|
NAD T758 og HDMI |
Besvar |
Forfatter | |
mapa
Ny bruger Oprettet: 18-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 12-April-2020 kl. 20:01 |
Jeg er lidt i vildrede
Jeg har en NAD T758 suround reciever, den er koblet med en yousee boks via hdmi, begge kan køre 4K. Jeg køre alt igennem HDMI både lyd og billede, tv'et er et 4 år gl. samsung som også er koblet med reciever med hdmi. Jeg har i forbindelse med fejlsøgning skiftet HDMI kabler og yousee boks. Min udfordring beståpr i at: Ved streaming/flow tv via boks. Ved “kold” start af Nad/Yousee/TV suser/syder højtaler. Periodisk forsvinder lyd, skærm bliver hvid med flimmer også ved opstart. Ved opstart vises billede, kilde viser ARC men ingen lyd. Ofte vises kilde til analog på trods af at kilde er digitalt. Kilde på NAD display skifter til analog fra digital. Kan opstå efter få minutters brug fra ”kold” til flere timers brug. Afhjælpning kan ske ved genstart, enten af hele setup eller Yousee boks/NAD alene ( kun en enhed ) Jeg er blevet fortalt af fagmand at det er typisk at opleve problemer med brug af HDMI da de forskellige producenter ikke kører helt samme protokol, det skal siges at det er blevet værre over tid. Er der nogen der har en ide til hvor fejlen ligger eller skal jeglære at leve med det. Lars |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |