recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musikfiler på computeren er sooooooo 90s
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMusikfiler på computeren er sooooooo 90s

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kenneth Lund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Emne: Musikfiler på computeren er sooooooo 90s
    Sendt: 10-December-2009 kl. 07:58
Jeg har blogget lidt om de muligheder, online musiktjenester kan give os :)

Musik må - og bør være - på vej ud i "the cloud" :)
Mvh Kenneth WedMore Lund

Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :]
Til top
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 474
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 12:42
Hej Kenneth,
 
Jeg har også lige investeret i Sonos og Last.fm kører af fulde drøn på min nye S5 som står i vores stue i lejligheden.
 
Vi skal bygge nyt og derfor har jeg også købt en BU 250, med forstærkere og controller, som skal bruges i Allrum, og for mig er det også vigtigt at god musik lyder godt, derfor vil jeg gerne høre om Last.fm leverer musikken som er i en god opløsning. Har nemlig svært ved at vurdere dette på min S5 - Hvad siger du til den..? Er der god/lige så god lyd fra last.fm som fra dine egne filer..?
Til top
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Marts-2007
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 13:07
Meeeenn der er nu heller ikke noget i vejen for en go venyl på ploven spændt for en røramp på de gamle 70er jbl'er ...  uuhhaa Wink
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 14:50
For ikke at tale om en gammel 78'er på His Masters Voice rejsegrammo'en med en god sikkerhedsnål som pick-up. Jeps - ALT lyd var bedre i gamle dage....
Til top
Kenneth Lund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af nkt1 nkt1 skrev:

Hej Kenneth,
 
Jeg har også lige investeret i Sonos og Last.fm kører af fulde drøn på min nye S5 som står i vores stue i lejligheden.
 
Vi skal bygge nyt og derfor har jeg også købt en BU 250, med forstærkere og controller, som skal bruges i Allrum, og for mig er det også vigtigt at god musik lyder godt, derfor vil jeg gerne høre om Last.fm leverer musikken som er i en god opløsning. Har nemlig svært ved at vurdere dette på min S5 - Hvad siger du til den..? Er der god/lige så god lyd fra last.fm som fra dine egne filer..?

Hej

Jeg har både nogle S5ere samt BU250 pakken med zoneplayer 90 og 120.

120eren er jo aktiv med 2 x 55 w forstærker og jeg har sat den til mine højttalere i studiet (jeg har et lydstudie). Det er Tannoy Berkeley 15" og jeg synes det lyder super godt.

Min 6. sans siger mig også at Sonos filosofi er lidt som B&O ("skidt med data på papiret- det skal lyde godt i virkeligheden").
Mvh Kenneth WedMore Lund

Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :]
Til top
cfuttrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 21:12
Musikfiler på computeren er 90'ties ??? ... tja, inden man lægger dem et andet sted er det nu godt at se det virke lokalt.
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 23:19
OK, det må jo så i den grad være møntet på consumersegmentet (?!)
Du mener vel ikke, at du virkelig hører - eller vel nærmere lytter til musik på last.fm ?

Venligst
Søren
Til top
Kenneth Lund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 06:55
@cfuttrup: min overskrift på denne tråd henviser ikke til at man ikke skal lægge sine lydfiler et bestemt sted, men at man med last.fm, Rhpasody osv. ikke længere har BRUG for at have sin egen musik liggende, ligesom tidligere.

@breddam: Jo selvfølgelig gør jeg det - det er en fantastisk service og jeg læser dit "consumersegment (?!)" som at vi der bruger LAST.fm så er en flok ukritiske fjolser men den mening må du jo gerne have. Jeg arbejder til dagligt i et lydstudie og jeg kan fint bruge last.fm 

Når du lægger vægt på ordet "lytter" får det mine tanker i retning af at du ikke synes man kan få en god oplevelse mht. lydkvaliteten (som i "dengang farfar var dreng og sad med sine LP'er på den dyre grammofon") og det synes jeg er et glimrende synspunkt - det gælder bare ikke i min verden, hvor jeg bruger musik på en måde hvor jeg godt kan nyde det uden at det er er high end lydkvalitet hele tiden :)



Redigeret af Kenneth Lund - 18-December-2009 kl. 07:09
Mvh Kenneth WedMore Lund

Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :]
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Kenneth Lund Kenneth Lund skrev:

@breddam: Jo selvfølgelig gør jeg det - det er en fantastisk service og jeg læser dit "consumersegment (?!)" som at vi der bruger LAST.fm så er en flok ukritiske fjolser men den mening må du jo gerne have. Jeg arbejder til dagligt i et lydstudie og jeg kan fint bruge last.fm 

Når du lægger vægt på ordet "lytter" får det mine tanker i retning af at du ikke synes man kan få en god oplevelse mht. lydkvaliteten (som i "dengang farfar var dreng og sad med sine LP'er på den dyre grammofon") og det synes jeg er et glimrende synspunkt - det gælder bare ikke i min verden, hvor jeg bruger musik på en måde hvor jeg godt kan nyde det uden at det er er high end lydkvalitet hele tiden :)

Ja, det er vel nok et spørgsmål om mit måske klodsede ordvalg i mit kortfattede indlæg Embarrassed
Bitraten på online-tjenester er jo normalt begrænset, og det vil jo forringe kvaliteten af den musik, der bliver spillet. Derfor vil online-musik blive afvist af - lad os kalde dem - 'lydentusiaster'.
Jeg bruger selv online-radio og podcasts en hel del, og det er jeg - ganske som du - helt tilfreds med.
Mit budskab er dog, at det ikke er det samme som CD-gengivelse eller analog gengivelse fra en grammofon. Der er ikke den samme lydkvalitet, og hvis det er kildetro gengivelse, man går efter, så er streamede online-tjenester sjældent (eller måske aldrig (?!)) værd at gå efter.
Andet ville jeg egentlig ikke med mit indlæg Smile

Venligst
Søren

Edit:"det vil jo forringe kvaliteten af den musik, der bliver spillet." Hmmm, lydkvaliteten menes der jo i sagens natur LOL


Redigeret af Breddam - 20-December-2009 kl. 21:23
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af Kenneth Lund Kenneth Lund skrev:

 

Min 6. sans siger mig også at Sonos filosofi er lidt som B&O ("skidt med data på papiret- det skal lyde godt i virkeligheden").

LOL B&O lyde godt LOL 

B&O er kun design.
.....
Til top
Kenneth Lund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 07:57
Ja, altså - det er jo en sjov ting - lidt ligesom iPhone - for mange der udtaler sig "klogt" om B&O har aldrig haft det i brug i hverdagen selv og så er det måske svært at forholde sig til kritiken.

Jeg har haft deres dyreste tv og deres dyreste højttalere i 3 år og JEG har aldrig hørt bedre lyd. Så kan man sige at der findes andet, der lyder bedre - jeg siger bare at JEG aldrig har hørt noget, der lød bedre.

Jeg har netop testet LG 60" og Panasonic V10 "plasmaskærmes konge" og lyden på de to når ikke engang min 10 år gamle B&O Avant til sokkeholderne.......... det kan man da tænke over, men man kan også bare vælge at hyle med på koret om at "B&O kun er flot men ellers teknisk dårligt" for det kræver ikke særlig meget mod at fremkomme med og vinder normal forståelse fra alle der ikke har "tid" (!) til at købe B&O. 

Host De er sure, sagde ræven Host

Hvis du kan opleve B&O som "kun design" og "ikke god lyd", så er jeg lidt i tvivl om hvilken jordhule DU har boet i de seneste år Clap


Redigeret af Kenneth Lund - 21-December-2009 kl. 07:59
Mvh Kenneth WedMore Lund

Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :]
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu