|
NAD DV1 Fjernbetjening |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
martin0045
Junior bruger Oprettet: 16-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
Emne: NAD DV1 Fjernbetjening Sendt: 24-Januar-2006 kl. 19:57 |
Hej, Er der nogle der har erfaringer med NAD DV1 fra HIFI-Klubben? Leder efter en fjernbetjening der minder om B&O - altså meget enkel. Nogle ideer? /Martin |
|
Baldi
Ny bruger Oprettet: 18-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
Sendt: 18-Februar-2006 kl. 15:20 |
Hej Martin, Jeg købte en NAD DV1 i går, og i dag har jeg så brugt nogle timer på at sætte den op til det hardware, som jeg nu har. Dommen er klar: NAD DV1 er fantastisk! Jeg trykker på "TV" og så tændes min fladskærm + den går over på input 1 (tv) + mit surround tændes + går på AUX (tv lyden). Jeg har 6 forskellige mærker af TV, surround mv. og det hele fungere optimalt. Udover at NAD DV1 fungerer på alle mærkerne, så fungerer den helt enkelt godt - den har en god "styrke" = mange medfølgende fjernbetjeninger skal pege direkte på enheden for at sende signalet, men NAD DV1 er næsten som en B&O = bare tryk. På negativ-siden er brugervejledningen, der helt sikkert er skrevet af teknikere = man tror nærmest, at der mangler nogle sider... så man må gætte sig lidt frem - men det er dog intuitivt. Derudover manglede der en driver-fil på CD'en med software... Ja, du læste rigtigt. Jeg måtte selv finde den manglende fil på nettet, men med den downloaded fungerede installationen. Driver findes her: http://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm Hvorfor valgte jeg en NAD DV1: - design og feel er lækkert; næsten som B&O - brugervenlighed når først opsat er supergod - min hustru godkendte den straks Der findes mange af disse produkter på markedet, og det er nok først lige begyndt. Nogle af dem er så smarte, at man kan dowloade indstillinger til alverdens hardware-produkter - smart? Men hov, man skal jo alligevel kombinere og assigne til knapper = det er næsten lige så let at gøre det selv. Mvh. John |
|
martin0045
Junior bruger Oprettet: 16-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
Sendt: 19-Februar-2006 kl. 22:15 |
Hej John Tak for svar. Købte dog en Logitech 885, men er skuffet over dens finish overvejer derfor stadig en DV1. Kan man assigne alle kommandoer fra en PC?? Og understøtter den alle standard mærker (Sony, Pioneer, Samsung osv....)?? |
|
Baldi
Sendt: 20-Februar-2006 kl. 11:18 |
Hej Martin, Nej, man kan ikke assigne fra PC'en - man skal have den gamle betjening og så holde dem overfor hinanden, så NAD DV1 "lærer" kommandoerne. Men alle disse settings lagres i en fil på PC'en, så man kan holde overblikket samt tage backup. Ja, den understøtter vist alle standardarder - endda B&O. Mvh. John |
|
vipmlo
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
Sendt: 20-Februar-2006 kl. 15:58 |
Vil NAD'en også kunne håndtere mit LG - forstået på den måde at jeg på fjernbetjeningen skal trykke et antal gange på "multimedia"-knappen for at få den over på HDMI ? |
|
Baldi
Sendt: 20-Februar-2006 kl. 20:07 |
Hmm, jeg er ikke sikker på, at jeg forstår spørgsmålet. Lad mig beskrive min egen skærm. Man tænder for skærmen, og derefter skal man via "Input" og så vælge indgangen, som den ønskede aktivitet er tilknyttet f.eks. 1. TV eller 2. Component 1 (DVD). Altså i alt 3 tryk på den medfølgende fjernbetjening. På NAD DV1 klares det med et tryk på f.eks. knappen "TV", der så udfører de tre valg i den rækkefølge, som du har lagt ind, og evt. med forsinkelse på 200 msec imellem to handlinger. Håber, at det svarer på dit spørgsmål. Vedr. dit LG så ved jeg det ikke, men jeg spurgte ikke - og alt mit fungerer fint. |
|
vipmlo
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
Sendt: 20-Februar-2006 kl. 20:29 |
Super ! Så vil det også virke med min LG |
|
MadManMingo
Super bruger Oprettet: 26-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 253 |
Sendt: 07-Marts-2006 kl. 11:02 |
Er brændt lidt varm på NAD DV1 Kunne nogen af jer som har denne lækre sag, poste et close-up billede af den? Det er lidt svært at se alle tasterne på det billede der er på HiFi kluppens side. Evt. også gerne et billede med fjernbetjeningen i hånden, så man kunne se størrelsesforholdet. |
|
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 07-Marts-2006 kl. 14:42 |
Følgende billede af NAD DV1 er fundet på Hi-Fi klubbens hjemmeside: Det ser iøvrigt ud til at dette produkt ikke er lagervare i øjeblikket hos Hi-Fi klubben. |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
MadManMingo
Super bruger Oprettet: 26-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 253 |
Sendt: 10-Marts-2006 kl. 09:47 |
Var selv ude og finde større og mere detaljerede billeder. Kan ses her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10208& PN=1 |
|
J.F.L
Guld medlem Oprettet: 02-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 749 |
Sendt: 10-Marts-2006 kl. 10:00 |
Jeg forstår ikke helt det fede ved denne multi-remote?? Den har jo kun de mest basale knapper som vol op/ned, kanal op/ned osv. Jeg leder selv efter en multi-remote, men det skal være en der gør at jeg kan smide de 6 andre ud (altså ikke bogstaveligt talt ). Køber jeg denne NAD så vil jeg fx. komme til at mangle en knap til at kalde uret frem på TV, til split-screen TTV, til at ændre billedformat, til lydindstillinger, billede-indstillinger osv osv osv. Eller har jeg overset noget - det er jo ikke fordi den ikke er dyr nok, men hvis det kun er design man betaler for....? |
|
MadManMingo
Sendt: 10-Marts-2006 kl. 11:47 |
Kan godt følge dig J.F.L Jeg savner kapitel frem-og-tilbage knapper. Men synes bare, at de fleste andre multi-remotes er for billige i deres finish. Grunden til min begejstring er, at der her er en remote i noget nær B&O klasse. Hvis jeg engang bestemmer mig til at 1500 spir ikke er for meget, så havde jeg planer om at indlagre nogle af de specialknapper som du nævner, under knapper jeg ikke havde brug for på NAD'en. Eksempelvis sidder de farvede TTV taster (som jeg ALDRIG bruger) på NAD'en, samme sted som nogle nyttige funktionstaster på min Sony910 fjernbetjening. Teksten på tasten kommer måske ikke til at passe 100%, men det er nok et tilvænningsspørgsmål. Hvis nogen skulle være interesseret, har jeg fået den danske manual til NAD DV1 i .pdf |
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |