recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nas ds411+   vs    Nas N4200 hvilken model
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNas ds411+ vs Nas N4200 hvilken model

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lj1531 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Emne: Nas ds411+ vs Nas N4200 hvilken model
    Sendt: 27-August-2010 kl. 10:19

Hej her i forummet.

Er der nogen her i forummet som har erfaringer med disse NAS servere og hvilken der er at foretrække.

Mit valg står mellem N4200 fra firmaet Thecus, som er rost til skyerne i PC world som "mest for pengene" og så Synology ds411+ som flere herinde er begejstret for.

Jeg har prøvet at sammenligne deres specifikationer, men hvert produkt fremhæves der hvor der er bedst, og er ikke umiddelbart til at sammenligne.

Er der nogen herinde som kan komme med et indspark før jeg køber ?

På forhånd tak
Lennart
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2010 kl. 10:50
jeg ville først og fremmest kigge på de features som ligger ud over read/write hastighederne.. da det måske er her du kan føle du får mere/mindre for dine penge.. jeg har faktisk selv forgæves forsøgt at finde noget testdrive af det system som er på thecus n4200, så derfor vil det være lidt svært at sammenligne.

så jeg må pt nøjes med at fremhæve brugervenligheden på synology´s system + deres photostation samt filestation som dur både via alm browser men også mobile browsere = let mobiladgang.

synology´s testdrives finder du her:
Og prøv evt deres testdrive her bruger: admin og kodeord synology
testdrive system: http://demo.synology.com:5000
Testdrive photostation: http://demo.synology.com/photo (husk log in øverst til højre)
Testdrive Filestation: http://demo.synology.com:7000
En ds411+ dækker så rigeligt mht hastighed.. men da den er så ny.. vil du afhængig af hvilken forhandler finde en ds1010+ til stort set samme pris.. da den har været længere på markedet.. og den er nok ommet ind via parallelimport.. .. de billigste ds411+ har jeg set til omkring 4800 + fragt.. og dyreste steder omkring 5600,- og det er stort set også hvad jeg finder en ds1010+ til.. så kig dig godt for.. måske andre har set dem billigere?
Mvh

René
Til top
Fimpe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-April-2007
Sted: Denmark
Point: 292
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2010 kl. 15:49
Hej,

Der en sammenligning af hastigheder her, men features skal du kigge andre steder efter.

http://www.tomshardware.com/charts/network-attached-storage-nas-charts/benchmarks,87.html

Redigeret af Fimpe - 27-August-2010 kl. 15:50
LG's CineBeam HU810PW, 106" Draper Cineperm, LG C7, Elabs Tomahawk x 4, xtz edge a-2 300,Zappulse2.3 x2, Denon AVC X4700H, Optimo(DIY HT * 3) Elabs Pre,Mini-i Pro 3, Apple 4k/Shield,Sony UBP-X700
Til top
lj1531 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 07:30

Tak for svar

Ja brugervenligheden er vigtig!

Jeg har læst et sted at N4200 har et noget forældet interface som et minus når man skal vælge.

Til top
lj1531 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 07:31
Hej tak for link
Den skal lige nærstuderes.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 08:25
jeg har selv en n5200 og hvis det er samme IF så har du ret i at det er gammeldags. Til gengæld er der mange muligheder for at tilpasses NAS'en med diverse ekstra pakker (linux) alt skal dog laves gennem en ssh session og altså i CLI. Det er nørdet og ikke brugervenligt men jeg kan lide det :-) Hvis du er nørd og/eller "bare" har brug for basic lagerplads/iscsi er ihvertfald en n5200 et ok valg men har du brug for alle de ekstra ting out of the box skal du måske overveje at betale det ekstra for en qnap/syn.

BS
Til top
lj1531 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 08:39
Hej
Nej er ikke nørd på dette område.
Har i denne forbindelse brug for et stabilt system, med brugervenlighed.
Tak for dit tip ! Det viser retningen jeg har brug for at vælge.
Til top
M.Olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2006
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 09:44
Hej,

jeg tror også jeg har besluttet mig for en DS411+, men den er åbenbart så ny, at den stort set ikke er på lager nogen steder.

Den virker rigtig lækker, og har alle features jeg kan komme i tanker om.

Jeg regner med at smide 2 stk. 1.5 Tb diske fra starten og køre RAID 1. Så kan jeg altid smide 2 mere i, når der er behov for mere plads, og køre RAID 5, og derved opnå bedre udnyttelse af diskene.

Det umiddelbart billigste jeg har fundet den til er 4.449,- - http://www.midtdata.dk/hardware_1000187437_Synology-ds411+-disk-station.html

Sig til, hvis du finder den billigere Wink
Til top
lj1531 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 11:07
Hej
Jeg er også mest til ds411+ efterhånden.
ShopITonline har den til 4.316,- inkl. moms, så det er vel nok der omkring markedespriser er lige nu.

Hvorfor vælger du 1.5Tb og ikke 2Tb ?
Har du viden om de HDD man skal putte i, jeg mener, hvilke specifikationer bør de have ?
man kan få HDDére med forskellige buffersize 16, 32 og 64MB, hvad bør man vælge ?

Til top
M.Olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2006
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 17:44
Jeg regner med at sætte 1.5 Tb i, da de er klart billigst pr. Gb - en 1.5Tb fås for omkring 500,- en 2.0 Tb koster vel lidt over 800,-

Og når der er fuld RAID 5 giver det 4.5 Tb til ca. 2000,- imod 6 Tb til ca. 3200,-

Jeg regner med, at 4.5 Tb er nok til mit forbrug - ellers må man jo slette lidt Smile

På Synologis hjemmeside er der er positivliste med hvilke diske de ved kan bruges. Jeg regner med, at sætte Samsungs billigste i.
Til top
lj1531 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 08:05
Ok tak, jeg havde en forestilling om at så store diske ikke fungerede særligt godt i ds411+

Jeg har set at der er en ds411, er det en ældre model eller har forhandleren blot glemt et +

På synologys hjemmeside kan man blot se at der eksisterer en ds411+

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu