recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nad d3020 bliver varm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

nad d3020 bliver varm

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hamish Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Juli-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hamish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: nad d3020 bliver varm
    Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 08:01
Jeg har købt en Nad d3020 i dag. Den har været tændt 5-6 timer. Det er meget varm, som en meget varm radiator. Den står oprejst med 10-12 cm til hver side. Jeg ville ikke turde lægge den vandret eller stille den et sted med mindre luft til siderne. Er det normalt den bliver så varm? Efter at have stået på standby hele natten var den lidt varm, den skulle ellers kun bruge 0,5w i standby, jeg havde en Nad c315, som også var varm i standby, men den brugte 20w så det kunne jeg bedre forstå. Men standby forbruget har måske ikke noget at gøre med varmen fra forstærkeren
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af Hamish Hamish skrev:

Jeg har købt en Nad d3020 i dag. Den har været tændt 5-6 timer. Det er meget varm, som en meget varm radiator. Den står oprejst med 10-12 cm til hver side.
Når du spiller meget højt? Ellers skal den ikke være "som en meget varm radiator"

Oprindeligt skrevet af Hamish Hamish skrev:

Efter at have stået på standby hele natten var den lidt varm, den skulle ellers kun bruge 0,5w i standby
0,5watt er så lidt at den ikke skal være lidt varm.

Er det en ny du har købt så tag kontakt til sælger.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Hamish Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hamish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 09:40
jeg spillede ikke særlig højt, halv styrke
Tak for svaret, jeg kontakter sælger som du foreslår
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 10:04
Hvad mener du med "at den står oprejst?" Den skal stå på fødderne, det er den konstrueret til, så varmen får et rigtigt flow væk fra komponenterne.
Til top
Hamish Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hamish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 10:28
Den står på fødderne og lodret som Nad anbefaler, med 10-15 cm luft til hver side
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvad mener du med "at den står oprejst?" Den skal stå på fødderne, det er den konstrueret til, så varmen får et rigtigt flow væk fra komponenterne.
Den er lidt special.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
svpyro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svpyro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 11:11
Jeg har tilsvarende forstærker, og den bliver også meget varm. Bruger den til alm. tv lyd, og der står den normalvis på -40db i volumen. 

Jeg har forsøgt at måle forbruget på den, og det ligger på omkring 18-19 Wh i tændt tilstand. Jeg har ikke prøvet i standby, men måske det var værd at gøre, nu du nævner den også er varm der :S . 

Du må gerne sige til, hvis dit besøg hos forhandleren giver pote, for så vil jeg da også ind med min :) . 
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den er lidt special.

Ja det må man sige. Meget kompakt konstruktion med kun en køleribbe?
Til top
Hamish Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hamish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 11:36
til Kampus og F Larsen 
den har 2 køleribber, 1 på hver af de flade sider. Hvis i kigger på HF Klubben side eller googler den, vil i se at man kan stille den på 2 måder. Enten lægger den på den flade side med volumeknappen til siden, der dækker man den ene køleribbe, eller sætter man fødderne på den korte side så den står oprejst med volumeknappen øverst og begge køleribber er fri. Den sidste er hvad der står i mannuelen man skal
til svpro
Jeg skal ned i HF klubben i eftermiddag, jeg skal nok skrive hvad de finder ud af    
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 11:45
Ok, men varme stiger opad, så dårlig konstruktion
Til top
Hamish Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hamish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 12:18
til Kampus
Du har ret, køleribber på nederste 3 del og varme der stiger op. Jeg bruger den til tv lyd sammen med Dynaudio 2/6 højtalere. lyden er god, har prøvet med apple musik fra apple tv over tv'et, i mine øre var lyden god. volumen med tv remote og remoten der følger med er lidt træg ellers er det en fin forstærker, bortset fra varmen selvfølgelig 
Til top
Hamish Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hamish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 17:43
Til Svpyro
Jeg var nede i hifiklubben, selvom den havde været i stand-by siden kl 22 igår og cykelturen tog 15 min var den stadig varm. De var overraskede, da det er en digital forstærker skulle den slet ikke blive varm. De byttede den til en ny. Som sædvandlig god service hos hifiklubben Amager, desværre da jeg havdé haft den nye sat til 1 1/2 time var den ligeså varm, jeg ringede til dem, og de sagde at jeg skulle kom ned til dem i morgen og tage alt med også strømkabel, da jeg ringede havde jeg sat den til mute, nu kan jeg ikke få den til spille. Jeg har prøvet at hive strømkabelet ud og indstille tv Remote igen, den lyser som den er tændt, men der kommer ingen lyd ud, så det bliver spændene, hvad der sker imorgen
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu