|
Nas eller nas ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mathiesen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Juli-2012 kl. 01:20 |
Hej er der forskel på en nas fra feks synology og en Dune HD afspiller?
Skal man have begge for og få at streame hd indhold eller kan man nøjes med en alm nas ? Mathiesen
|
|
![]() |
|
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 894 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er ikke helt sikker på hvad du spørger om men:
En Nas opbevarer dine videoer, mens en Dune afspiller videoerne. Flere af Dune modellerne har mulighed for at rumme en harddisk, hvor dine videoer kan ligge. Men hvilket TV har du? Mange af de nye tv har også selv indbyggede afspillere, som kan klare det meste og så har du 'kun' brug for en Nas. Endelig så skriver du noget om at streame HD indhold og her skal du være opmærksom på at en kablet løsning frem for trådløs streaming er at foretrække. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
En NAS er samtidig en backup-løsning for alle hjemmets digitale enheder, Squeezeserver afvikling m.v. Det er en Dune ikke!
M.v.h.
|
|
![]() |
|
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
NAS = Network Attached Storage og er dermed en definition af et stykke hardware.
Hardwaren er typisk en boks med en eller flere harddiske. disse harddiske arbejder typisk sammen og kører med "sikkerhed". (altså 1 af 3 harddiske f.eks kan gå i stykker uden, at du mister NOGEN data = Raid 5). En NAS er ALTID tilsluttet via Ethernet En nas har en masse grundsoftware (fildeling, ftp, webservices og mange andre) http://www.proshop.dk/Products/ProductSearch.aspx?search=Synology Synology Disk Station DS411 Dune HD afspiller er et færdigt produkt som typisk afspiller materiale der netop ligger på en NAS.
|
|
![]() |
|
mathiesen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
Hej ok tror jeg har forstået det troede Dune var en anden
slags nas for jeg står og er tæt på og købe en fra synology. Tak for hjælpen ![]() |
|
![]() |
|
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
der er mange forskellige mærker men de 2 mest fremstående er Synology og Qnap
personligt købte jeg den jeg liger til ovenfor.... også 3 x 3 TB Seagate diske i... det spiller maks
|
|
![]() |
|
henriksen78 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2010 Status: Offline Point: 120 |
hov hov i glemmer en vigtig ting. De fleste Dune modeller har NAS funktion.
Du han oprette en netværks drev og flytte filer til og fra din PC, lige som du kan med en rigtig NAS. Det kræver at du setter en harddisk i den, som er bestrevet i et andet indlæg. Dog er hastigheden en del lavere, vil gætte på ca halvdelen. Så det kommer fuldt ud an på hvad du skal bruge den til. Som jeg forstår det skal du kun bruge den til film, derfor kan du godt nøjes med en Dune afspiller. I et andet indlæg, beskrives mulighedden for at bruge dit TV som afspiller fra en NAS. her skal du dog være opmærksom på at det langt fra er alle formater der kan afspilles. så hvis du vælger denne løsning, skal du undersøge hvilke formater TVet kan spille. f.eks har mange tv problemer med MKV filer som er meget udbredt. Så du skal gøre op med dig selv om hvad behovet er. Ikke mindst nu, men også hvad du "måske senere" kan få behov for. En rigtig nas vil give mange flere mulighedder.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |