|
Musiktjenester - stabilitet |
Besvar |
Forfatter | |
bas
Super bruger Oprettet: 17-Januar-2010 Status: Offline Point: 329 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 09-December-2021 kl. 18:38 |
Hej
Jeg har i lang tid brugt Spotify sammen med Sonos. Jeg synes generelt det fungerer fint, men jeg oplever ind imellem, at forskellige musiknumre ikke kan afspilles. Jeg har en meget stabil DSL forbindelse, og 3 af mine 4 Sonos enheder er forbundet med netværkskabel. Mit spørgsmål er, om der er forskel på, hvor stabile musiktjenesterne er? Er Tidal f.eks. bedre end Spotify hvad stabiliteten angår? Tjenesten behøver ikke at tilbyde lossless. På forhånd tak.
|
|
bas
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg skal måske lige prøve at tage strømmen fra mine Sonos enheder og fra min router og se, om det retter noget.
|
|
Jever
Guld medlem Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan prøve at skifte den netværks kanal Sonos bruger.
Evt. kan et skift af DNS også gøre en forskel, skiftes i router. Jeg bruger enten Google DNS (8.8.8.8/8.8.4.4) eller OpenDNS (1.1.1.1/1.0.0.1)
|
|
bas
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for din kommentar.
Jeg må prøve at kigge på det.
|
|
bas
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg skrev til min bredbåndudbyder om udfaldene.
De har nu sat routeren til tvinge sin DHCP til at have prioritet over min switch. Jeg må lige holde øje med, om det er blevet mere stabilt med det. Venlig hilsen Martin
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |