recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mymovies spg ang gruppering af serier
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMymovies spg ang gruppering af serier

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thomasjohan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2008
Sted: Denmark, KBH
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Emne: Mymovies spg ang gruppering af serier
    Sendt: 23-Marts-2009 kl. 09:20

Har lige et spørgsmål ang Mymovies. Efter at have leget lidt med programmet, og fået lagt min filmsamling ind, så er jeg noget frem til nogle problemer med dette.

Bruger vista ultimate og bruger generelt det indbyggede MCE, da kæresten bedre kan finde ud af dette fremfor XBMC. Ligeledes synes jeg at integrationen af mymovies i dette, mht at læse om filmene, fungere bedre end tilsvarende på XBMC. Dette er dog ærgeligt, idet jeg personlig bedre kan lide dette, fraset denne begrænsning.

Har pga brugen af MCE måtte omkode mine DVD backups til folder struktur fremfor iso, da MCE i modsætning til XBMC ikke kan læse disse direkte. Selvfølgelig kunne man mounte den enkelte iso-fil, men tror nu at kæresten ville blive sat af i så fald.

Mit problem er således at mine film/Serier ligger rent "hulter til bulter" i MyMovie delen i MCE. De er selvfølgelig ordnet efter titel, men bortset fra dette er der ingen system Ville gerne at man kunne underopdele Film og Serier i hver sin del, og evt underopdele de enkelte serier, således at det var nemmere at finde ud af. Det jeg ønsker er således en eller andet form for mappe struktur ligesom man kender det fra alm MCE (eller andet mediecenter program), således at det bliver mere overskueligt.

Problemet er, at jeg ikke bare kan tilgå film/serie normalt via video folderen (som er underopdelt i serie og film), da mange af disse er dvd-backups i folder struktur, og derfor ikke kan læses af MCE. De kan dog afspilles via MyMovie integrationen eller ved at ændre DVD-play menu via regedit. Men sidstnævnte betyder bare at jeg kun får film/serier frem som har denne struktur, og ikke de øvrige.

Tænkte selv at det måtte være muligt at opbygge film databasen í mymovies i underafdelinger, men har ikke kunne finde ud af dette.

Ved ikke om der er nogen der har nogle gode forslag, eller om det er uforståeligt hvad det egentlig er jeg spørg om. Men håber at der er nogle der kan hjælpe.

Så vidt jeg har forstået, så understøtter XBMC ikke Mymovies applikationen vel? Eller er der nogle der har fundet ud af at omgåes dette. Ville helst ha mymovies over i XBMC som sagt, da jeg bedre kan lige brugerfladen i dette, men synes det halter meget mht integration af film resume via IMDB

Håber ikke at der allerede er svaret på dette, og jeg spilder jeres tid, men synes jeg har forsøgt mig med at søge både her og via google

(ps. MCE=vista´s mediacenter program. Er ikke klar over om det egentlig benævnes dette)

Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2009 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af thomasjohan thomasjohan skrev:

Har pga brugen af MCE måtte omkode mine DVD backups til folder struktur fremfor iso, da MCE i modsætning til XBMC ikke kan læse disse direkte. Selvfølgelig kunne man mounte den enkelte iso-fil, men tror nu at kæresten ville blive sat af i så fald.

Du kan sagtens afspille iso direkte i MM, du skal bare gøre brug af deamon tools eller andet værktøj der kan mounte.

Mit problem er således at mine film/Serier ligger rent "hulter til bulter" i MyMovie delen i MCE. De er selvfølgelig ordnet efter titel, men bortset fra dette er der ingen system Ville gerne at man kunne underopdele Film og Serier i hver sin del, og evt underopdele de enkelte serier, således at det var nemmere at finde ud af. Det jeg ønsker er således en eller andet form for mappe struktur ligesom man kender det fra alm MCE (eller andet mediecenter program), således at det bliver mere overskueligt.

Det er nok fordi at du bare ser de 50 sidste tilføjet, du kan trykke på "vis alle titler" så viser den det i alphabetisk ordning. Samt vis du har lavet "serier" i MM kan du vælge i filter "kun serier" og ikke se dem i hovede oversigten sammen med alle dine film.

Problemet er, at jeg ikke bare kan tilgå film/serie normalt via video folderen (som er underopdelt i serie og film), da mange af disse er dvd-backups i folder struktur, og derfor ikke kan læses af MCE. De kan dog afspilles via MyMovie integrationen eller ved at ændre DVD-play menu via regedit. Men sidstnævnte betyder bare at jeg kun får film/serier frem som har denne struktur, og ikke de øvrige.

Tænkte selv at det måtte være muligt at opbygge film databasen í mymovies i underafdelinger, men har ikke kunne finde ud af dette.

du kan sagtens opdele i film/serier.. :) Alt dette kan du finde på MM hjemmeside.

Ved ikke om der er nogen der har nogle gode forslag, eller om det er uforståeligt hvad det egentlig er jeg spørg om. Men håber at der er nogle der kan hjælpe.

Så vidt jeg har forstået, så understøtter XBMC ikke Mymovies applikationen vel? Eller er der nogle der har fundet ud af at omgåes dette. Ville helst ha mymovies over i XBMC som sagt, da jeg bedre kan lige brugerfladen i dette, men synes det halter meget mht integration af film resume via IMDB

Du kan benytte dig af video browser, som er fuld intergreret med MM, så kan du få folder struktur og benyttelsen af MCML kodening, så det ikke ligner noget fra 90'erne ;)

Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2009 kl. 10:14
Vista Mediecenter del omtales ofte som VMC (Vista Media
Center) og XP's som MCE (xp Media Center Edition) - så
fik du lige den med .

Uden at jeg ved specielt meget om mymovies, så undrer
det mig umiddelbart at du prøver at komme tvserier ind i
det? Er det ikke netop beregnet til kun at håndtere
film?

Lytter lige med på om der i MCE er nogen god løsning på
både Film og Serier.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2009 kl. 12:38
MM kan også tage serier/hjemmevideo/whatever du har lyst til at lægge ind. Så på den måde er det fint nok. Man skal nok bare regne med at få nogle oplysninger med
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2009 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Vista Mediecenter del omtales ofte som VMC (Vista Media
Center) og XP's som MCE (xp Media Center Edition) - så
fik du lige den med .

Uden at jeg ved specielt meget om mymovies, så undrer
det mig umiddelbart at du prøver at komme tvserier ind i
det? Er det ikke netop beregnet til kun at håndtere
film?

Lytter lige med på om der i MCE er nogen god løsning på
både Film og Serier.

Ja....Media Browser. Grunden til der sikkert distinktiveres er nok forskellen i mellem Recorded(TV) series og downloadede/arkiverede serier.( i et andet format end DVR-MS eller WTV.)

Media Browser ser fremragende ud, og er funktionelt, hvis man gider at sætte sig ind i hvordan man bruger det. Kan desuden benytte MyMovies backend..

Redigeret af Patriarken - 23-Marts-2009 kl. 13:46
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu