|
NAS eller Hdd i PC |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Andersss ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2011 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 579 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De kan anbefales. De er i hvert fald bedre end WD Green. Lige så gode som seagate st3000dm001 - af hvad jeg har af personlige erfaringer.
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Anders: Så vidt jeg ved er der ikke forskel mht softwareopdateringer til hhv. "ren" og "+-model" - hvor har du det fra? Derudover er den ekstra performance specielt gearet mod setups med flere samtidige brugere - dvs. et "kontor-setup" eller lignende - som jeg ser det er det spild af penge for trådstarter i forhold til behovet. Til sidst plejer der ikke være nævneværdig forskel på brugtsalgspriserne i praksis mht om det er performance-model eller ej - du taber meget mere på +-modellerne!
WD Red er absolut et godt valg af harddiske - de er designet til formålet, har et nært samarbejde med Synology, god garanti periode, larmer ikke nævneværdigt, bliver ikke supervarme og har en fornuftig hastighed og en fin pris. |
|
![]() |
|
Andersss ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2011 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 579 |
Tjekkede lige op på det. Du har ret, der er umiddelbart ikke forskel på software stop for + og non-+ modeller.
Af de modeller som jeg har set til salg, synes jeg generelt at +-modellerne er røget hurtigere og til en bedre pris. Jeg tænker bare, at hvis tråsstarter skal udvide sin streamingskapacitet, så burde en + model have nemmere ved at følge med. |
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
Jeg tror jeg ville gå efter en 213 eller 213air, muligheden for at lade den bruges som hotspot/acesspoint/gæstenetværk syntes jeg er godt.
Jeg valgte at købe en ds212+ pga at jeg en gang havde købt en for svag model. Men vil sige efter at jeg har kørt med den i lang tid at jeg sagtens kunne have nøjedes med at købe en 212. Uanset hvad jeg kobler på den af streaming/backup/logitech medieserver samtidig, kan jeg ikke få den i knæ. |
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
Basknudsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
Hej
Jeg har lige bestilt en DS213 og to 3 TB WD RED. Tak for hjælpen. Det kan være jeg vender tilbage når den skal sættes op.
|
|
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
|
![]() |
|
Lyder rigtig spændende :) Held og lykke med udvidelsen!
Jeg tror også at vi er så tilstrækkelig mange med Syno på siden her, at vi burde kunne hjælpe med det meste.
|
|
![]() |
|
kcaroe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
Jeg har en NAS men ville til enhver tid i stedet have købt en ekstern harddisk med USB3.0. Harddiskene er billigere end interne harddiske og hastigheden normalt højere end på et netværk. Hvis du så må have brug for en NAS-funktion, så køb en WDTV eller brug evt. din routers usb-deling.
|
|
![]() |
|
Basknudsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
Ok. Jeg har bestilt en NAS så nu prøver jeg det. |
|
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
|
![]() |
|
Jeg har endnu ikke set en router hvis NAS-funktion var noget som helst værd.
Man kan lige så godt gøre det ordenligt fra starten. Desuden er eksterne ekstrem sarte at have med at gøre IMO.
|
|
![]() |
|
kcaroe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
Harddiske - også dem i NAS - er sarte. Hastighedsmæssigt når NAS slet ikke op på USB3-niveau
Jeg har prøvet to NAS - Buffalo og Netgear (og returneret en WD) og ingen af dem kommer over ca. 15 MB/Sec, hvor selv en 2,5" mobil harddisk kommer langt over det. Min erfaring er, at det er bedst med eksterne harddiske, man skal dog ikke flytte dem for meget rundt, især ikke mens de er tændte. NAS er til gengæld meget følsomme over fx støv og kabinet og board er langt fra altid ordentlige. Hertil kommer, at energiforbruget er langt højere. Det samme gælder larmen fra blæseren. Når så eksterne harddiske rent faktisk er billigere end harddiske til NAS, så er der slet ikke nogen grund til at gå på NAS, medmindre man har et stort delingsbehov. |
|
![]() |
|
Det er især det med at flytte rundt på dem som har givet mig hovedpine førhen i tiden.
Men ja, det er da billigere og data transfer hastigheden er højere. Nu skriver trådstarter jo så at han skal dele medier på 2 tv, og måske flere i fremtiden. Så holder en harddiskløsning ikke. Det ville være for kluntet at skulle rende rundt med. Hvis jeg skulle købe en NAS nu, så ville jeg heller ikke gå efter andet end Synology eller Netgear. Det er dem som er bedst generelt.
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Hvis behovet ikke er så stort, kan man nok fint nøjes med at slæbe rundt på en ekstern harddisk - det gjorde jeg også selv for 10 år siden - det var en fin løsning dengang.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |