recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MyMovies spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMyMovies spørgsmål

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 12:22

Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Umiddelbart, så har My Movies kun én knap, og den skulle gerne altid fungere som "Restart" knappen gør i MCE - er det forkert antaget?

Mymovies har kun én knap, og den funger ved at fortsætte filmen derfra hvor man stoppede sidst, hvis man altså stopper midt i en film. Jeg har endnu ikke prøvet at se en film til ende via Mymovies knappen.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 12:25

Det er der nok ikke rigtigt ret meget at gøre ved, for det ville være usmart at angive at den ikke måtte tilføje samme data på mere end én film, i fald at din "Pokemon 1" mappe giver bedste match til "Pokemon 2" i databasen, så må den ikke tilføje "Pokemon 2" data til din "Pokemon 2" mappe, og så har du 2 forkerte resultater i stedet for et.

Det er jeg enig i, men grundlæggende synes jeg også det er forkert at indsætte data fra en forkert film. Der ville det måske i virkeligheden være bedre at helt undlade at indsætte data.

Igen, hvis du simpelthen lige kigger igennem resultat listen skulle det være nemt at se hvilke mapper der er tilføjet hvilke titler for, og derfor rette de der kommer ud forkert.

Det skal jeg nok nå til. Nu var det bare lige den automatiske del jeg havde hæftet mig ved. Jeg er slet ikke færdig med at "hagle" Mymovies igennem endnu

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Mymovies har kun én knap, og den funger ved at fortsætte filmen derfra hvor man stoppede sidst, hvis man altså stopper midt i en film. Jeg har endnu ikke prøvet at se en film til ende via Mymovies knappen.

Ok - jeg prøver at kigge på den.
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det er jeg enig i, men grundlæggende synes jeg også det er forkert at indsætte data fra en forkert film. Der ville det måske i virkeligheden være bedre at helt undlade at indsætte data.

Fuldstændig enig - problemet her er at det igen er en "best guess", dvs. dens bedste gæt på hvad der er det rigtige - den aner ikke at den er forkert.

Hvis den ikke må lave "best guess", så er det reelt funktionen der under den automatiske mulighed hedder "Strict", der undlader at tilføje data hvis der er tvivl.

Funktionen i Collection Management har simpelthen bare ikke en strict funktion, fordi det forventes brugeren checker resultatet - det kan brugeren jo ikke gøre med den automatiske funktion.
Min film samling

Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Marts-2007
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 12:55
Det er vel mere fordi at "f.eks. powerdvd " husker hvor man er kommet til, derved kan man ikke starten den forfra via MM da der kun er en "se film" knap.
Måske skal det stilles i ens dvd afspilnings program at den skal stoppe helt når man stopper film, og ikke skal gemme sessionen, så den fortsætter hvor den slap.

Det er jo lige som en dvd afspiller, hvis du ser en dvd halvt og stopper den, tager den ud af boxen, sætter den ind igen, så fortsætter den også hvor den slap.. :)
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Marts-2007
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 12:59

Hvis den ikke må lave "best guess", så er det reelt funktionen der under den automatiske mulighed hedder "Strict", der undlader at tilføje data hvis der er tvivl.

Er det endelig lavet sådan at den søger på årstal også ?
Alle mine film er i mappe med "navn på film [årstal]" har det overhovedet nogen funktion i søgning af filmens titel ? :)
Og Kommer der ikke en funktion hvor man kan skriver manppens navn " navn på film [Blueray, 2008] " så den finder filmen via tekst og årstal, samt at den kun finder cover til blueray ?

sorry, det var lige et sidespørgsmål :)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 13:06
Nej, den søger ikke på årstal.

Du kan tvinge den til at søge efter Blu-ray og HD-DVD'ere ved at skrive "[Blu-ray]" og "[HD DVD]", men ikke årstal.
Min film samling

Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2009 kl. 09:07

@Binnerup

Er det kendt at der er problemer med programmet paa Vista x64? Jeg faar en fejlmeddelelse hver gang jeg starter programmet. Saa lukker programmet ned, og naar jeg proever igen, virker det fint.

Kan ikke huske hvad fejlmeddelelsen er, men kan proeve at se det naar jeg kommer hjem.

BORING!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2009 kl. 11:12
Nej, der er masser af brugere på Vista x64, så det er der ikke.
Min film samling

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 16:48

Ok. Jeg kan nu se at problemet består i "tilkobling af databasen". Af en eller anden grund står der at den ikke kan tilkoble, og spørger om jeg vil oprette en ny. Hvad er det og har det noget betydning?

Som sagt, programmet starter fint i anden omgang...

Som altid, er jeg taknemmelig for din hjælp, Binnerup.

BORING!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 13:07

Nu skal jeg til at formatere computeren - hvad skal jeg konkret gøre for ikke at miste databasen? Skal jeg gøre noget?

Jeg mener, at have læst noget om det tidligere, men kan ikke finde det...

EDIT, Har nu fundet BACKUP under FILER, så jeg går yd fra at de bare skal importeres igen efter reinstallation.

Redigeret af amorbavian - 28-Marts-2009 kl. 14:20

BORING!
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu