|
Musik til "Test" CD? |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Forfatter | |||
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg vil sige at for mig er musik valget langt vigtigere end kvaliteten. Jeg er røv ligeglad med hvordan et bestemt stykke klassisk / akustisk musik stykke lyder på mit anlæg, hvis jeg aldrig igen vil sætte det på.
|
|||
![]() |
|||
PeterBakke ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-April-2012 Sted: København NV Status: Offline Point: 183 |
||
Kim Sjøgren: Over the rainbow.
Og i den anden boldgade, Metallica: Black album. Som live album synes jeg Pink Floyd: Pulse er rigtig godt. I sidste ende tror jeg det er lige gyldigt hvilken cd man bruger som reference. Det vigtigste er at man kender musikken godt. Så er det også lettere at høre eventuelle forskelle mellem forskellige anlæg.
|
|||
![]() |
|||
abacus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
||
Faldt lige over en stak refference-cd'er fra High Fidelity, kan huske at jeg havde dem i gang da jeg byggede højttalere med min søn.
Du må kunne låne dem på biblioteket, hvis de siger de ikke har dem, kan du sige, at de ligger på Depotbiblioteket (har selv stillet dem på plads for nogle år siden, da de lå i Ballerup). Niels
|
|||
![]() |
|||
javilha ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
||
Angående HF's ref cd'er, kan jeg anbefale cd nr 15 track 2,5 og 6. Kan også anbefale cd nr 8 track 4, 11 og 12. Og så lige cd nr 20 track 12, 13 og 14. Her er alle de gode parametre til at bedømme anlægget. Fælles for alle de nævnte track, er ret god dynamik med oceaner af info.
![]() |
|||
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
|||
![]() |
|||
ErikUkendt1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Marts-2010 Status: Offline Point: 152 |
||
Jeg har i min CD samling gendfundet Supertramps CD "Some Things Never Change" (1997), som efter min mening, står i en meget flot indspilning. Lyden står med en ekstrem knald på, og hvor man føler hver en tone bliver frembragt, som når man på fuld kraft, smækker en stål linial på 1 meter, med den flade side, ned i en bordplade. Jeg mener det er en CD der er god til at se om udstyret lider af åndenød. - så hvis der er andre der kender CDen og har en kommentar til lyden af den, kunne det være interessant. ( -eller en eller anden ÜberNørd, der kan fortælle mig at jeg tager fejl fordi ..., thi man kan jo altid lære noget nyt ![]() |
|||
Mvh Erik
|
|||
![]() |
|||
javilha ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
||
![]() |
|||
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
|||
![]() |
|||
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
||
Jason Isbell Sevenmile island masser af dynamik og detaljer og lyder fantastisk på et godt anlæg.
Ellers så Stevie ray i Mufi udgaven det er en god indspilling
|
|||
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|||
![]() |
|||
juan08 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 149 |
||
Hej
Et stort undskyld for dette indlæg. Har/vil ikke bllve nævnt et/flere musiknumre. MEN men Vi mennesker har en laaaaang udviklings historie bag os........Hvor vi har forsøgt at udvikle os optimal. Når det drejer sig om hørelsen, har den menneskelige tale/stemme være vigtig .....Derfor er hørelsen optimeret til at forstå sprog/tale. Det vi kan høre 20 - 20000........Super men hvad hjælper det med musik, når stemmen/talen er vigtigere. Med Alderen forsvinder de 20>20 så allerede ved 20 år alderen driller de yderste ender. +30 år thjaaa så tror jeg det skal være hjertet, som bestemmer hvad der skal lyttes til .... Mine anbefaling er nem! Du har dit drømme anlæg og tilslutter en Fm tuner + en DAB tuner.................Hvis du IKKE kan høre forskel på de to (fm/dab) ved en A - B TEST (radioavis/musik) ................Nyd musikken, nyd livet og glem ALT om en test-cd! Og Ja jeg er over de Femti har nedsat hørelse + Tinitus på et øre ......Men jeg kan høre forskellen (Fm/Dab). Det at nyde musikken med hjertet......Det at glædes over musikken, ja fuglekvider er en dejlig glæde ved livet |
|||
![]() |
|||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
||
Hvis du virkelig vil undersøge det, er du nødt til at gøre det "blindt" - folk kan "høre" de mest ufattelige detaljer når de selv har fingeren på kanalvælgeren og ved på forhånd hvad de lytter til.. ![]()
..også hvis du lader konen vælge?
Amen!
|
|||
![]() |
|||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
||
Tager lige den her op igen.
Var til Dynaudio igen. Morten fra dem spiller jo det samme hver gang, den Moddy Waters ig hvad hedder den med det svenske kirkekord fra 80erne ??? |
|||
SVP03
|
|||
![]() |
|||
hifi hans ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2015 Sted: vester skerning Status: Offline Point: 2 |
||
prøv at høreindspilninger med Mighty Sam McClain
![]() |
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
||
Måske det eneste der lyder godt på Dynaudio ![]() |
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |