recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nagash' Stuebio og andet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nagash' Stuebio og andet.

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nagash' Stuebio og andet.
    Sendt: 19-Juni-2012 kl. 18:58
Hejsa...

Nu blev det endelig min tur til at vise min biograf frem. Jeg har i en lang periode først været på SU, så dagpenge derefter. Men efter jeg har fået højere indtægt (læs: arbejde) og lavere omkostninger (flyttet sammen med kæresten), så er der sket VIRKELIG meget gennem det sidste halve år.

Jeg havde egentlig længe planlagt at købe et Pana GT50, og var parat til at købe, hvis ellers en af de lokale butikker havde det hjemme, men så kom GT30 jo som bekendt på tilbud hos Elmutanten, og så kunne jeg ikke dy mig. Det var jo alligevel halv pris.

Der udover er det blevet skiftet forstærker, HTPC, TV-møbel samt pyntet lidt på de ting der var i setupet.

Udstyrslisten er følgende:

Stuen:
TV: Panasonic TX-P50GT30Y
Afspiller: HTPC (Udstyr nævnes senere) + Sonos ZP80
Reciever: Yamaha RX-V771
Front: Jamo Classic 8 (oprindelig kirsebærtræ, men er nu malet med sort oliemaling)
Center: Jamo Center 200
Bag: Jamo Surround 200
Betjeninger: Logitech Harmony One + Samsung Galaxy Tab 10.1
                    + Samsung Galaxy Nexus + kærestens Samsung Galaxy S III

Soveværelse:
TV: Sony KDL-40D3500
Afspiller: Boxee box
Konsol: Xbox 360S + Nintendo Wii

Køkken:
Afspiller: Sonos Play:5
Betjening: Samsung Galaxy Tab 10.1 + Samsung Galaxy Nexus + kærestens Samsung Galaxy S III

Andet udstyr:
Server til film, serier og musik. (udstyr nævnes senere)
Stationær til ripning af film og musik, da serveren ikke har et optisk drev. (udstyr nævnes senere)
3xGigabit switche + en Zyxel Gigabit/Wireless N router på en 50/10Mbit forbindelse + Sonos Brigde.
Sennheiser HD 215 til musik på farten.

Nu til nogle billeder:

Stuen:

Billedet er taget bag sweetspot.


Overbliksbillede fra højre side.


Overblik fra venstre side.


Lidt tættere på udstyret.


TV og møbel


Yamaha'en og HTPC'en
HTPC består af:
Bundkort: Asrock H67M-ITX
CPU: Intel Core i3 2100T (Sandy)
RAM: 2x1GB Kingston HyperX
SSD: Kingston V200 64GB
Kabinet: Silverstone Milo 2 med indbygget picoPSU på 120w.


Venstre side af møblet indeholder ikke så meget. Oplader til Harmony samt en stikdåse :)


Højre side af møblet indholder min Sonos ZP80 plus en switch og stikdåser.


Min ene Jamo Classic 8. De var oprindelig i kirsebærfiner, men blev angrebet af Junckers :D


Tættere billede af malejobbet. Ikke noget sindsrivende, men det er første gang jeg prøver at male andet end en flad væg. De fik i øvrigt et par spikes under ved samme lejlighed.


Lige for at vise jeg ikke var doven :)


Højre bag.


Venstre bag.


Sweetspot :D


Mine betjeninger. Tablet og telefon bruges selvfølgelig også til Sonos samt forstærker.


Dejlige XBMC. Jeg svor ellers til MediaPortal tidligere, men det ændrede sig godt nok da Eden kom.

Soveværelse:

Mit gamle TV fik plads i soveværelset. Konsollerne røg med herind, da der alligevel ikke var plads til at spille Wii i stuen, og nu kan der også blive plads til Kinect. Boxee er næsten lige indkøbt.


Det hænger ikke så tæt på væggen, men til gengæld kan det trækkes ud.


LANGT ud.


Og til siden. Så kan Mette nemlig danse til sine Wii-spil ved siden af sengen.


Og her ligger vi så og slanger til serier søndag morgen :)

Køkken:

Her lyttes hver gang der laves mad. Man kan hakke grønt pænt hurtigt til Cannibal Corpse :P

Kontor:

Det er så her jeg organiserer, ripper og vedligeholder alt mit medieindhold. Hvis man da ellers kunne få tid til det her efter den 15/5. ;)


Til højre står serveren:
Bundkort: Asus AT5NM10T-I
CPU: Intel Atom D525
RAM: 2x2GB Kingston HyperX
HDD: 3x2TB, 1x1,5TB og 1x1TB
Kabinet: Fractal Design Define R3
PSU: Don't remember


Det er så mine elskede Sennheiser. De bruges stort set hver eneste dag :D'


Her lige et billede af min gamle forstærker. En Yamaha RX-V650. Jeg skal lige finde ud af om jeg skal bruge den andetsteds, ellers ryger den nok til salg før ellers siden.

Det var vist det hele.
Jeg er langt om længe faktisk blevet ovenud tilfreds med mit udstyr derhjemme. Men der er selvfølgelig altid plads til forbedringer. Men lige pt. er det jo sommer, så pengene går jo til festivaller og ferier lige nu. Er lige kommet hjem fra Copenhell, og om 1½ måned står den jo også på Wacken Open Air. Så er der jo den årlige uge i Skagen til Træf på Toppen og i år har Mette overtalt mig til en tur til Prag også :) Godt der er masser af overarbejde :P

Mine nuværende ønsker kommer dog i denne prioritet:
1: En i7 CPU til min stationære, så jeg kan få min i5 over i min HTPC
2: Nyt kabinet samt nyt bundkort og RAM til min HTPC, så jeg kan få det gamle bundkort RAM og CPU over i serveren, så den kan blive opgraderet til i3.
3: Nyt hjemmebygget TV-bord med køling.
4: Nye højttalere. Mit hoved bliver ved med at sige Ikon 6, måske 7, men kan ikke helt beslutte mig. Ved ikke helt om de passer til min musiksmag.

Nå, nu har jeg straffet mit tastatur nok for nu. Håber I kan lide hvad I ser. Skriv endelig ris og ros.

Venligst hilsen
Anders
Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DonBirger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 22:24
Ser sku lækkert ud... Tongue 
Styrer du også HTPC´en/XMBC fra din android tablet, hvis ja, med hvad og hvordan? :)
Og ja man kan altid finde forbedringer her og der :)
Har du hørt ikon serien, jeg syntes personligt den spiller ret godt til prisen... 
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 22:35
Flot anlæg:)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 23:07
Ja, XBMC har selv udviklet en officiel XBMC remote. Den retter selv ind efter om du bruger telefon eller tablet. De har dog kun lavet til Android, men der findes dog 3. part til iOS. Dog koster de rigtige brugbare penge. Forstærkeren kan også styres, og Yamaha er så vidt jeg forstod endda en af de få som kan tændes fra slukket tilstand med app'en. Og deres app er ikke noget lort i forhold til så mange andre forstærkere og TV's. Den til mit TV gider jeg ikke bruge, da den stinker. Og sidst men ikke mindst, så styres Sonos også den vej. På telefon er der vist ikke den store forskel på iOS og Android, men Sonos til iPad banker den til Android tablets sønder og sammen. Desværre.

Edit: Og ja, har lyttet lidt til Ikon 6, og den lyder godt. Dog er det på HK's udvalg af forstærkere, og de har ikke rigtig mærker der rammer Yamahas varme klang. Kan ikke helt finde ud af om Ikon vil passe til min forstærker når der skal spilles TUNG metal?


Redigeret af Nagash - 19-Juni-2012 kl. 23:15
Til top
gullip Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Udlandet
Status: Offline
Point: 323
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gullip Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 01:25
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Ja, XBMC har selv udviklet en officiel XBMC remote. Den retter selv ind efter om du bruger telefon eller tablet. De har dog kun lavet til Android, men der findes dog 3. part til iOS. Dog koster de rigtige brugbare penge. Forstærkeren kan også styres, og Yamaha er så vidt jeg forstod endda en af de få som kan tændes fra slukket tilstand med app'en. Og deres app er ikke noget lort i forhold til så mange andre forstærkere og TV's. Den til mit TV gider jeg ikke bruge, da den stinker. Og sidst men ikke mindst, så styres Sonos også den vej. På telefon er der vist ikke den store forskel på iOS og Android, men Sonos til iPad banker den til Android tablets sønder og sammen. Desværre.

Edit: Og ja, har lyttet lidt til Ikon 6, og den lyder godt. Dog er det på HK's udvalg af forstærkere, og de har ikke rigtig mærker der rammer Yamahas varme klang. Kan ikke helt finde ud af om Ikon vil passe til min forstærker når der skal spilles TUNG metal?

Nydeligt. Tillykke med bioen, det løfter film- og musikoplevelsen gevaldigt sådan et setup =)

Du kan evt. prøve at rykke fronterne og centeren lidt længere frem, det ser ud til at de står meget tæt på væggen, det kan have tendens til at gøre lyden lidt mere mudret.
Hvis du orker det, kan du tage din reciever med i klubben, så finder du ud af hvordan det lyder på dalierne :)
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 01:48
Flot! Clap
Tillykke med det! Smile

Dejligt at se at folk gider gøre noget ved møbleringen, opstillingen og kabelførringen så det endelige resultat ser lige så godt ud som det lyder. Wink
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 12:55
Tak Hessi. Ja det betyder faktisk en del mere end man tror. Det skaber ro i sindet, når det ikke roder omkring en. Så kan man fokusere mere på at nyde sine film eller sin musik.

Gullip - Fronterne står nu ikke så tæt på væggen. Har prøvet at stille dem lidt længere ud, uden det gav et betydelig resultat. Ang. centeren så har det vist ikke den store betydning, da kabinettets udformning får den til at spille ud og opad, så der er ikke så mange reflektioner i bordet. Og basportene vender også fremad, så det generer heller ikke noget.

Men god ide, med at slæbe den ned i Hifi klubben. Så kan jeg da danne mig et reelt billede af dem.

Er der ellers andre der har anbefalinger til højttalere der fungerer godt til metal?
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 21:54
Ser nu ikke helt tosset ud synes jeg. Smile

Godt skrabet sammen til på SU og dagpenge.

Clap herfra.

Mvh. Rasmus


Redigeret af fausing - 29-Juni-2012 kl. 21:55
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 00:19
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Ser nu ikke helt tosset ud synes jeg. Smile

Godt skrabet sammen til på SU og dagpenge.

Clap herfra.

Mvh. Rasmus
Meget af det stammer fra dengang, men som jeg skrev, er jeg i dag lønmodtager igen og TV samt forstærker + plus alt Sonos kom først til, efter jeg fik arbejde igen.
Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 00:29
Lækkert setup, jeg ville ønske jeg i min lejlighed havde plads til at rykke sofaen frem, og få noget afstand til baghøjttalerne, desværre ikke muligt.
Bliver interesant at se hvordan jeg kan få monteret nogle baghøjttalere som kommer til at lave et fornuftigt sweetspot, og som ikke blæser én ind hovedet.

Anyway, glæder mig til at se hvilke højttalere du ender ud med:-)

P. S. Mangler der ikke en PS3 i den stue?;)
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 01:17
Hej sirgadget. Tak for roserne. Jeg er også selv glad for at jeg kunne få baghøjttalerne om bag ved, det giver et noget bedre lydbillede.

Ang. højttalerne så er det sgu en lang beslutningsproces. For tiden går jeg og overvejer meget kraftigt, at gøre det stik modsatte af dig, nemlig at købe Beolab højttalere og slå dem til min forstærker. Den har nemlig pre-out på alle kanaler.

PS3 får jeg aldrig. Vi spiller i forvejen alt for lidt på de to andre konsoller. Jeg er og bliver vist bare pc-gamer.
Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 01:49
Ja det er jo lige det:)

Well, jeg er heller ikke afvisende overfor BeoLab, men vil helst have nogen med ALR hvis det er:) Måske de BeoLab 9 du linkede til;) Kommer an på om jeg kan lave en god deal på dem sammen med mit fjernsyn, da den månedlige ydelser ikke må stige over X kroner.

Jeg har ikke spillet meget længe, men har genoptaget det, er sku meget rart engang imellem, til gengæld gamer jeg aldrig på PC, er for "involverende" synes jeg.
Tænkte mere på at PS3 var en bedre hybridmaskine efter min mening, hvis du ombestemmer dig, har jeg en 60GB fat i overskud, den der kan spille PS2 også:)
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu