|
NAD T747 vs T748 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-April-2012 kl. 21:29 |
Super fedt med feedback.
![]() Ja, jeg har også selv gået og overvejet 757'eren, da jeg fik lidt penge fri, pga billigere højtalere (købte brugt). Så jeg lurer lidt videre hvad der kommer af yderlige erfaringer, men umiddelbart taler dem der er kommet ikke for 747'eren. Så den er lidt droppet igen. ![]() Rasmus |
|
![]() |
|
Stromgren ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2010 Sted: Valby København Status: Offline Point: 275 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har selv en 747, den spiller super og jeg er da osse glad for den, men der er altså en del issues man godt kunne være foruden specielt det med at der ikke er hdmi passthrough på billed delen, og sætter man den til auto sender den alt ud i 60hz ligegyldigt hvilket signal den for ind, hvis det ikke er for meget over budget ville jeg nok hgellere kigge på en 757.
men generelt er 747 fyldt med for mange børnesygdomme |
|
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver Nad t557 Bluray Dali Lektor 6 fronter Dali Lektor Lcr Center gale 3060 Bipolar Bag |
|
![]() |
|
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
Beklager min stavning.. Skriver fra en telefon :)
|
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|
![]() |
|
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
Tja.. Umiddelbart vil jeg ikke anbefale nogen af dem. Jeg har netop solgt min 747 efter 3 år.
Ja, hvor skal jeg starte.. Altså de spiller begge rigtigt fint, syntes ikke forskellen er hørbar, selv ved en A B sammenligning.. De har en lille fin overarm, men når det er sagt, så er der heller ikke mere at komme efter.. Men en masse at irritere sig over.. Dette gælder kun 747, men forvent de sanme problemer med 748 (som er knap så stærk). Den kan ikke genkende et 1080p/24p signal hvis den er på auto. Hvis du så firtæler den hvilket dignal du sender, så ryger lip sync... Glem alt om målemikrofonen, det duer ikke.. Du kan løbe ind problemer med 7.1 matriale hvis du køre 5.1.. En underlig skratten fra dine højtalere, og det vil aldrig blive fixet gennem firmware - siger NAD.. Problemet er for meget lyd - siger NAD! Glem Tron Legacy.. Da jeg brokkede mig over det i klubben, begyndte de selv at svine den til - de solgte mig lorter.. Nej den mangler simpelthen for mange basale funktioner til at det bliver opvejet af den udemærkede lyd.. Ja, så er der fejlene.. Kig på et andet mærke, eller brug mange flere penge hvis det skal være NAD.. Men deroppe ligger Anthem m.m. og lure.. Hmm lad være med at købe 747 og 748.. Hifi klubben syntes selv det er noget skrammel. |
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|
![]() |
|
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
Ikke andre med erfaringer??
![]() |
|
![]() |
|
Nå, ja okay, nej det er ikke umiddelbart noget must.
![]() |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Også kaldet HDMI cec.. Det er det der får tingene til at snakke sammen, så når du f.eks tænder tv så tænder receiveren automatisk, når du skruer ned for lyden på tv Remote - så skruer den ned direkte på forstærkeren osv... Det er hdmi control ;)..
|
|
![]() |
|
Hvad er det HDMI CONTROL du omtaler??
![]() Redigeret af fausing - 01-April-2012 kl. 03:50 |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
747 er noget tungere i opbygningen, den har altså mere at give af rent watt mæssigt. Den kan fås i nogle hifiklubber til spotpris. Når det så er sagt, så er det virkelig en b model. Prøv og google alle de problemer folk har med HDMI delen. Jeg havde den selv hjemme på prøve - blev desværre meget skuffet. Har du ingen planer om at køre HDMI igennem, altså specielt billeddelen, så det jo ikke så galt. Nogle har dog problemer med den ikke downmixer nye lydspor lige godt også. Ærlig talt - hold dig fra den, den spiller ganske flot i stereo, men den er spækket med fejl.
Den nyere t757 er bedre på billeddelen, den har dog ingen HDMI control, så kan du leve uden det er du meget bedre kørende. Igen var der fejl på den jeg fik hjem, den havde problemer med at håndtere hd lydspor. En anden jeg lånte virkede ikke da jeg kom hjem. Det var ikke nogen succes for mig, jeg skal ikk have nad, specielt ikke efter jeg har yderligere erfaret en kollega som har fået sit nad udstyr fixet 4 gange... Generelt vil du læse meget om stor fejlbehæftning hvis du Googler deres receivere en del.... Om ikke andet så få ekstra forsikring på det ;s Jeg kan være uheldig, meeeen de mange indlæg omkring det giver tanker mod noget andet.... |
|
![]() |
|
Hej Alle.
Jeg går og kigger lidt på surround receiver og var egentligt blevet lidt lun på NAD T748. Men er faldet over NAD T747 som umiddelbart ser ud til at være lidt stærkere. 747 8*60 watt 748 8*40 watt Nogen der ved om 747 kan BI AMP'e ligesom 748. Denne beskrivelse er den eneste jeg lige kan finde omkring det, og er lidt i tvivl om hvordan den skal forstås. Amplifier Setup: If no surround back speakers are used in the main zone, the surround back amplifier channels can be reassigned to power speakers in Zone 2 or Bi-Amp the front left and right speakers (if they have bi-amp inputs). Dem de omtaler som surround back speakers, er det de 2 kanaler jeg vil få i overskud ved kun at køre 5.1 (altså 2 front, 2 bag, 1 center og en sub) ![]() Det at BI-AMP'e giver vel ikke dobbelt effekt?? Og hvad i forhold til stereo lytning, vil der her være noget at hente ved at bi-ampe. Jeg har ikke brug for audio return channel som umiddelbart er den eneste ting jeg vil miste ved HDMI 1.3 frem for 1.4 Nogen der kan komme med argumenter mod den ene frem for den anden?? Ja udover at jeg kan få 747 til ca 3000 (brugt) hvor 748 ligger på 4499 (ny - kan ikke finde en brugt) Men 747 havde en nypris på 6500 da den kom ud, og med watt'ene i mente, er den så ikke et bedre bud?? Mvh. Rasmus ![]() Redigeret af fausing - 01-April-2012 kl. 03:33 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |