recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Naim på en kold aften... ;)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Naim på en kold aften... ;)

 Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 09:11
De digitale tilslutninger er desværre et must. Jeg søger ikke flere bokser til at have stående i bænken. Der kommer til at blive godt fyldt op allerede - og i særdeleshed ikke en DAC, som alligevel vil bringe den totale omkostning nogenlunde op på det niveau, som en HK 990 koster.

Mange tak for tipsne. Jeg har faktisk ikke hørt om hverken TopSound eller HIFI Forum før, så de er bestemt et kig værd. 

Hvordan fungerer det med at låne ting hjem fra kæder som KT-Radio? Er de fleksible eller er de lidt mere "corporate" på det område?
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 09:29
Tak for KT-Radio tippet. Det helt utroligt, at jeg har overset dem helt i min jagt. De har jo alle de mærker, jeg går og kigger på - og må derfor være det perfekte sted til en langvarig demoomgang :)
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 09:49
En anden stereoforstærker som ikke er nævnt, og som jeg ser interessant er den viste Yamama. I øvrigt prisnedsat flere steder. Det som jeg bl.a. godt kan lide er dens XLR indgange- så kan jeg langt om længe få brug for XLR udgangene fra min Sony CD afspiller. Jeg ved ikke hvor meget det betyder. Men dens tekniske egenskaber ser også fornuftige ud. Kan høres hos bl. a. KT og AV-C.

Yamaha - AS-2000


Redigeret af Hother - 20-Februar-2013 kl. 09:53
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 10:21
Hother - jeps, den er også kommet på "skal høres" listen, men ligger dog lige knap 3000,- over HK'en. I sidste ende er dette jo et springende punkt, hvis de lydmæssigt er på lige fod. Om de så er det må tiden jo vise.

Første projekt er dog stadig at finde en AV-receiver med pre-out i alle kanaler, så jeg rent faktisk kan koble noget på mit eksisterende setup. Jeg har været glad for min Onkyo, men vidste i bund og grund nok godt dengang, hvor jeg købte den, at dens livstid var begrænset.

Desværre mangler Yamaha A-1000 og A-2000 begge digitale indgange.


Redigeret af frugtkompot - 20-Februar-2013 kl. 10:25
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 10:34
Hos onkyo skal du vel op i 717 eller lign for at få preout ikk?
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 10:44
Jeps - lige præcis. Og prisforskellen der i forhold til Yamaha RX-V773 er ca. 2000 kr. - det jo også en slags penge :)
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 11:07
Ja, de fleste mid range av produkter gør det udmærket til film, når du alligevel vil have seriøs stereo forstærker, så kan du ligeså godt bruge de 2 k på det ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 11:18
Kan så fundere lidt over, hvor meget en stereoforstærker giver ekstra, når man så jeg kører pure direct over Integra receiveren i digital, når det faktisk lyder hammer godt. Analog vil utvivlsomt være noget helt andet.

Men ellers enig i, at en god mellemklasse receiver giver en fornuftig surround. Der hvor de dyre går fra de billigere er jo typisk indstillingsmuligheder, saft og kraft, strømforsyning og tilslutningerSmile
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 11:30
Denne receiver kommer ikke til at trække det helt store (da den ikke skal drive fronterne - og baghøjtalerne bliver bare nogle små, elegante Scandyna). Desuden skal jeg gerne indrømme, at selvom jeg værdsætter lydoplevelsen ved surround i en film, så lytter jeg ikke efter detaljerne på samme måde, som jeg gør ved musik. Selve lydtrykket er derfor ikke så vigtigt. Det skal være godt, men ikke nødvendigvis mere. Dog skal det som minimum være på niveau med Onkyo 608'eren. Havde tidligere en Pioneer VSX-9xx, som jeg bestemt ikke brød mig om.

Musik er noget helt andet. Her sidder man jo med et glas rødvin og lukkede øjne, mens man analyserer hvert eneste indtryk. Der skal lyden sidde i skabet - ellers får man jo opgraderingstitis hver gang, at man hører musik :)
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 11:31
Jeg er sikker på, at jeg ville kunne samle det hele i en kasse med tilfredsstillende resultat, hvis jeg valgte at gå efter en topklasse AV-receiver fra fx Arcam, Anthem eller Integra - men summen af den investering er faktisk større end en mellemklasse AV-receiver + højere klasse stereoforstærker.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 12:33
Ja og i den sidste ende lyder det sandsynligvis bedre i stereo, men nok ikke lige surround ;) det jo så igen hvad man vægter.

Hother hvilken integra er det du har? (Prisklasse?) tvivler stærkt på du ikke vil opnå en markant forskel ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 13:15
Jeg har selv en Anthem MRX 700, og den lader ikke det analoge stereo signal passere ubehandlet.
Jeg har heller ikke oplevet (modsat alle andre) nogen forbedring i stereo med ARC slået til.

Syntes jeg har udemærket stereo lyd dog, men er sikker på at et Naim setup vil kunne forbedre lyden merkant på mine Audiovector SI3 Avantgarde.

Jeg har kig på : Nac 152XS og Nap 155XS/Nap 200. 
Det setup koster ca det samme som Anthem receiveren har kostet mig :-)
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 78910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu