recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Naim på en kold aften... ;)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Naim på en kold aften... ;)

 Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 22:38
Det lyder rigtig fedt stereolab, baffel Wall er altså bare "Pro" og det giver en så fed afslutning på en bio... Bliver spændende at følge med i, hvis du uploader herinde ;).

Ja, altså dac var et stort dilemma. Har før hørt arcam på flere setup, og den gør det altså bare rigtig godt til prisen.! Jeg havde på ingen måde råd til Naim dac. Da den koster tæt på 25.000 kr... Der er kommet en ny dac / pre fra dem, den koster vist 12.000 kr, men igen... Mange penge... Havde også overvejet Rega dac, men ja, arcam vandt i denne omgang. ;)
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 23:14
Lige et par dårlige mobilbilleder igen, kommer nok nogle mere seriøse spejlrefleks billeder en anden gang :).




Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 06:49
Ser lækkert ud. Min pre / effekt / DAC, er også altid tændt. Da varm elektronik lyder bedst :-)
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 08:10
SilverLine: Ja, det giver altså et mere homogent lydbillede, mere sammenhængende... :) Det ser da også ret lækkert ud, at du har sådan en omgang DIY... Må være en sjov proces.!
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 14:52
En fornøjelse at læse et spontant reaktionsindlæg som dette, Rasmus8D! Nogle gange glemmer vi den grundlæggende begejstring i alle spørgsmålene og uenighederne, som driver forummet til hverdag :)
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

En fornøjelse at læse et spontant reaktionsindlæg som dette, Rasmus8D! Nogle gange glemmer vi den grundlæggende begejstring i alle spørgsmålene og uenighederne, som driver forummet til hverdag :)
Det er vi helt enige om. Jeg blev da helt opløftet i går da jeg læste indlæggene. Og jeg tror såmænd undervejs, at jeg selv har gjort det samme i min biotråd -og har stadig lyst, men gør det ikkeSmile
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 15:55
Ja, jeg havde faktisk selv tænkt over det de sidste par måneder, i de gamle dage på hifi4all var der meget af det, men det blev desværre ødelagt og nu er det øde som en ørken!

Recordere er et dejligt stort forum, der er en bred viden og efterhånden meget gang i salg. Ligeledes er der godt gang i nyheder og anmeldelser, dejligt.

I det daglige består 95% af alle indlæg om salg, spørgsmål til noget specifikt, helst lidt kedeligt teknisk og så et par faste biografer der har deres gang. Det alle sammen gode ting, men savner meget hyggesnak om hifi, de forskellige brands, hvad tingene kan og sidst men ikke mindst. Subjektive oplevelser og små ændringer ;)

Det er nemlig så hyggelig læsning og det skaber bare sådan nogle gode debatter ;)

Nu kan man jo ikke tillade sig at "brokke" sig over den slags mangler, så jeg tænkte jeg hellere måtte bidrage, og nu var anledningen der ;)

Håber der kommer andre med på vognen, og det må gerne være helt nede i de små, såsom nye kabler eller lign. Det så hyggelig aftenlæsning ;)

Tak for ordene!
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 16:42
Jeg synes, at det er et rigtig godt initiativ du tager her. 

Men rigtig godt, at du har set stereo lyset igen, efter en mørk tid med surround LOL
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 19:20
Haha ja det sandt kruger ;) meeen, du da selv på vej over til "the Dark side" med ren digital xeo ;p
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Haha ja det sandt kruger ;) meeen, du da selv på vej over til "the Dark side" med ren digital xeo ;p

ha ha - lige nu viser pilen flere veje, men Dynaudio XEO3 og Elac BS-403 skal prøves, hvor den så ender, ja det ved jeg ikke endnu. 

Omkring digital forstærker, så er jeg klart blevet tændt, den NuForce DDA-100 som jeg lånte kunne helt klart nogle ting, som overraskede mig.


Redigeret af kskruger - 18-Februar-2013 kl. 19:42
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 19:53
Ja, det er virkelig tog vidt forskellige verdener... Kan godt forstå den digitale vej, den meget analytiske og rene vej, det har da sin charme. Jeg må indrømme, at jeg selv altid ender med at rokke mest med på den analoge lidt varme side... Der hvor kroppen i højttaleren virkelig kommer til...

Men kunne virkelig godt forestille mig du kunne få en fed lyd, i at parre dit nuværende setup med Elac... Mums...

Nu har jeg ikke hørt Xeo, men var ikke synderlig imponeret af dens brødre/slægtninge, DM serien... Den lød for mig lidt indeklemt i toppen og med en lidt for ustyrlig bund, ikke meget, men specielt hvis der blev skruet lidt op, så flød det lidt for meget sammen... 

Uanset hvad, så må man sige det ligger meget langt fra SA :D

Vi følger spændt :D
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 20:00
k
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu