|
Mux undertekster i TS-filer |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||||
raketten ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 66 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Marts-2012 kl. 17:31 |
|||||
Jeg optager TV fra min PC med MediaPortal, som laver fine .ts filer med undertekster og det hele. Ts filerne kan fint afspillesfra min WDTV Live, men WDTV live kan ikke afspille undertekster, som ligger inde i ts filerne.
Der er tale om ts filer fra Dr (Dr1, Dr2 og DrHD f.eks) dvs mpeg4 H264 filer. Da underteksterne ligger grafisk men på en eller anden måde adskilt fra resten af videoen er min plan at "brænde" eller muxe underteksterne ind i videoen, så de er en del af videoen. Giver det mening? Jeg har endnu ikke fundet ud af hvordan man kan gøre det? Jeg har været forbi ProjectX, VideoRedo, Avidemux osv. Venlig hilsen Raketten |
||||||
Raketten
Panasonic 42PX80E WDTV Live Yamaha rx-665 Surround Denver dvb-t dmb 113 Sagem DTR 94160HD 160 GB (nu 250 :-) ) Gale højtalere Tøjbøjle DVB antenne (home made :-)) |
||||||
![]() |
||||||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10514 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
Det kan lade sig gøre hvis du laver en DVD af optagelsen, men resultatet vil aldrig blive godt. Underteksterne vil enten blive forvanskede, utydelige eller misfarvede. Fremgangsmåde er følgende:
Demux filen med ProjectX (prøv dig frem med de forskellige farvemodeller til DVB undertekster). Herefter har du tre filer, nemlig en videofil, en audiofil og en undertekstfil. Disse filer remuxer du med Rejig version 05d (nyere version crasher lige før muxingen er slut) http://www.videohelp.com/tools/ReJig/old-versions#download. Nu har du DVD struktur som kan afspilles på en PC/medieafspiller med undertekster, eller brændes til en DVD.
Det er lykkedes mig at få rimelig pæne undertekster på DR1 og TV2, men DR HD er no go.
Flemming
|
||||||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||||||
![]() |
||||||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
|||||
Enig med fltk - det virker. Dog er det aldrig lykkedes mig at få underteksterne til at være andet end grønne. Underligt !
Det skal dog siges, at jeg ikke har rodet noget særligt med de beskrevne farvemodeller.
|
||||||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||||||
![]() |
||||||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10514 |
|||||
Jeg vil lige tilføje, at min Fantec afspiller fint kan vise DVB undertekster, så jeg er forlængst stoppet med ovennævnte tidskrævende arbejde og beholder blot mine .ts filer efter at have fjernet reklamer m.v. med Videoredo.
Flemming
|
||||||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||||||
![]() |
||||||
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
|||||
Erik Helmer Nielsen |
||||||
![]() |
||||||
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
|||||
Erik Helmer Nielsen |
||||||
![]() |
||||||
raketten ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 66 |
|||||
|
||||||
Raketten
Panasonic 42PX80E WDTV Live Yamaha rx-665 Surround Denver dvb-t dmb 113 Sagem DTR 94160HD 160 GB (nu 250 :-) ) Gale højtalere Tøjbøjle DVB antenne (home made :-)) |
||||||
![]() |
||||||
|||||
Ups. "Flemming" skulle være placeret i citatet!
|
||||||
Raketten
||||||
![]() |
||||||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|||||
|
||||||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||||||
![]() |
||||||
|||||
Nej, det kan jeg ikke. D.v.s. undertekst og lyd bliver godt nok udskilt, men videodelen forsvinder, og jeg må tilstå, at min ovenstående anvisning stammer fra dengang DR1 og TV2 blev sendt i MPEG2. For at få det til at virke skal optagelsen derfor omkodes til DVD compliant MPEG2 .ts. Dette kan Videoredo også klare uden at underteksterne går tabt, i én arbejdsgang i fobindelse med bortklipning af reklamer etc., men så er din metode med ConvertXtoDVD sikkert hurtigere, omend den sikkert giver en dårligere billedkvalitet samtidig med, at filen blæses op i størrelse.
Flemming
|
||||||
Samsung UE55F7005
||||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |