recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - My Movies på Dune
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

My Movies på Dune

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1953
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: My Movies på Dune
    Sendt: 11-Januar-2012 kl. 19:13
Hey,

Jeg prøver stadig at finde den rigtige film-indekser til min Dune. Jeg har prøvet Zappiti som er for langsom og yaDIS som passer mig meget fint. Men skal lige prøve My Movies også. Jeg har installeret Collection Management og importeret en masse film fra min NAS osv, og nu skal jeg have den til at eksportere det så min Dune kan læse det, men det kan jeg ikke få til at virke...

Når jeg går ind under Funktioner > Indstillinger > Gem af Meta Data > Gem meta-data til HDI Dune er jeg i tvivl om hvad jeg skal skrive hvor.

Dune index placering gætter jeg på er det sted der eksporteres til, som jeg skal finde via min Dune, er det korrekt?

Sti konfiguration er jeg heller ikke sikker på hvad er, er det der hvor filmene ligger? Hvis det er, hvorfor findes det så ikke automatisk når jeg importerer fra NASen? Anyway, jeg kan slet ikke gøre noget her, der er fra start af tilføjet "Z:\", og når jeg prøver at klikke Konfigurer sti får jeg en besked om at stien refererer til et netværksdrev på den lokale PC. Jo tak, det ved jeg, men jeg kan ikke få lov til at ændre det... What to do?

Det er noget med at der på hver film skal sættes en sti til film-filen, men det kan jeg ikke finde. Hvor er det?

Håber nogen kan hjælpe... Jeg vil gerne prøve My Movies af inden jeg hopper fuldt ud på yaDIS-vognen.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 21:03
Har lige været igennem.
Du skal ud for dune i metafiler vælge den mappe på NAS, helst i samme bibliotek som dine film.
Hos mig er det i en mappe den selv laver under "multimedie", så når man går ind i multimedie set jeg så nu Mymovies mappe film blu ray mappe film dvd mappe.
Så går du ud og beder den danne metafil, virkede første gang hos mig.
Hvis du vil bruge den fede ipad app, så skriv lige, så skal jeg nok forklare det.
SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 21:06
Sti til film har det selv lavet da du i collection management i "impoter".

Hvis det er så send en pb, så kan jeg lige give mit mobilnummer, så du kan ringe.
SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 21:09
Grunden til at jeg har lagt det mymovirs bibliotek på nas, er at min nye dune tv 101 jo også bruger den samme mappe.
Så kun en opdatering hver gang der er nye film.
SVP03
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1953
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Du skal ud for dune i metafiler vælge den mappe på NAS, helst i samme bibliotek som dine film.
Hos mig er det i en mappe den selv laver under "multimedie", så når man går ind i multimedie set jeg så nu Mymovies mappe film blu ray mappe film dvd mappe..
Altså i "Dune index placering", ikke? Der har jeg stien \\minnas\video\Utilities\MyMovies. Mine film ligger i  \\minnas\video\Blu-ray,  \\minnas\video\DVD osc. Er det korrekt?

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Så går du ud og beder den danne metafil, virkede første gang hos mig.
Hvor gør man det? Når jeg trykker OK sker der ikke noget...

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Hvis du vil bruge den fede ipad app, så skriv lige, så skal jeg nok forklare det.
Jeg har ikke iPad, men skal måske ud i noget Android app, hvis jeg vælger at bruge My Movies.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1953
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Grunden til at jeg har lagt det mymovirs bibliotek på nas, er at min nye dune tv 101 jo også bruger den samme mappe.
Så kun en opdatering hver gang der er nye film.
Hvilket bibliotek mener du her? Er det den mappe der hedder FileStorage, hvori der f.eks. ligger mapperne Backdrops, Covers, Photos osv.? Er det også den Dune bruger? Der er ingen dune-info xml i mappen...
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 22:04
Tjek den her

http://www.mymovies.dk/how-to/written-documentation.aspx?Page=My%20Movies%20for%20HDI%20Dune
SVP03
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1953
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 22:16
Den har jeg godt været inde på, men jeg får jo den fejl der, når jeg vælger Configure path, der bliver ikke genereret noget som helst...

Skal måske starte helt forfra, bare med et par titler. Det er bare ærgerligt når jeg nu har lagt så mange titler ind nu...
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 22:22
Inde i metafil, skal du vælge opdater, ikke kun ok.

Derinde under dune metafil skal stien være grøn så du kan se at den har login til den mappe på nas.

Redigeret af SVP03 - 11-Januar-2012 kl. 22:23
SVP03
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1953
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 22:43
Aha, havde ikke lige opfattet det var det den knap gjorde. Troede det var til efter der var genereret data. Den kører nu, så bliver det spændende at se om stierne passer. Stien er ikke grøn, så ved ikke helt... jeg kan jo ikke ændre den, jeg bliver ved med at få den samme fejl.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
pallemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Grunden til at jeg har lagt det mymovirs bibliotek på nas, er at min nye dune tv 101 jo også bruger den samme mappe.
Så kun en opdatering hver gang der er nye film.
 
 
Kan den nye tv 101 afspille blu ray bdmw mappe struktur?
 
 
Til top
pallemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Har lige været igennem.
Du skal ud for dune i metafiler vælge den mappe på NAS, helst i samme bibliotek som dine film.
Hos mig er det i en mappe den selv laver under "multimedie", så når man går ind i multimedie set jeg så nu Mymovies mappe film blu ray mappe film dvd mappe.
Så går du ud og beder den danne metafil, virkede første gang hos mig.
Hvis du vil bruge den fede ipad app, så skriv lige, så skal jeg nok forklare det.

 

Hvis man nu vælger at bruge Mymovies, hvordan skal mappe strukturens være??

Er den ligeglad med dette ?
Jeg har fx. opdelt min film således men en mappe for DVD og en anden mappe for blu ray.
Kan de så finde ud af at opdele hele biblioteket med dvd og blu ray, kan den kende forskal på formaet?
 
Lige spøgsmål til "Maxer"
Du siger du har prøvet Zappitti og yadis og Zappiti er for langsom, hvordan er den langsom, jeg skulle til at lægge mine film ind med denne, men ikke hvis ud siger den er langsom?
PALLA
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu