Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hodor
Bruger
Oprettet: 09-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
|
Sendt: 02-Januar-2009 kl. 13:09 |
Blueray afspilning via netværk er en opgave for et kablet netværk. Via trådløs er det straks mere usikkert om du har nok båndbrede.
|
Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
|
 |
Rønnest
Guld medlem
Oprettet: 20-April-2006
Point: 679
|
Sendt: 02-Januar-2009 kl. 13:39 |
Jeg havde nu selv forstillet mig et kablet netværk - så det er ingen hindring. Lyder godt at den kan afvikle BR-film via netværk uden at hakke (var min største (og egentlig eneste) bekymring).
Jeg ved godt at WHS er i handlen - og har været det noget tid. Men jeg mener dog også at have set nogle mindre gode anmeldelser/oplevelser med dem - og da det ikke haster (udover at man jo gerne vil i gang med det) kan jeg lige så godt vente på den nye. Er det ikke her i starten af året den kommer?
|
Sony 65AF8, Onkyo TX-NR929, Dune HD Max, Yousee tv-bokx, Synology 1010+/DX510, Sonos ZP90, B&W 603S3 - 600S3 - LCR60 - ASW600, JVC HD550, 92" Lissau motorlærred.
|
 |
Binnerup
Guld medlem
Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
|
Sendt: 02-Januar-2009 kl. 14:28 |
Nu er WHS lavet sådan at den SKAL være tilkoblet fast netværk, og det er nok fordi de ikke mener stabiliteten og hastigheden af et trådløst netværk er godt nok.
Hvis du skal streame en Blu-ray fra WHS til en klient, så skal klienten også være på fast netværk, eller på et 802.11n netværk - n burde kunne følge med hvis den har ordentligt signal.
Hjemme hos mig sidder WHS'en på en 10/100/1000 switch på loftet, som er fordelt ud til maskinerne i huset, på nær de bærbare, som er på via. wlan.
|
|
 |
Rønnest
Guld medlem
Oprettet: 20-April-2006
Point: 679
|
Sendt: 02-Januar-2009 kl. 14:40 |
Binnerup skrev:
Nu er WHS lavet sådan at den SKAL være tilkoblet fast netværk, og det er nok fordi de ikke mener stabiliteten og hastigheden af et trådløst netværk er godt nok.
Hvis du skal streame en Blu-ray fra WHS til en klient, så skal klienten også være på fast netværk, eller på et 802.11n netværk - n burde kunne følge med hvis den har ordentligt signal.
Hjemme hos mig sidder WHS'en på en 10/100/1000 switch på loftet, som er fordelt ud til maskinerne i huset, på nær de bærbare, som er på via. wlan.
|
Lyder som samme løsning jeg vil etablere hos mig - takker for svaret.
|
Sony 65AF8, Onkyo TX-NR929, Dune HD Max, Yousee tv-bokx, Synology 1010+/DX510, Sonos ZP90, B&W 603S3 - 600S3 - LCR60 - ASW600, JVC HD550, 92" Lissau motorlærred.
|
 |
tassbur
Junior bruger
Oprettet: 10-September-2007
Point: 40
|
Sendt: 16-Januar-2009 kl. 16:46 |
Til Binnerup
Har du nogen annelse om hvornår Medismart ex485/87 kommer til DK?
mvh
Tass
|
 |
Binnerup
Guld medlem
|
Sendt: 16-Januar-2009 kl. 17:10 |
tassbur skrev:
Har du nogen annelse om hvornår Medismart ex485/87 kommer til DK? |
Nej, jeg ved det ikke, desværre. Vi er pt. begyndt at levere software til Tranquil, og sidst jeg snakkede med chefen derfra var der et rygte om at HP overvejede om de overhovedet skulle til Europa - men det var kun et rygte, så jeg kender ikke status på det. Lige pt. vil jeg også mene du får en bedre maskine hos Tranquil med deres Squash - med mindre du skal bruge Mac opkøblingen som er en helt kanon ny ting på de nye HP'ere. Jeg har det også på den jeg har fået fra HP, men jeg har ikke prøvet at bruge det.
|
|
 |
Patriarken
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
|
Sendt: 16-Januar-2009 kl. 17:28 |
FYI kører WHS rigtigt godt på en VistaMCE Computer med VMware, hvis man altså aligevel har en strømbesparende HTPCmaskine der står tændt 24/7..
|
 |
sneppevej
Bruger
Oprettet: 04-Oktober-2005
Point: 78
|
Sendt: 17-Januar-2009 kl. 09:23 |
Patriarken skrev:
FYI kører WHS rigtigt godt på en VistaMCE Computer med VMware, hvis man altså aligevel har en strømbesparende HTPCmaskine der står tændt 24/7..

|
Hej
Godt nok ikke ESXi men allivegel god info. Jeg har selv rimelige gode erfaringer med VmWare Server.
Selvfølgelig går det lidt ud over performancen på Virtual Server Host (VMC Pc i dette tilfælde) men med de begrænsende ressourcer som WHS bruger er det muligvis uden betydning. Som jeg ser det tror jeg dette vil være en absolut stabil og brugbar konfiguration, hvorimod med ESXi som host til både VMS og WHS er mere tvivlsom. Kunne godt være jeg skulle overveje et lign. setup, nu i disse "green" tider
Patriark - har du indtil videre nogen dårlige erfaringer med dette setup?
|
 |
Binnerup
Guld medlem
|
Sendt: 17-Januar-2009 kl. 09:27 |
Jeg kan nævne at jeg i forbindelse med udvikling kører en Fransk, Tysk og Spansk Home Server på Microsoft Virtual PC, og det kører også fint.
Så WHS i en virtual machine er da en mulighed, men jeg vil nok sige at det bestemt kan anbefales at få en "rigtig" home server.
|
|
 |
Patriarken
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
|
Sendt: 17-Januar-2009 kl. 14:33 |
sneppevej skrev:
Patriarken skrev:

|
Hej
Godt nok ikke ESXi men allivegel god info. Jeg har selv rimelige gode erfaringer med VmWare Server.
Selvfølgelig går det lidt ud over performancen på Virtual Server Host (VMC Pc i dette tilfælde) men med de begrænsende ressourcer som WHS bruger er det muligvis uden betydning. Som jeg ser det tror jeg dette vil være en absolut stabil og brugbar konfiguration, hvorimod med ESXi som host til både VMS og WHS er mere tvivlsom. Kunne godt være jeg skulle overveje et lign. setup, nu i disse "green" tider
Patriark - har du indtil videre nogen dårlige erfaringer med dette setup? |
Nej jeg har ikke sådan nogle dårlige erfaringer (Ligesom Binnerup) NAT bridgen kører på 1 gigabit, og min VMC/WHS server kører med en E6300 på et P5E-VM HDMI med et GT8600 og 2gb RAM. Der er ingen performance problemer whatsoever. Som det ses ovenstående har jeg Window'ed MCE som står på TV2 FilmHD(som self ikke gør forskel pga gt8600), og i går testede jeg lidt med MKV h.264 lp4 samtidig med at der kørte en extender session. Heller ingen problemer på trods af at der er allokeret 2 cpu'ere og 512 gb ram til WHS. Det er klart at det kan blive svært at gendanne serveren selv....Hvilket selvfølgelig er en akilleshæl. Man skal også lave et par scripts til at autostarte serveren med OS... 
Redigeret af Patriarken - 17-Januar-2009 kl. 17:33
|
 |
clausols1
Guld medlem
Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Point: 791
|
Sendt: 18-Januar-2009 kl. 21:20 |
Lige et rookie spørgsmål om WHS: Kan man ikke smide WHS på en primær disk, smide en raid-controller i & køre raid5 ?
|
 |
Mutzer
Bruger
Oprettet: 07-Juli-2006
Point: 180
|
Sendt: 19-Januar-2009 kl. 10:14 |
Det lyder ikke om om det burde være et problem... så det må være et klart ja :-)
|
Mutzer
|
 |