|
NAD i bridged mode - er dette korrekt? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-April-2015 kl. 13:08 |
Jeg får om et par dage en NAD 245BEE
Den skal fungere som effektforstærker for min Denon AVR2313 til mine 2 passive subs. B24BEE yder 2*70 watt i bridged mode, så mit spørgsmål lyder således. I følge manual skal jeg for hver kanal , indstille kanalen til Bridged Mode (let nok), koble subben til L+ og R+ (let nok), derefter koble rca til kanalens inputs (L+R). Her kommer jeg så lidt i tvivl. Jeg har trukket et rca kabel ud fra receiver, forbundet det til et Y-stik, dvs. jeg har kun 2 stik til at forbinde NAD. Kan jeg nøjes med at forbinde til eksempelvis Left i hver kanal på NAD, eller skal jeg dele yderligere i Y-stik for at få forbundet både left og right i NAD? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad siger manualen? Hvad siger HiFiKlubben?
M.v.h. |
|
![]() |
|
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
Hifi klubben siger ikke noget, jeg har ikke spurgt, fordi jeg køber privat. Manualen siger begge skal forbindes selvfølgelig. Jeg spørger så herinde, fordi jeg ved der er en stor viden. Får jeg ingen svar, så kobler jeg kun venstre kanal til begge kanaler på forstærker, og så vil jeg være istand til at svare den næste der måske er i tvivl, og endda ganske uden at stille modspørgsmål.
|
|
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Som det fremgår af bagsiden af forstærkeren, så skal du blot bruge left channel input.
|
|
![]() |
|
hmm, ja sådan har jeg også valgt at tolke det, selvom der i instruks står følgende: for hver kanal "Connect the input source to the CHANNEL x in socketS (altså i flertal)" Men tak for "input", jeg havde ikke zoomet så langt ind så man kan se der faktisk på bagsiden står, at kun left skal kobles på ved MONO og BRIDGED :-) Super
|
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
Ja helt korrekt som i er kommet frem til. 2 x L In.
Det der undrer mig er at den samtidig har Out på alle kanaler, gad vide om det er så man kan serie forbinde den med flere af samme type?
|
|
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
En praktisk foranstaltning når vi ofte bruger forstærkeren i CI systemer. En enkelt enhed med kun et sæt udtag kan således nemt bringes til at levere signal til fire højttalere i f.eks. et køkken alrum.
Redigeret af Tweaky - 14-April-2015 kl. 21:04 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |