recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS eller Hdd i PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS eller Hdd i PC

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Online
Point: 1203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2013 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af kcaroe kcaroe skrev:

Harddiske - også dem i NAS - er sarte. Hastighedsmæssigt når NAS slet ikke op på USB3-niveau

Jeg har prøvet to NAS - Buffalo og Netgear (og returneret en WD) og ingen af dem kommer over ca. 15 MB/Sec, hvor selv en 2,5" mobil harddisk kommer langt over det.


Hvis du kun har oplevet 15MB/s så er det på trådløs netværk og en halvringe forbindelse ikke? Ellers har der været noget galt med dit setup. På kablet netværk opnår jeg noget i retningen af 80-100MB/s overførsel fra NAS.

/ask
Til top
kcaroe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kcaroe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2013 kl. 10:00
Det er skrivehastighed - og Megabytes (skrivehastighed er mest relevant ved sikkerhedskopi) og på trådet gigabit netværk. Ved gigabit er max ca. 100 MB/Sec.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Online
Point: 1203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2013 kl. 21:10
Ja, jeg er klar over at det er Megabytes. Der er hvad jeg oplever ved skrivning af filer over Gbit netværk

/ask
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2013 kl. 21:16
Afhængig af setup er det vel heller ikke urealistisk med 15MB/s - det var også hvad jeg fik ud af min gamle Synology DS207 tilbage i 2007 når den samtidig trak lidt forskellige services - bl.a. Squeezebox Server.
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2013 kl. 21:24
Over trådløs 450 mbit 5Ghz og et længere kabeltræk plus en gigabit switch, så kan jeg skrive og læse samtidigt med 11 MB/sek cirka. Det er så hvor der er noget konvertering indover samtidigt og sådan, så det er ikke så godt at måle efter, men det giver en ide om hvad man kan forvente. Det skal så også siges at jeg har en 409+, som jo er lidt gammel efterhånden. Men en nyere kan du opnå en helt del hurtigere overførselshastigheder.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Online
Point: 1203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 08:31
Min kommentar går lidt på, at det bestemt er værd at ofre kabel når der skal overføres meget data. Jeg streamer og arbejder ofte direkte på/fra min NAS, og for det meste foregår det via wifi uden problemer. Når der skal overføres store mængder filer så kabler jeg konsekvent da det som sagt går langt langt hurtigere og det er her jeg overfører med mellem 80-100MB/s for store filer.

/ask
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu