|
NAS - Et par spørgsmål |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Måske du skulle vælge at fokusere mindre på at få det billigste, men derimod at vælge det rigtige, som opfylder dine behov! M.v.h. |
|
![]() |
|
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
Nu er valget af den billigste mulige løsning ikke et religiøst valg. Men et valg dikteret af omstændighederne. Jeg har kort og godt ikke pengene til det "rigtige" valg.
Derfor er jeg tvungen til, at finde det billigste rigtige valg. Fordi det er billigt, behøver det jo per definition heller ikke være et forkert valg. Det ville være en dejlig luksus blot at købe det produkt der passer mine behov bedst. Men jeg er tvungen til at inkludere prisen i den ligning. Men det betyder ikke jeg udelukkende fokusere på prisen. Men kunne jeg finde det "rigtige" produkt der samtidig var billigt, ville det jo være fantastisk. Jeg har læst nogle rosende anmeldelser af Zyxel modellen. Men i min verden er praktisk brugererfaring mindst lige så vigtigt. Derfor jeg spørger. Alternativt, snakker vi brugt Synoloy/Qnap. Hvilket jeg også aktivt underholder ved at scanne DBA, Gul og Gratis, HWT osv løbende. Men jeg er meget kræsen når det kommer til brugt PC hardware, da jeg er rimelig bange for at købe katten i sækken og spilde mine penge.
|
|
![]() |
|
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
En lille update:
Man har en standpunkt indtil man tager et nyt ![]() Normalt får min kæreste mig lidt ned på jorden igen, når vi kigger på nyt elektronik og får skåret ind til benet hvad vi reelt har brug for. Men en NAS faldt åbenbart lige i hendes smag. Specielt muligheden for kunne streame film/musik til PC/mobil/tablet når man er uden for hjemmets fire vægge. Så nu bliver graver vi dybt i lommerne og vælger den rigtige løsning:) Men jeg vil gerne høre hvor godt det virker i praksis? Vi kigger umiddelbart på en Synology 214+ eller 214 play, med en disk til at begynde med og så udvide senere. Backup af billeder/hjemmevideo kommer så til at foregå på en kammerats Synology. Hvor han så også backer up på min. Men man kommer lidt i tvivl når man læser følgende test: http://us.hardware.info/reviews/5108/27-2-bay-nas-devices-tested Asustor AS-302T og Netgear ReadyNAS 312 klarer sig rigtig godt. Zyxel NSA325V2, jeg nævnte tidligere, klare sig også forbavsende godt og til 1/3 af prisen. Så jeg er meget i tvivl om hvad man skal vælge. Redigeret af Silentbob - 14-April-2014 kl. 14:55 |
|
![]() |
|
obdrup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 50 |
Har du overvejet NAS fra Austor - så har du NAS og mediacenetr i samme maskine!
Har ingen erfaringer med den, men den virker på højde med Synology, bare med mediaceneter apps som fx. XBMC. Der kan købes fjernbetjening eller den kan styres fra smartphone. |
|
![]() |
|
Jeg har overvejet Asustor, dog ikke pga. mediacenter funktionen.
Der er flere ting der ikke kan køre på en NAS, feks. Netflix og HBO Nordic og foretrækker at have det hele samlet et sted. Så det vil fortsat være en windows baseret mediacenter.
|
|
![]() |
|
Wonderl@nd ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
Fik du købt en NA's og hvilken?
Står selv overfor at skulle købe og vi har nogenlunde samme behov, så derfor ville jeg lige om dine erfaringer. Mvh Michael |
|
![]() |
|
Efter utrolig mange overvejelser og læsning, endte jeg med en Synology 214+.
Mere end noget andet ud fra tanken, at den er rimelig fremtidssikret (4-7 år) både med hensyn til hardware og software support. Men efterhånden som jeg er begyndt at bruge den, er jeg begyndt og overveje om jeg skulle have gået en lidt anden retning. Mit forbrug forløber sig til Photostation, Audio Station og som film kilde til mit mediacenter. Jeg kan ikke udelukke jeg finder nye behov, men indtil videre har den kun været presset ydelsesmæssigt, da jeg uploade alle mine billeder og musik. Jeg anvender ikke Media Server og lader ikke NASen transcode. Det lader jeg klienten om. Derfor som situationen er lige pt. er 214+ en smule overkill. Der i mod kunne jeg godt, se mig selv mangle plads på et tidspunkt. Derfor, skulle jeg købe i dag, ville jeg måske vægte plads lidt højre og kigge i retning af 414j. Det skal dog lige siges, at jeg har ikke brugt synderlig meget tid, på at udforske mulighederne. Jeg har blot sat den op til det jeg ønskede fra starten. Min sparsomme tid, er mere gået i retning af mit mediacenter og fået den sat op som jeg ønsker det. Så det er meget muligt, at de ekstra krafter fra 214+ kommer til sin ret senere hen. Med hensyn til backup, blev/bliver løsningen, at en arbejdskollega der også har en Synology og jeg backer op hos hinanden. Vi skal dog lige have sat det op:) Jeg kender ikke softwaren fra de andre NAS producenter. Men har man en masse billeder og løbende tager en del, man ønsker at dele med familien, er Synology Photostation simpelthen genial. Jeg håber mit svar kan bruges, ellers blot spørg hvis der er andet du ønsker at vide.
Redigeret af Silentbob - 10-Juni-2014 kl. 07:49 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |