|
Musik til "Test" CD? |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Forfatter | ||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Men originalerne kan så lide af andre problemer, hvorfor de netop oftest bliver re-mastered. Et kompromis man ligesom skal gøre op. Af de remastered version jeg har, der synes jeg faktisk de har fået mere dynamik med. Et dårligt eksempel i den her tråd, da det bestemt ikke er en CD jeg vil anbefale, men i forbindelse med dynamik før og efter remastered, så er Depeche Mode´s Speak & Spell helt tydeligt en dynamik forbedring. Der var stort set intet før. (Totalt synthpop fra start 80érne, hvor begrebet dynamik stort set ikke eksisterede). |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Hov, jeg glemte lige at sige, at en CD med tydelig fejl på, kan også bruges til at vurdere et anlæg. Hvis man ved der er fejl, og man ikke kan høre den på sit anlæg, så er der nok noget galt med det anlæg
![]() Era - Ameno [UK] version. Track 2. "Ameno". Det nummer starter så støjfyldt, (lyder som en gammel vinylplade), så hvis man ikke kan høre det på sit anlæg, så vil jeg overveje noget andet. |
||
![]() |
||
katbird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2004 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 550 |
|
|
||
![]() |
||
Old Black ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 44 |
|
Det er jeg nu ikke helt enig i. Hvis du sammenligner de disse to udgaver, er der tydeligvis et større dynamik område på original udgaven. Jeg har dog ikke hørt den nye, men ejer den gamle, som jeg synes lyder ganske udmærket
![]() |
||
It's all one song!
|
||
![]() |
||
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1022 |
|
Chris Jones - No Sanctuary.
Nummeret bliver stort set spillet til alle demoer, så jg har hørt det på anlæg i meget forskellige prisklasser i forvejen.
|
||
![]() |
||
jj79 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2010 Sted: Vejen Status: Offline Point: 539 |
|
Har altid brugt klassikeren i min jagt.
Massive Attack - Teardrop
|
||
![]() |
||
RaGa_MuFFiN ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Juni-2009 Sted: Videbæk, DK Status: Offline Point: 410 |
|
Slayer - Angel of Death
|
||
![]() |
||
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
|
Det ser FANDEME godt ud folkens! hvis det fortsætter på samme måde bliver det jo til mere end bare EEN CD
![]() Men rart og se der er så stor interesse omkring det, ku' også være med til at give andre et forslag eller to til når de skal ud og høre på noget nyt, så tusinde tak for alle de fede forslag, og lad dem endelig komme! ![]() |
||
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
||
![]() |
||
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
|
Rage against the machine er allerede blevet nævnt, men jeg vil også gerne give dem min anbefaling. Plejer at tage dem med når der skal testet anlæg.
Ellers vil jeg anbefale noget Rammstein. Fx Feuer frei. Der er rigtig meget energi, så effektforstærkeren virkelig kommer på arbejde.
|
||
![]() |
||
CARS10 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Juli-2009 Sted: København Status: Offline Point: 818 |
|
Leonard Cohen = Ten new songs og Old ideas
|
||
![]() |
||
senorkaka ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2011 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 38 |
|
Kaare Norge - Morning has broken http://www.youtube.com/watch?v=_feqnAdOXDk
Bryan Tyler - Assembling the team http://www.youtube.com/watch?v=4MST0eWLvgo Michael Bolton - When a man loves a woman http://www.youtube.com/watch?v=_nghD1bw4s0&feature=related Assembling the team er god hvis du vil teste hvordan bassen lyder :D Nu er det ikke vildt god kvalitet på youtube men bare lige så du har en fornemmelse af hvad det er for noget :) Michael
Redigeret af senorkaka - 03-Februar-2012 kl. 15:09 |
||
![]() |
||
Romer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 105 |
|
Du behøver kun et nummer: Amarok af Mike Oldfield.
Skal måske lige advare om at den varer et par og halvtreds minutter, men der kommer du altså vidt omkring i spektret :)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |