recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS eller cloud lager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS eller cloud lager

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 23:25
Jeg tror, at de mener at ALT hvad der er i dropbox, er til at få fat i fra ALLE andre enheder man har installeret dropbox på.
Syntes heller ikke det lyder smart, at alt du har i dropbox trækkes ned på en ny installeret pc. Det vil sgu være ret træls hvis du nu havde 1 TB billeder og kun 750 GB HD på din nye blærbar.
Det er sårn JEG tror det virker, siger IKKE at det er rigtigt :) 
Til top
Pongman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pongman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af Brianigenigen Brianigenigen skrev:

Jeg tror, at de mener at ALT hvad der er i dropbox, er til at få fat i fra ALLE andre enheder man har installeret dropbox på.
Syntes heller ikke det lyder smart, at alt du har i dropbox trækkes ned på en ny installeret pc. Det vil sgu være ret træls hvis du nu havde 1 TB billeder og kun 750 GB HD på din nye blærbar.
Det er sårn JEG tror det virker, siger IKKE at det er rigtigt :) 

Ideen med dropbox er jo at den synkroniserer filer mellem enheder automatisk. Selvfølgelig kan du vælge ikke at synkronisere alle mapper på hver enhed.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Hvis du bare vil opbevare dine billeder og hjemmevideo så er en cloud løsning da ikke en dum ide. Hvis du fx har en Office 365 konto til familien giver du en pris på 80 kr pr måned. for den pris for du 5 licenser til Office på pc eller Mac plus 5 licenser til Office på tablet/telefon OG 1 tb disk plads i skyen pr licens. Altså op til 5 tb 

til sammenligning koster Google Drive 10$ for 1 tb.

En Nas koster xx antal kroner i strøm plus 1-2000 kr i indkøb.

Er der ikke ubegrænset plads hvis du har Office 365 ? 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 23:35
Hmm så er det nok bare mig. Jeg vil f.. være træt af at alt skulle syncroniseres hvergang du loggede på. Kan de se det var smarter hvis man åbnede Dropboxen og hentede det du ville have og ikke andet. 
Men som du siger, så kan det slåes fra. Ville da håbe at man skal slå sync af alle mapper til. Så man slap for det. En NAS ligger jo heller ikke alting ned på din PC når du kobler den til.

Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2014 kl. 07:59
Oprindeligt skrevet af Brianigenigen Brianigenigen skrev:

Hmm så er det nok bare mig. Jeg vil f.. være træt af at alt skulle syncroniseres hvergang du loggede på. Kan de se det var smarter hvis man åbnede Dropboxen og hentede det du ville have og ikke andet. 
Men som du siger, så kan det slåes fra. Ville da håbe at man skal slå sync af alle mapper til. Så man slap for det. En NAS ligger jo heller ikke alting ned på din PC når du kobler den til.

Jeg vil anbefale dig at hente Dropbox, og afprøve hvordan det virker. Meningen er at du altid har en lokal kop af dine filer på din PC/Mac, men det er naturligvis ikke påkrævet. Du kan vælge, på mappe niveau, hvad du vil have liggende på din lokale PC. 

Vi bruger dropbox meget, på konens arbejds PC, er det kun hendes private mappe som er syncet, således det ikke optager for meget plads. På min arbejds PC, er det samme sag, dog har jeg også vores automatiske photo upload mappe. På vores PC derhjemme, har vi alle mapper syncet - der er næsten 1TB, så det tager RIGTIGT meget plads. Men igen det er ikke et must. 

Det med photoupload er faktisk rigtigt smart. Når du tager et billede på mobilen, så synkroniseres det til dropbox automatisk - enten når du åbner appen, eller i baggrunden (kan indstilles af brugeren). 

Men én vigtig ting - sådan lidt sat på spidsen: læg ALDRIG noget i "skyen" som ikke tåler ekstrabladets forside! Dropbox usernames og pass er lækket før - og det VIL ske igen. Hvis du absolut skal have noget hemligt liggende, så kryptér filen selv, Dropbox filerne ligger nemlig helt ukrypteret. 

Anyways - jeg kan varmt anbefale dropbox. Jeg har selv en NAS, men den bruges næsten kun som musik server for mit Sonos anlæg. 
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2014 kl. 08:52
ja ok har prøvet både dropbox og så onedrive med hele 30 GB gratis..
Synes da idéen er superfed, men kunne godt være i tvivl om jeg vil bruge det i praksis, 
for som der også skrives tager det jo laaang tid at uploade til skyen.

Hvordan håndtere man bedst filerne. Altså når filerne er i skyen ville det jo være smart hvis de blev slettet på den lokale enhed (Ipad). Meningen for mig ville være at skyen var det fælles lager og enhederne så lagde det derud clip/paste og ikke copy/paste
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2014 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

ja ok har prøvet både dropbox og så onedrive med hele 30 GB gratis..
Synes da idéen er superfed, men kunne godt være i tvivl om jeg vil bruge det i praksis, 
for som der også skrives tager det jo laaang tid at uploade til skyen.

Hvordan håndtere man bedst filerne. Altså når filerne er i skyen ville det jo være smart hvis de blev slettet på den lokale enhed (Ipad). Meningen for mig ville være at skyen var det fælles lager og enhederne så lagde det derud clip/paste og ikke copy/paste

I praksis kan du gøre to ting. Hvis du vil uploade en fil, som du under ingen omstændigheder vil have på en lokal computer, skal du bruge webinterfacet. Ellers skal du udvælge én af dine computere til at være en slags master, hvor du hele tiden har syncet alle dropbox foldere til. Der kan du så smide filer i mapper uden at tænke på upload - det sker automatisk når computeren er forbundet til nettet. 

Dropbox er nok ikke tiltænke den slags backup hvor man bare gerne vil gemme filer, men snarer en løsning hvor alle filer er tilgængelige på alle enheder på sammetid. 
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2014 kl. 10:24
Hmm nu har jeg lige kigget lidt i præferencer...
Under Konto kan man vælge selektiv synkronisering hvor du selv vælger hvilken filer og mapper du vil synkronisere automatisk.

Grund ideen med Dropbox er jo at erstatte en USB pen. Med dropbox har du en mappe som bliver spejlet til alle pcer som har dropbox installeret. Når du så tilføjer en fil er den tilgængelig på den anden pc også. 

Dropbox med 1 tb koster 10€ pr måned. hvis det var mig ville jeg vælge Office 365 her får du det samme til 5 personer Inklusiv 5 licenser til nyeste office. for sølle 5 kr ekstra.
Angående ubegrænset plads i OneDrive så er det lidt mystisk fordi på microsoft.com står der stadigvæk "kun" 1 tb.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2014 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Hmm nu har jeg lige kigget lidt i præferencer...
Under Konto kan man vælge selektiv synkronisering hvor du selv vælger hvilken filer og mapper du vil synkronisere automatisk.

Grund ideen med Dropbox er jo at erstatte en USB pen. Med dropbox har du en mappe som bliver spejlet til alle pcer som har dropbox installeret. Når du så tilføjer en fil er den tilgængelig på den anden pc også. 

Dropbox med 1 tb koster 10€ pr måned. hvis det var mig ville jeg vælge Office 365 her får du det samme til 5 personer Inklusiv 5 licenser til nyeste office. for sølle 5 kr ekstra.
Angående ubegrænset plads i OneDrive så er det lidt mystisk fordi på microsoft.com står der stadigvæk "kun" 1 tb.

interessant - skulle jeg starte forfra i dag, så ville jeg nok også kigge på den løsning... Da jeg i sin tidbegyndte at bruge dropbox, var der ikke noget på markedet som var så simpelt at bruge - og komplet ligeglad med hvilken platform det kører på. Jeg bestiller snart en MacBook Pro, og jeg er super glad for at Dropbox også fungerer på den platform. 

Jeg tror forresten ikke at dropbox er de billigste - faktisk er de ret dyre hvis man blot sammenligner på lagerplads.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu