|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
clausewitz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
![]() Sendt: 30-Marts-2009 kl. 18:05 |
Jeg har været lige ved at bestille en netbook fra Mybook, men nu er det for sent: http://www.mybook.dk/shop/external/images/forside.html Hvis jeg havde betalt med dankort på nettet kunne jeg så få pengene tilbage via banken (hvis produktet ikke var leveret) eller måtte jeg i kø med andre kreditorer? OK forklaringen i dette tilfælde er vist i mit eget link Men tænker lidt generelt kan man få banken til at trække pengene tilbage? Redigeret af clausewitz - 30-Marts-2009 kl. 18:11 |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Banken har aldrig trukket penge trilbage, kun ved deres egne interne fejl kan du få penge trukket tilbage. desværre! |
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
Ja og i tilfælde af konkurser bliver de involverede sorteret efter hvor mange
penge de har i klemme... De største kreditorer får først penge og det lader meget meget sjældent nogen til "den lille" .. Selv med dankort-betalinger kan du opleve problemer. Der er nemlig - så vidt jeg har forstået med Alfaview sagen - forskel på om firmaet ikke leverer varen (hvor banken så kan kræve pengene af firmaet) og så når firmaet går konkurs.. Men lige den del tør jeg ikke sætte mine penge 100 på... Håber ikke det er voldsomt mange penge du har ude? |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
Jacob P ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 181 |
![]() |
Som jeg læser det har de ikke trukket nogen penge fra clausewitz kort. Pendec hvis en vare ikke bliver leveret kan banken hive pengene tilbage gennem PBS. Men ved konkurs kommer man i bunken med de andre kreditorer og så er pengene så godt som væk. Dette gælder ved brug af dankort
Hvis der er brugt et Mastercard, Visa(ikke visa/dankort) kan man få pengene tilbage da de stiller en form for sikkerhed. Det fik de kunder der havde penge i klemme i Sterling f.eks. |
|
![]() |
|
clausewitz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
![]() |
Tak for svarene. Jeg må hellere lige slå fast, at jeg ikke nåede at få bestilt, så jeg har heldigvis intet i klemme |
|
![]() |
|
Jacob P ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 181 |
![]() |
Der er bedre sikkerhed ved konkurs men der bliver vist også opkrævet et større gebyr for at bruge kortet. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |