|
Naboens bas bor i min stue |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Måske. Jeg har ikke målt spektrum endnu, men det gør jeg når vi går i gang med at teste. Bassen føles dog rigelig dyb her hos mig. Jeg ved dog, at naboen kun har kørt den automatiske setup af bassen og ikke justeret den manuelt, der er vist et par niveauer at vælge mellem når den sættes op, men den forsøger selv at tilpasse sig rummet. Jeg har ikke selv købt sub’en til mit Sonos da jeg NETOP fandt den for rungende og uegnet til rummet.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilke spec er der enlig på sådan en fætter, er med på at de reklamere på at den kan går ned til 25Hz. Men kan ikke lige se, hvornår den ruller af og hvor kraftig et spl den kan levere.
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
Jwin
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 757 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ah Basto, den med motorcyklen holder ikke. Ordensmagten er helt fremme i skoene, hvis man fjerne den såkaldte dB-killer, som oftest sidder i de "Frække" udstødningsrør. Du ryger direkte i synshallen . J (Som har standard udstødning på MC'en) Redigeret af Jwin - 29-September-2017 kl. 18:55 |
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kunne vi ikke holde MCer og politiet ude af den her debat?
|
|
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan også forplante sig i etageadskillelsen, eller loftet.
Klaus |
|
Basto
Guld medlem Oprettet: 20-December-2011 Sted: danmark Status: Offline Point: 533 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jo selvfølgelig Torben
|
|
kenneth85
Guld medlem Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 968 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ang hvordan i måler det så ville jeg gøre følgende:
Få ham til at sætte en action film på som han kan lide. Transformers har meget bas. Så går du ind til dig selv og ringer til ham mens han "ser filmen" midt i en scene med meget action. Og så kan du bede ham skrue ned lige så stille til det har et acceptabel leje. Hvis det er musik han gøre så må i sætte noget musik på han normalt køre og gøre det på samme måde.
|
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
Torben Rasmussen
Funktioner
Tak(0)
|
Film er ikke egnet til løbende test. Det skal være noget hvor basgangen er nogenlunde konstant, så man kan høre forskellen uden at skulle hoppe frem og tilbage hele tiden. Så kan vi teste scenarier når vi tror det rette leje er fundet.
|
|
|
|
Stouenberg
Bruger Oprettet: 18-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 226 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv med Queens "Another One Bites the Dust God weekend
|
|
8-) Steen
BUSH DABradio + det løse... |
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1666 |
Funktioner
Tak(0)
|
Man kunne også vælge at prøve med brun eller pink støj og en målemikrofon i din stue. Så kan du se om det er specifikke frekvenser eller om der bare generelt er svag dæmpning. Er det kun specifikke frekvenser kunne det tyde på noget resonans og så kunne man være heldig at de ville hjælpe at flytte subwooferen hen i et andet hjørne.
|
|
Torben Rasmussen
Funktioner
Tak(0)
|
Det er som sagt kun de helt lave frekvenser, og vi er nede omkring de 50 Hz (vurderet subjektivt). Jeg kan slet ikke høre selve musikken. Det kunne dog godt være forstærket af noget resonans, så det må også testes. Man kan nok finde nogle klip med brun eller pink støj på Youtube, men da det er Sonos, så kan jeg jo ikke bare streame direkte fra en telefon ...
|
|
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |