recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAD 3030, hvilke højttalere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAD 3030, hvilke højttalere?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nNn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-August-2014
Sted: Brabrand
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nNn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAD 3030, hvilke højttalere?
    Sendt: 10-Maj-2020 kl. 20:54
Hej.
Jeg har for nyligt arvet en NAD 3030 forstærker, som jeg godt kunne tænke mig at tage i brug, men har dog hverken højttalere eller den store forstand på det. Så jeg håber at nogen herinde kan pege mig i den rigtige retning, evt. i henhold til gode højttaler mærker og/eller modeller.
Jeg er studerende uden de store penge på kistebunden, så min tanke er at købe brugt med et budget på omkring 1000kr.
Mit brugsscenarie er allround musik samt at være et alternativ til den integrerede TV lyd.
Hvis nogen har konkrete bud, så er alt indenfor en times kørsel af Aarhus en mulighed :)

Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af nNn nNn skrev:

Hej.
Jeg har for nyligt arvet en NAD 3030 forstærker, som jeg godt kunne tænke mig at tage i brug, men har dog hverken højttalere eller den store forstand på det. Så jeg håber at nogen herinde kan pege mig i den rigtige retning, evt. i henhold til gode højttaler mærker og/eller modeller.
Jeg er studerende uden de store penge på kistebunden, så min tanke er at købe brugt med et budget på omkring 1000kr.
Mit brugsscenarie er allround musik samt at være et alternativ til den integrerede TV lyd.
Hvis nogen har konkrete bud, så er alt indenfor en times kørsel af Aarhus en mulighed :)

2x30w 8ohm rms

Du skal have højtalere med en god følsomhed. Det kunne være et par små Dali gulvhøjtalere som f eks 104/505/5005 eller de lidt større 606/6006. Burde kunne fås for ca 400-800,- for et sæt afh af stand. 
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
nNn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-August-2014
Sted: Brabrand
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nNn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 16:11
Okay. Jeg har kigget lidt rundt på DBA og fundet et par Tannoy Mercury f1 custom til 600kr. De ser ud til at have en anbefalet forstærker effekt på 10 watt og en nominel impedans på 8 ohm. Er det rigtigt forstået at de vil kunne virke med min forstærker?
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af nNn nNn skrev:

Okay. Jeg har kigget lidt rundt på DBA og fundet et par Tannoy Mercury f1 custom til 600kr. De ser ud til at have en anbefalet forstærker effekt på 10 watt og en nominel impedans på 8 ohm. Er det rigtigt forstået at de vil kunne virke med min forstærker?
Følsomhed på 87dB er ok for en reol højttaler. Det skal nok spille fint. Du vil dog kunne spille mere højt og med dybere bas med en let-drevet gulvhøjttaler. 

Redigeret af dr_schlemer - 11-Maj-2020 kl. 16:31
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 17:34
Din 3030, skal have et par aldrende gulvhøjttalere der passer i stilen.
Dali 4b

Her er et par til salg
På den ovenstående annonce reprisen dog (ikke mindst i mine øjne) helt hen i vejret.

På mit garageloft er der et sæt i bøg og er der nogen der er helt vilde og vil give 1500 for dem, så skal jeg nok grave dem frem. De er selvfølgelig lagret i original emballage (fra 1900oggrønhvidkål :-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 17:44
Eller et sæt Dali 3A?

En letdreven højttaler, som er meget fyldig i lyden.




Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
nNn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-August-2014
Sted: Brabrand
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nNn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 17:48
Jeg er helt enig i at stilen ikke helt matcher, og at de højttalere du linker passer bedre. Jeg har desværre bare ikke plads til gulvhøjttalere i mit lille kollegie værelse :(
Men så er der jo også grund til at "opgradere", når jeg engang får pladsen til det.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 19:11
Dali 3B.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 21:36
Dali Concept 1

Burde kunne fås for ca. 400,- for et sæt

Dali 505 gulvhøjttalere

Burde kunne fås for ca. 5-600,- for et sæt

Dali Concept 2
Burde kunne fås for ca. 600,- for et sæt

Eller et sæt ældre Dali 103 med standere for 400,-
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 22:38
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu