|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 9> |
Forfatter | |
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
![]() |
De sælger via. deres webshop, og har mange danske kunder derigennem. Men de sælges ikke i danske butikker, det er rigtigt. Det er kun HP's MediaSmart der gør det. |
|
![]() |
|
Poplic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() |
Jeg kan godt se, at der ikke er mange typer til salg her i landet. Edbpriser finder kun HP og Fujitsu-Siemens. Jeg vil helst købe den i DK. Er der nogle dårlige sider af de 2 fabrikanter. En hurtig video om Fujitsu-Siemens viser, at der er Twonky installeret fra fabrikken. Allerede der er den jo mere aout of the box en Tranquil, men er der andre fordele/ulemper mellem de forskellige modeller? |
|
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705 Harbo SUB10 & 5 x SAT10 PS2 - PS3 QNAP-TS 439 Pro AppleTV Zaptor |
|
![]() |
|
Mutzer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 180 |
![]() |
Fujitsuen har også installeret noget strøm styring fra fabrikken af kan man sige, men der er andre ting på HPen.. læs testen på www.wegotserved.co.uk de har testet begge. Men set rent strømmæssigt kan ingen af dem konkurere med tranquil... de ligger på 60-70 w som minimum i forbrug. HP kører så også med en AMD sempron 1,8 (3400+) cpu, som der nok er en del mere power i end en atom 330 som tranquil bruger.. men strøm forbrug... vælg tranquil Ang diskplads... tænk over hvad du vil have på dine home server, og tænk over hvad du vil duplikere. Hvis alt du lægger på den skal duplikeres, ja så har binnerup ret i den kun vil få 50% udnyttelse, og et raid 5 vil give bedre udnyttelse. I mine tanker omkring en home server, der tror jeg næppe jeg ville ofre penge og plads på diske til at have en kopi af samtlige data.. fx ville jeg nok ikke duplikere min dvd film hvis jeg fx lagde dem på homeserveren via mymovies. Billeder, dokumenter, musik og evt pc backups, det er nok hvad jeg ville duplikere. Hos mig ville dette næppe fylde vildt. Lad os antage 500 gb (meget mindre i mit tilfælde dog) så vil du stadig have samlet plads på 1,5tb som med et raid 5 fx. Men du kan jo nok rimeligt nemt komme fremt til hvor meget data du tror du vil duplikere, og derved nemt kunne se om en home server vil forbruge mere eller mindre plads. |
|
Mutzer
|
|
![]() |
|
Mutzer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 180 |
![]() |
Så er der lige kommet en sammenlignings artikel af et synology nas og WHs.. evt at have begge dele... har ikke selv læst endnu...men lyder lige som en artikel for dig :-) http://www.wegotserved.co.uk/2008/12/13/hands-on-synology-cu be-station-cs407/ |
|
Mutzer
|
|
![]() |
|
SimpleUser ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-August-2006 Status: Offline Point: 231 |
![]() |
Hmm en rigtig interessant tråd. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg havde slet ikke tænkt på en "Windows model". Så sig mig, mit primære formål (udover backup) er at benytte den sammen med Squeezbox Duo, og her vil jeg lige så let (og stabilt) kunne benytte Tranquil'en, for eksempel. Og så et dummy spørgsmål. - Jeg læser det som om, at den er installeret med WD harddiske til den pris, der nævnes. Kan det være korrekt? |
|
![]() |
|
spoxy ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1231 |
![]() |
Jeg har med stor interesse fulgt med i denne tråd, idet jeg selv står for at skulle anskaffe noget netværksstorage. Efter at have læst tråden er jeg blevet lun på Windows Home Server. Men hvorledes er den beskyttet mod hacks fra internettet? På min PC har jeg en software firewall, men hvad med serveren ? Hilsen Søren |
|
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja tranquil eller generelt windows home server vil kunne benyttes med squeezbox. Tranquil modellen vi har nævnt nogle gange herinde kommer i to versioner.. en med 500 gb wd green disk og 1 gb ram, og en med 1tb wd green disk og 2 gb ram som denne: http://www.tranquilpc-shop.co.uk/acatalog/SQA-5H-2000.html#a 27 så ja det er inkl 1 disk. Tranquil har også andre modeller som du kan se på deres hjemmeside.. de er "mindre" dvs plads til færre diske, men alt efter behov kan de udviddes fx. Men den nævnte er vist "topmodellen" Ang firewall og antivirus, så er det som jeg forstår IKKE en indbygget del af windows home server. Men det kan nok uden problemer købes ved siden af. Jeg ved at avast har en antivirus pakke som er til serveren og 5 eller 10 klienter.. skulle fungere udemærket. Firewall har jeg ikke læst noget om.. men wegotserved er et site der næsten kun omhandler whs, og de har forum, så der kan man nok finde svar på det meste. Men jeg ville godt nok falde ned af stolen hvis man ikke kunne installere en firewall på den. |
|
Mutzer
|
|
![]() |
|
SimpleUser ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-August-2006 Status: Offline Point: 231 |
![]() |
Tak Mutzer. Jeg må nok erkende, at jeg i løbet af 24 timer er gået fra at være overbevist om NAS til at være pro Windows. Mest fordi jeg regner med at den er nemmere at sætte op, vedligeholde for en ikke-Linux ekspert. Er der nogen der har erfaring med Windows Home Server og Squeezecenter, eller er det mere en generel vurdering |
|
![]() |
|
Poplic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() |
Nu kommer der lige et fuldstændig off-topic indlæg - og så alligevel ikke. Jeg startede denne tråd for at finde den NAS jeg skulle købe - Nu er jeg blevet overbevist om, at det skal være WHS i stedet. Men hvordan f**** ændrer jeg overskriften på tråden, så andre kan blive klogere på dilemmaet mellem WHS og NAS? |
|
Onkyo TX-SR705 Harbo SUB10 & 5 x SAT10 PS2 - PS3 QNAP-TS 439 Pro AppleTV Zaptor |
|
![]() |
|
![]() |
Poplic - jeg er endt samme sted. WHS bliver nok vejen frem - takket være denne tråd.
|
|
![]() |
|
fumper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
![]() |
Du skal bare vælge "rediger" i den første post, der kan du rette overskriften |
|
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3 Hjemmebio |
|
![]() |
|
![]() |
Tak skal I have. Det lyder som om, at en WHS er tingen for mig, eller rettere bliver det. I øjeblikket bor jeg i lejlighed, og har dybest set kun brug for en løsning til at afspille video, musik og Internetradio i stuen. Jeg var bare træt af at skulle koble en ekstern harddisk på Playstationen, når jeg skulle se film. Dog tror jeg i første omgang at pengene bliver brugt på et Media Center, så kommer serveren til, når lejligheden bliver solgt og vi flytter i hus. MediaCenteret skal bare pakkes ud af kasse og køre, så det bliver nok et eller andet Amitech-værk eller noget, men ind til videre tak for hjælpen med opklaringen af fordele og ulemper ved NAS og WHS. Forsæt endelig debatten, så andre kan blive ligeså afklarede som mig... |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |