|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
KrilleB ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 90 |
![]() Sendt: 27-Marts-2011 kl. 13:28 |
Hejsa,
Har nu prøvet alle mulige indstillinger for at få forbindelse mellem EyeTv på min mac til min iphone 3GS - men uden held. Har en time capsule og har prøvet at rode rundt i konfigurationerne, så jeg kan få hul igennem til port 2170. Har prøvet denne guide, men får fejlmeldingen Ret de 22 problemer nedenfor, før du opdaterer den trådløse AirPort-endhed: DHCP-adresser starter med DHCP-adresser med Det DHCP-udsnit, du har angivet, er ikke foreneligt med den trådløse airport-enheds WAN IP-adresse http://support.elgato.com/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=3668&languageid=1&group=englishdefault Har ingen anelse om, hvad det betyder... Nogle der har de magiske triks?
|
|
![]() |
|
ingatellent ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Marts-2006 Status: Offline Point: 62 |
![]() |
Virker det via WiFi? Altså når iPhone og mac er tilsluttet samme lokale netværk?
|
|
![]() |
|
KrilleB ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 90 |
![]() |
Hejsa,
Ja, det virker fint der...
|
|
![]() |
|
ingatellent ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Marts-2006 Status: Offline Point: 62 |
![]() |
Har du prøvet den udførlige vejledning her:
http://must-know-mac.blogspot.com/2008/07/how-to-port-forward-time-capsule.html Du skal naturligvis først finde ud af hvad din ip-adresse er, både hvilken lokal ip-adresse din mac har, og hvilken ydre ip-adresse dit internet har. Er time capsule sat direkte til et (bredbånds-)modem el.? |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det er præcis sådan, jeg har prøvet at gøre, men når jeg når til sidste step og opdater, får jeg fejlmeldingen (kom til at skrive lidt forkert i den første post, hvor frustrationerne ikke havde lagt sig): Ret de 2 problemer nedenfor, før du opdaterer den trådløse AirPort-endhed: DHCP-adresser starter med DHCP-adresser slutter med Det DHCP-udsnit, du har angivet, er ikke foreneligt med den trådløse airport-enheds WAN IP-adresse. Brugte den ip-adresse, jeg finder under systemindstillinger - netværk (går ud fra det er den lokale ip) - men ved ikke hvad den ydre ip er (har ikke statisk ip - skal man have det?) - og ved heller ikke hvor man skal indtaste den i opsætningen? Har yousee bredbånd via en yousee router - den klassiske hvide netgear. Prøver at logge på en personlig yousee side på nettet for at finde ip der, men kan ikke komme ind pt. Kan du hjælpe mig det sidste stykke i mål, vil jeg være yderst taknemmelig!!! ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Nå, er nu kommet frem til, at jeg nok har dobbelt lag af NAT;
http://support.apple.com/kb/TS1208
Så skal jeg bare have slået NAT fra på min yousee router, hvis det er muligt... går jeg ud fra? |
|
![]() |
|
![]() |
Det var faktisk lige det jeg var ved at skrive: Du skal vælge hvilken en af boksene der skal dele ip-adresser ud, og sørge for at den forwarder port 2170.
Når det så kører skal du via din mac besøge http://myip.dk, og den ip-adresse du får der er den du skal bruge i EyeTv-app'en på iphonen. |
|
![]() |
|
![]() |
Nå, det skal åbenbart ikke være nemt... Har fundet denne tråd, hvor der står, at den router jeg har fra yousee ikke kan slå NAT fra; http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=85240&title=yousee-med-egen-router Men der er så et "trick" man kan lave - eller evt. få en anden router fra yousee. Hvad vil du vælge? Er meget nervøs for at få alt mulig "bøvl" med opsætningen efterfølgende, da jeg langt fra er ekspert på området...
|
|
![]() |
|
![]() |
Det kan ganske rigtigt give alt muligt bøvl når man roder med den slags.
Er det er en CVG824G du har? I den tråd du linker til er der jo i så fald en vejledning til at få det til at virke. Du skal blot erstatte Linksys med TimeCapsule, og så fixe port forward i time capsule. DMZ skal slås til i youseeboxen. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det er en CVG824G, jeg har.
Har sendt en forespørgsel til yousee support, om det er muligt at få et nyt modem. Afventer stadig... Og vil lige sende "Zulu" en personlig meddelelse, om han kan guide mig igennem de steps han beskriver, da det meste virker rimelig sort for mig... fortsættelse følger...
|
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Lad os bare tage det her i tråden, så andre evt. også kan få gavn af det.
Først skal jeg lige forstå dit setup: Du har en standard Yousee CVG824G, men har du også en router mere "bag" CVG824G'en? Hvordan er resten af udstyret forbundet? Hvad er kablet, hvor er det forbundet til, hvad kører trådløst og på hvilket trådløse netværk? |
|
![]() |
|
![]() |
Nå, mit lille projekt her har taget et par små sving siden sidst...
Først skrev jeg til yousee i deres bredbånds-forum. Sv: slå NAT fra på Netgear CVG824GHejsa,Er dette muligt? Og hvis ikke, kan man så bytte sin router til en anden model, der kan fra yousee? Svar: Nej du kan desværre ikke slå NAT fra, på den model du har. For at få et modem der kan, skal du kontakte vores kundeservice og bestille et Netgear CG3000. Du kan ringe til dem på 8080 4040. Det gjorde jeg så... Her fik jeg besked om, at jeg gratis kunne bestille "WIFI-off". Det bliver slået til om 4 timer. Jeg fik også en ip-adresse til at tilgå min netgear router samt login og password. Planen er så, at jeg den vej rundt selv kan gå ind og åbne port 2170 - eller slå NAT helt fra, som vidst er det sikreste? Nu prøver jeg lige det i første omgang (håber også det virker med mac) - og så skal jeg nok vende tilbage. Hej Zulu, tak fordi du ville melde ind... Setup'et er som følger: Har kabel fra antennestik i vægen til en standard Yousee Netgear CVG824G router. LAN-kabel fra denne til Time Capsule, der så laver trådløst netværk til min mac. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |