recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS DNL-320
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS DNL-320

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ken_T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAS DNL-320
    Sendt: 29-Marts-2012 kl. 10:54
Jeg har indvesteret i en D-Link DNL-320. Ikke det helt store, men den virker. Men der er et problem.

Den kører langsomt.

NAS performance tester 1.3 http://www.808.dk/?nastester
Running warmup...
Running a 100MB file write on drive J: once...
------------------------------
Average (W):     11,34 MB/sec
Running a 100MB file read on drive J: once...
Average (R):     11,29 MB/sec

Det er ikke den normale hastighed, der istedet syntes at være omkring 25 MB/sec. Hastigheden er den samme fra 3 computere. Bruger kabel tislutning.

Nogen der ved hvad der kan gøres? Eller skal jeg bare sende tilbage i tide. (internet køb)
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 11:10
Jeg har faktisk fundtet ud af at antivirus programmet (MS Essential) kan have en stor indvirkning på hastigheden.
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ken_T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Jeg har faktisk fundtet ud af at antivirus programmet (MS Essential) kan have en stor indvirkning på hastigheden.

ok, har ikke lige det men godt nok microsoft defender. Det checker jeg lige. Mange tak.

EDIT:
nob, det var ikke det. Har slået virus check fra. Men du har ret i at et virus program også vil give lavere hastighed fordi der bruges tid på et check af filer, gælder jo særlig hvis der er mange af dem.

Redigeret af Ken_T - 29-Marts-2012 kl. 12:08
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 19:55
Det er vel ikke fordi du kører 100Mbit og ikke 1GB - med 100Mbit virker dine hastigheder meget rimelige.

/ask
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 23:40
hvis det er 100mbit er det rigtig fint faktisk ... hvis det er gigabit er det ikke godt... 
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 11:15
Hvis du har internet fra TDC ,understøtter deres Homebox kun 100mbit, løsningen er en gigabit switch sat efter Homeboxen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu