recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAD i bridged mode - er dette korrekt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAD i bridged mode - er dette korrekt?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAD i bridged mode - er dette korrekt?
    Sendt: 13-April-2015 kl. 13:08
Jeg får om et par dage en NAD 245BEE
Den skal fungere som effektforstærker for min Denon AVR2313 til mine 2 passive subs.
B24BEE yder 2*70 watt i bridged mode, så mit spørgsmål lyder således.
I følge manual skal jeg for hver kanal , indstille kanalen til Bridged Mode (let nok), koble subben til L+ og R+ (let nok), derefter koble rca til kanalens inputs (L+R). Her kommer jeg så lidt i tvivl.

Jeg har trukket et rca kabel ud fra receiver, forbundet det til et Y-stik, dvs. jeg har kun 2 stik til at forbinde NAD. Kan jeg nøjes med at forbinde til eksempelvis Left i hver kanal på NAD, eller skal jeg dele yderligere i Y-stik for at få forbundet både left og right i NAD?

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 14:41
Hvad siger manualen? Hvad siger HiFiKlubben?

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hvad siger manualen? Hvad siger HiFiKlubben?

M.v.h.
Hifi klubben siger ikke noget, jeg har ikke spurgt, fordi jeg køber privat.
Manualen siger begge skal forbindes selvfølgelig.

Jeg spørger så herinde, fordi jeg ved der er en stor viden.

Får jeg ingen svar, så kobler jeg kun venstre kanal til begge kanaler på forstærker, og så vil jeg være istand til at svare den næste der måske er i tvivl, og endda ganske uden at stille modspørgsmål.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 15:04
Som det fremgår af bagsiden af forstærkeren, så skal du blot bruge left channel input.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Som det fremgår af bagsiden af forstærkeren, så skal du blot bruge left channel input.
hmm, ja sådan har jeg også valgt at tolke det, selvom der i instruks står følgende:
for hver kanal "Connect the input source to the CHANNEL x in socketS (altså i flertal)"

Men tak for "input", jeg havde ikke zoomet så langt ind så man kan se der faktisk på bagsiden står, at kun left skal kobles på ved MONO og BRIDGED  :-) Super
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2015 kl. 20:03
Ja helt korrekt som i er kommet frem til. 2 x L In.

Det der undrer mig er at den samtidig har Out på alle kanaler, gad vide om det er så man kan serie forbinde den med flere af samme type?
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2015 kl. 20:59
En praktisk foranstaltning når vi ofte bruger forstærkeren i CI systemer. En enkelt enhed med kun et sæt udtag kan således nemt bringes til at levere signal til fire højttalere i f.eks. et køkken alrum.

Redigeret af Tweaky - 14-April-2015 kl. 21:04
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu