recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nas backup vs. raid
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

nas backup vs. raid

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: nas backup vs. raid
    Sendt: 26-April-2012 kl. 18:54
Hejsa, er igang med noget nas projekt er rookie så har lige behov for et tip.

jeg regnede med bare at have diske kørende uden at gøre noget ved dem, men eftersom jeg har en 3 TB ekstern harddisk som jeg vil koble til den, tænkte jeg på at bruge den som backup af fotos og vigtige dokumenter. Så ville jeg ligge musik og film på de 4 andre, muligvis som raid... derudover ville jeg også have fotos og de vigtige dokumenter på en af de 4 interne diske....

på den måde vil jeg vil have to former for backup, hvis nogen har en bedre løsning sig til, har intet styr på det, men synes det lyder som om at RAID napper ret meget af ens diskplads.....

LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9430
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 19:04
Lyder som en god ide, husk at fjerne den eksterne disk når du har taget backup af dine fotos, dokumenter.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 19:08
sorry den forstår jeg ikke helt, kan se på mit indlæg at det virker som om at jeg har besluttet mig for RAID. men hvis jeg bare har de fire interne diske kørende uden at gøre noget, og jeg så samtidig har den eksterne harddisk koblet til og jeg på en af de interne har fotos og dokumenter liggende på - så har jeg dem jo liggende to steder, så behøver jeg vel ikke RAID...

Oder was ?
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9430
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

sorry den forstår jeg ikke helt, kan se på mit indlæg at det virker som om at jeg har besluttet mig for RAID. men hvis jeg bare har de fire interne diske kørende uden at gøre noget, og jeg så samtidig har den eksterne harddisk koblet til og jeg på en af de interne har fotos og dokumenter liggende på - så har jeg dem jo liggende to steder, så behøver jeg vel ikke RAID...

Oder was ?
Nej du behøver ikke RAID, hvis det er ok at miste film m.m.

Fotos og dokumenter er vel de vigtigste, så her er det en god ide med backup til din eksterne disk. Husk dog at fjerne den efter backup.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu