kl. 13:00
Ja jeg tænker også det samme, så dem hopper jeg let og elegant hen over.
Forstærker : NAD C375BEE
Højtalere : DALI Rubicon 8 : Valnød
Højttalerkabel : The MAGNUM HYBRID
Stream Kild : Blusound NODE 2
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2015 kl. 14:03
Det er værd at bemærke, at de fleste af de anmeldelser er tilbage fra 2013-2014.

Men uanset hvad kunne det da være interessant at høre lidt fra folk herinde, som har erfaring med Raumfelds produkter. TEUFEL er virksomheden bagved, og de er mig bekendt ikke nybegyndere, så på den front er Raumfeld ikke anderledes end fx HEOS og BlueSound, der også udspringer af virksomheder, vi allerede kender.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2005
Point: 424
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 10:53
Gad vide om hardwaren så er opdateret siden da? Der er trods alt ikke længe til, at vi skriver 2016... Ikke dermed sagt, at elektronik er ubrugeligt efter 2-3 år. Men lige inden for streaming og trådløse løsninger, er der i hvert fald sket en del.
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2005
Point: 424
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 11:06
For nu lige at blande mig lidt mere i det overordnede emne

SONOS virker umiddelbart en anelse forældet, og er IMO for dyrt, i forhold til hvad det tilbyder. Sikkert en god løsning, hvis man satser 100% på deres økosystem og multirum-aspektet er det vigtigste. Men ikke vildt interessant ellers.

BlueSound lader til at hænge lidt i bremsen. Der er ikke opdateret på produkterne i et stykke tid, og opdateringer/nye produkter er LÆNGE undervejs. Min brors NAD 390 har stadig ikke et fungerende BlueSound modul, på trods af at ideen blev solgt med forstærkeren helt fra lanceringen.

Denon's HEOS system er umiddelbart bedste/billigste/mest alsidige bud. Men jeg har ingen erfaring med hvordan det kører i praksis. Pga. features og understøttelser er det alligevel den løsning jeg selv hælder med til pt. - hvis ikke det bliver et forsøg med Raumfeld.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 15:18
Den nuværende Raumfeld Connector er anden generation. Ser ud til at være blevet opdateret sidste år.

Bluesound er også fra 2014, så er det måske lidt tidligt at forvente opdatering derfra? Dog ser det ikke ud til, at de ekspanderer helt så aggressivt som eksempelvis HEOS og Raumfeld (også et meget omfattende udvalg af højtalere og løsninger).

Sonos synes jeg hviler lidt voldsomt på laurbærerne. I kraft af deres position på dette marked bør de være meget mere fremme i skoene i forhold til at rykke udviklingen fremad.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 15:42
Jeg er også en af dem som er skiftet fra Sonos til Raumfeld, og jeg kigger mig ikke tilbage. Jeg er super tilfreds med det. Det er stabilt, har en enkelt gang måtte genstartestarte TuneIn ved tryk på play i app'en, to gange har jeg oplevet at Tidal sprang videre til næste nummer ... og alt sammen mistænker jeg "huller" i mit wifi. Om jeg fatter man vil gå ud og bruge SÅ mange penge på Sonos og BS uden at ha prøvet Raumfeld. Noget andet er, de har en fantastisk venlig og Dansk support-afdeling, de er venlige og lytter opmærksomt. Hop på twitter og følg dem ... så vil du opleve en noget anderledes indstilling end de "gamle" bedømmelser der henvises til. Du er også velkommen til at komme her og se hvor godt det hænger sammen. Men det lyder lidt som om du er låst fast på at bruge +3000 på noget og intet ;-)
Til top
IceBox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IceBox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 17:00
overhovedet ikke låst fast på noget som helst, den eneste jeg er ude efter er det bedste til stream af min musik og vil heller bruge lidt extra som jeg ved jeg vil blive super glad for ind at give det halve og så ikke være tilfreds alligevel, derfor har men vel lov til at tænke over de forskellige anmelder siger om de forskellige produkter. Det er muligt deres support afdeling er vældig flinke men det kan jeg ikke rigtig bruge til noget hvis den ikke kan det jeg gerne vil med.   
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 17:18
Jeg ved ikke hvor du bor, men du er meget velkommen til at lytte/se. Nu har du jo prøvet BS :-) Jeg tror godt jeg tør sige du ikke bliver skuffet. Jeg forstår dig godt, jeg solgte også først mit Sonos en uge efter mit Raumfeld køb. Jeg var også bekymret for om det levede op til mine forventninger ... Men det gjorde det, og mere end det.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:

For nu lige at blande mig lidt mere i det overordnede emne

SONOS virker umiddelbart en anelse forældet, og er IMO for dyrt, i forhold til hvad det tilbyder. Sikkert en god løsning, hvis man satser 100% på deres økosystem og multirum-aspektet er det vigtigste. Men ikke vildt interessant ellers.

BlueSound lader til at hænge lidt i bremsen. Der er ikke opdateret på produkterne i et stykke tid, og opdateringer/nye produkter er LÆNGE undervejs. Min brors NAD 390 har stadig ikke et fungerende BlueSound modul, på trods af at ideen blev solgt med forstærkeren helt fra lanceringen.

Denon's HEOS system er umiddelbart bedste/billigste/mest alsidige bud. Men jeg har ingen erfaring med hvordan det kører i praksis. Pga. features og understøttelser er det alligevel den løsning jeg selv hælder med til pt. - hvis ikke det bliver et forsøg med Raumfeld.

Jeg kan så fortælle at der er nyt fra Bluesound netop i dag Wink Pressemeddelse 
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 22:38
Og Hi-Fi Klubben har allerede info oppe med priser og det hele på de nye Bluesound-modeller.

https://www.hifiklubben.dk/streaming/bluesound/

Mvh. Jørgensen
Til top
IceBox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IceBox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 00:20
Ja den skal jeg i Hi-Fi klubben og se nemmere på i morgen, det ser lovende ud må man sige
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2009
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 10:18
Kr. 3.999,- for en BS Node2?? Så skal den godt nok sparke mås, man kan jo købe 3 stk. Raumfeld Connector til den pris.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu