recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Naim på en kold aften... ;)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Naim på en kold aften... ;)

 Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Naim på en kold aften... ;)
    Sendt: 17-Februar-2013 kl. 20:57


Dejlig hyggelig lytteaften forude, nyder mit nye legetøj ;)
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 21:04
Nice. Jeg har selv haft en XS'er jeg var meget glad for!
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 21:09
Nu skriver du "har haft", den er vel forhåbentlig erstattet af større og bedre Naim? :p
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 21:13
Jeg ville ikke ha noget imod et større Naim-setup, men jeg er gået over til surround nu. Hvilke højttalere har du på?
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 21:19
Hehe, det jo os fair nok ;)...

Det spiller sammen med et sæt Audiovector Mi3 Signature...

;) har du et link til dit surround? (Er på mobilen)
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 21:27
Audiovector er et perfekt match til Naim!

Jeg har ikke en aktiv tråd med billeder, men laver en når jeg får taget mig sammen til byggeriet. Kører med MK Sound S150mk2 med 2 subs, Lexicon forstærker, Onkyo processor, Oppo afspiller og Panasonic projektor.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Hehe, det jo os fair nok ;)...

Det spiller sammen med et sæt Audiovector Mi3 Signature...

;) har du et link til dit surround? (Er på mobilen)
Er det en ny sag som du har købt?. Har lige læst lidt om den, ser spændende udTongue
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 21:48
Stereolab:
Ja, Naim og Audiovector er som fod i hose. Dog har jeg hørt Naim på flere ting, og det klæder altså bare ;) det da et ret fedt surround setup du har dig! Skal du til at bygge til biorum eller hvordan mener du?

Hother:
Ja, kunne slet ikke tåle du havde købt nyt, så måtte jeg også ;D spøg til side... Har fået mig et sæt Naim strøm/pre/effekt. Flatcap 2 / nac 112x / nap 150 x.
Audiovectorene er også "nye" herhjemme... Gik jo væk fra surround som bestod af onkyo 809 og stor SA pakke...
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:



Hother:
Ja, kunne slet ikke tåle du havde købt nyt, så måtte jeg også ;D spøg til side... Har fået mig et sæt Naim strøm/pre/effekt. Flatcap 2 / nac 112x / nap 150 x.
Audiovectorene er også "nye" herhjemme... Gik jo væk fra surround som bestod af onkyo 809 og stor SA pakke...
Du kan altså ikke bare nøjes med de - var det 60watt forstærkeren har? Jamen for pokker da stort tillykke med alt det guf du har købt. Fortæl endelig mere, jeg er lutter ørenTongue
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 22:12
Rasmus: Jeg vil gerne lave "baffle wall" med akustisk transperent lærred foran ligesom p.las og LBA. Det bliver i en almindelig stue, da jeg desværre ikke har et dedikeret rum, så der er begrænsninger. Fedt Naim
Setup du har fået dig. Du skulle tá og lytte til en Naim DAC hvis du ikke allerede har. Den er bare go'!
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 22:31
Hehe, jeg skal være ærlig, jeg var selv bekymret omkring effekten. Nu bor jeg i en lille lejlighed, så kravene er fra start små, men når det så er sagt, må jeg give forhandleren ret. Dette Naim sæt er og bliver et kraftværk af dimensioner. Igen nyder jeg mest musik ved mediumhøje niveauer, lige der hvor der kommer krop på højttaleren, bassen sætter godt sving i det hele ;).

Nå, men det vigtigste er jo lyden. Jeg har sammen med det andet nye, investeret i arcam rdac, da jeg streamer i lossless fra Apple tv. Kablerne er fra Chord og hedder Cobra...

Nu kom jeg som sagt fra onkyo 809, og nåede også at lytte en del med den på Audiovectorene. Jeg har altid været utrolig overrasket over hvor godt onkyoen gør det, i forhold til pris og andre konkurrenter. Når det så er sagt, må jeg indrømme at forskellen frs onkyo og Naimet var langt mere markant, end jeg havde turde håbe på.

Det der slår en allermest er dybden i lydbilledet, det føles virkelig som om, at onkyoen lavede et statisk lydoutput, hvor man føler Naimet spiller med en hel anden dybde, det kommer bare mere "out of the box". Efter den ekstreme imponatoreffekt har lagt sig, så begynder man at lytte mere kritisk. Onkyoen er jo lidt til den varme side, men naim tager det lige et niveau mere, det får mere krop og bassen slår flot dybt med et fantastisk punch, egentlig ikke med mere output, men dybere og flottere. Diskanten står rigtig flot, kombineret med den mere tyngde/krop der er kommet i mellemtonen gør, at sangstemmer står meget flottere og mere "live" agtigt. Det føles mere præcist. Agnes obel stemme får den helt rigtige klang, og Josefine cronholm særpræget og flotte stemme får lige den intensitet den skal ha.

Efter det har fået spillet et par dage, og Naimet har fået lov at stå tændt, så har jeg bemærket af hårdheden i diskanten lige er toner en anelse ud, hvilket klæder det hele og giver et lidt mere sammenhængende lydbillede.... Det er blevet lidt mere "Smooth"... Var faktisk i tvivl om der vil være en effekt i at ha det stået tændt, da det jo er spillet til, men må indrømme at Naim performers altså bare bedre, men igen det har jeg nu altid oplevet med de fleste seriøse ting. ;) undtagelsen er nok de fleste surround receivere jeg har ejet, der har jeg oftest ikke kunne høre den store forskel på varm/kold...
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 22:34
Beklager staveplader, men iphonen bliver ved med at lave slå fejl/ordbogen retter ;p
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu