recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Naim på en kold aften... ;)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Naim på en kold aften... ;)

 Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Ja, det er virkelig tog vidt forskellige verdener... Kan godt forstå den digitale vej, den meget analytiske og rene vej, det har da sin charme. Jeg må indrømme, at jeg selv altid ender med at rokke mest med på den analoge lidt varme side... Der hvor kroppen i højttaleren virkelig kommer til...

Men kunne virkelig godt forestille mig du kunne få en fed lyd, i at parre dit nuværende setup med Elac... Mums...

Nu har jeg ikke hørt Xeo, men var ikke synderlig imponeret af dens brødre/slægtninge, DM serien... Den lød for mig lidt indeklemt i toppen og med en lidt for ustyrlig bund, ikke meget, men specielt hvis der blev skruet lidt op, så flød det lidt for meget sammen... 

Uanset hvad, så må man sige det ligger meget langt fra SA :D

Vi følger spændt :D

Jeg er ikke enige i, at de nye digital forstærker er meget analytiske, jeg vil kalde dem neutrale - ja. Idet, der er sket en kæmpe udvikling på det punkt. Og alle de unoder som de havde før, er de fleste væk nu. 

Jeg tror at System Audio har ændret lydprofil i forhold til da du havde System Audio, de nye spiller langt mere opfront, så jeg tror ikke at Dynaudio ligger så langt fra, da de også har ændret spillestil på de nye modeller. Da jeg var i KT radio, hvor jeg hørte Dynaudio Focos 160 mod mine SA Mantra 30, så var forskellen ikke stor i spillestil.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 20:45
Jeg havde XP 60 som er en Mantra 60 i andet kabinet. Den spillede bestemt forward agtigt, men meget meget langt fra den spillestil, som Dynaudio DM serie havde. Nu nævner du selv Focus, men den serie er vel også en helt anden liga? Har ikke selv hørt focus, men folk taler jo primært godt om den.

Mine oplevelser er, at Mantra spiller ekstremt åbent og med flot mellemtone. Den er mere åben i toppen (primært diskant), nogle vil måske kalde det mere "skingert" end DM serien var. Mellemtonen på SA er meget meget fyldig og står meget fremadrettet som du selv skriver, der synes jeg DM serien var langt mere tilbagetrukket, og mudret en del sammen med bassen, altså overdrivelse fremmer forståelse :)... Bassen er meget tør og kontant på SA, og de dybeste toner mangler helt klart. Der spillede DM serien med langt mere fylde, den kom dybere ned og havde langt mere output. Igen blev det dog for meget til min smag, og specielt ved høj volumen blev det alt for sammentømret... 

Ingen af de to højttalere er dårlige, tværtimod. DM serien byder på rigtig meget godt, specielt til prisen. SAen er jo 60 % dyrere, og man kan også forlange mere, det gør den også på mange områder, men de meget forskellige i min verden.

Nu er det jo lidt ligegyldig og sammenligne dem med hinanden, da det er XEO du kigger på :P og Focus serien tror jeg slet ikke du må sammenligne med nogen af dem, den er i en meget højere liga, af hvad man kan læse sig frem til... (har som sagt ikke hørt den!) :)....

Hvad angår forstærker, så tror jeg nu vi er meget enige, du kalder det neutralt jeg analytisk. Det kommer jo igen også an på hvilken digitalforstærker... Men jo, de er meget neutrale, og for mig går det hen og bliver lidt analytisk, føler de sådan tit står meget sterilt og derfor lægger man meget mærke til detaljer, hvor den analoge traditionelle forstærker tit bliver mere smooth, mere varm, mere tå rokken :)...

Jeg har ikke hørt så mange digitale stereo forstærkere, kun Primares nye bud UFDP eller hvad de kalder det, Pioneer LX serie og Nad 390D eller hvad den hedder. Jeg kan ikke lige komme i tanke om flere, som jeg har hørt. Primares bud var nok den der lød mindst neutral, og har efter min mening den mindste klasse D effekt, altså neutralitet osv. Pioneer LX 83 som jeg havde, var utrolig neutral, men samtidig meget analytisk i det øvre. Der blev virkelig lagt mærke til detaljer, og det kunne man også høre på film. Små glasskår der splintres osv. stod bare mere klart, og det hele var nemmere og placere. På den måde tænker jeg analytisk :)...

Jeg gad virkelig godt høre det lille vidunder du havde på besøg, men mon ikke man får chancen en dag :)

I øvrigt vil jeg lige sige, at jeg bestemt ikke er imod digital lyd, det kan virkelig lyde rent og godt.. :)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 21:18
Ja Okay, jeg glemte lige, at du også havde haft SA XP 60 og ikke kun SA 1750, så jo din lyd beskrivelse af de nye SA er spot-on. 

Men ellers vil jeg give dig fuldstændigt ret i, at ved digitale forstærker der kommer man let ved at fokusere på detaljer fremfor musikken, det oplevede jeg selv ved den lille NuForce DDA-100. 
Og det ser jeg nok, som et af de største problemer med de digitale forstærker. Så det gælder om at finde nogle musikalske højt. som IKKE er lige som "opfront" som mine SA.

Så alt i alt, så er jeg faktisk 100% enig i det du skriver Smile   
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 22:15
Hehe okay ;). Det bare så svært, lige at forklare sig på hifi hehe, for kunne også høre vi nok var af samme opfattelse hehe.

Jamen det er ingen tvivl om, at den tilgang til lyden også har sine stærke sider... Jeg var selv ret glad for en primare i21, som jeg havde for nogle år siden. Den valgte jeg dengang for dens lid mere neutrale og analytiske klang.. ;)

Ja, hmm, så det lige med hvilken højttaler der passer på det match... Hva hælder du mest selv til af hvad du har hørt?
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 22:38
Tja...hvis jeg havde plads og penge, ville det klart blive Dali EPICON 8, de lyder sindsygt godt.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 22:42
Haha ja okay. Det så også et voldsomt prisleje ;) haha... Har desværre ikke hørt dem, men de sikkert lækre ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 22:56
Jeg hørte dem også på demo i Hifiklubben for et par weekender siden - kæmpe højtalere! Sådan nogle demoer er jo altid designet til at bringe det bedste frem i højtalerne, men Dali's sælger havde en beskrivelse, der virkelig hang ved - nemlig, at han personligt foretrak en "fysisk tilstedeværelse" af musikken, når den spiller, og det syntes han var genskabt perfekt i disse højtalere. Og sik' en bas! 

Men de spillede så også på et kæmpe Classé anlæg. Gad godt vide, hvordan de mon lyder på et anlæg, der også kan bygges for almindelige menneskepenge.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Haha ja okay. Det så også et voldsomt prisleje ;) haha... Har desværre ikke hørt dem, men de sikkert lækre ;)

De kan spille rigtig rigtig højt, men stadige helt vildt rent. Dali har udviklet noget de kalder "Linear Drive Magnet System" som skal reducerer forvrængning i deres højt enheder og det passer i den grad. Derudover så spiller de også ekstremt opfront, så det kræver godt og dyrt udstyr bagved. 
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 01:21
Hyggelig tråd. Jeg har selv Audiovector Mi3 Signature, og jeg har altid været fascineret af Naim og deres lyd - også før samarbejdet med Audiovector. De gange, jeg har været til Audiovector-demo'er, har det altid været på Naim-grej. Tidligere var det jo Arcam, så den dansk/britiske kombination er åbenbart sagen, og jeg kunne da godt tænke mig at høre den hjemme hos mig selv en dag.

Jeg lader mine AV trække af en Harman Kardon HK 990, som har et par funktioner, jeg sætter pris på: bl.a. processor-in, som gør det muligt at forene et surround-setup med stereo, hvor HK'en er effektforstærker, når der ses film, og ellers er ren stereo, når der lyttes til musik. Desuden har den en glimrende DAC og to sub-udgange. (jeg har to Mi Sub Signature, så jeg savner ikke bas!).

HK'en har en meget direkte lyd hældende til det lune, og medmindre jeg spiller tordnende højt, er det den rene vellyd, balance og kontrol, der er kendetegnende ved lyden. Ved høje lydstyrker spiller rummets relativ hårde akustik ind (nøgne trægulve) og den nedre diskant kan føles lidt anstrengt.

kskruger, Hvordan vil du beskrive forskellen på SA og AV?
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 08:01
dreamz, det er kun ganske lidt jeg har lyttet på AV, så jeg tror faktisk at Rasmus8D er bedre til at svare på det, da han har/haft begge højt. 
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 08:07
Det lyder spændende med Epicon, så godt den fine anmeldelse i lydogbilde.no - så der er nok noget om snakken ;)

Ja, Naim kombineret med AV lyder bare kanon, min tå rokker i hvert fald stadig videre... Mit næste projekt bliver sikkert at få afprøvet min fars kæmpe vinyl samling dertil... ;) har ikke hørt vinyl vildt længe, og hvis det skal ske, skal det være med det rigtige grej ;)...

Hyggeligt du har Mi3erne også, jeg er bare så glad for dem, og det har nok altid været en højttaler, der har haft en stor stjerne i min bog. Jeg er sikker på din H/K klæder det fint, jeg havde engang hjemmebio med Mi3 standard og H/K 635... Lød potent og med meget drive... Følte dog der blev fyldt lidt på, men 635 gjorde det ganske hæderligt generelt.

Nu din jo den lækre stereo forstærker de laver, og kan godt forstå du sætter pris på den fleksibilitet den har, må da også være voldsomt med 2 subs ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 08:19
 Ved du hvordan Audiovector k3 signature lyder, jeg ved godt at de ikke er lige så gode som Mi3. Men kunne det være noget man skulle lytte på?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu