recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS - Har jeg forstået det rigtigt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS - Har jeg forstået det rigtigt?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 20:04

Med al respekt - 300-400 cd'er - tagges altså meget hurtigt. Download det gratis program og bed MM scanne musiksamlingen. Og vælg så album-noden (som det hedder i MM-sprog) og løb album'erne igennem.

Ang. album art: Download trixmotos geniale album art script ("album art tagger"), som automatisk finder album art og tagger det i den enkelte sang. trixmoto - og mange andre MM-udviklere - har udtænkt bunker af såkaldte scripts, som gratis downloades og tilknyttes MM. Dette er en væsentlig årsag til, at MM konsekvent anvendes af alle med store musiksamlinger - der er så mange gratis scripts derude... Men den væsentligste årsag er selvfølgelig, at programmet bare VIRKER. Ang. album art 2: Husk nu at tagge det i det enkelte nummer, IKKE i folderen - bare et godt råd!

Når man så er i gang med MM... af sted til mediamonkey.com/forum - intet sted på nettet får man så hurtigt og så kompetent svar på sine spørgsmål. Døgnet rundt. Og det fordi brugerne elsker MM og nyder at øse af deres viden om alle kringelkrogene i det utrolige program. Hjælpsomheden er enorm - og smartass-kommentarer ikke-eksisterende.

Men altså: MM er gratis i grundmodellen, så prøv det dog. Alle i min omgangskreds har store musiksamlinger og alle bruger vi MM. Og kun det. Alternativerne ender altid med at gå ned, at fryse, at vise noget forkert osv. Og det orker vi bare ikke. Der er brugere af MM med 200.000 sange, så mine 22.000 sange er jo småting!

kris

ps: trixmotos site googler man sig bare frem til.



Redigeret af kris - 05-November-2007 kl. 20:08
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
Business101 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 17:37
Hej kris

nu har du snakket så meget om mediamonkey, så kunne du ikke lige lave en guide til hvordan man retter 300-400 cdér på en time.

regner jo med det er incl opdatering af album art.

links er også velkommen.

Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1

KEF KHT2005.2

Dreambox dm500-s, Popcorn Hour

Windows Home Server

SB3 og Squeezebox Duet





Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 15:33

Med Twonky kan man snildt vælge en sti til selve de bagvedliggende NAS-mapper (folder view) - hvis man skulle ha' de lyster. Men smid dog din samling ind i Mediamonkey (gratis) og ret tags til. 300-400 CD'er kan klares på en time.

kris 

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 12:54
RPP@, kast dig ud i det Med mindre du har et storagebehov ud over mediefilerne, så er Maxtoren sikkert god. Og husk på, at en NAS ikke behøver at står fremme 
Der er altid noget, der er bedre, men man skal jo tilpasse tingene til behovet, så det vigtigste er jo så at klarlægge behovet

Venligst
Søren

PS. Normalt vil en NAS vækkes til live af en klient, der efterspørger nogle data, så svaret på dit sidste spørgsmål er 'JA'
Til top
RPP@ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 12:48

Kan man få den til at starte op med Teac'en?

 

Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 12:46
Jeg har disken stående ovenpå min computer. Når min computer er slukket, kan jeg da godt høre MSSII'eren, men det er ikke nær så slemt som min computer.

Den siger noget ja, men det er ikke vildt meget.
Anders
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 12:41
Jeg kunne jo kigge i specs  men er der blæser på MSSII?
Siger den noget?

Venligst
Søren
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 12:36
Jeg har en Maxtor Shared Storage II 500GB disk, som jeg er ret glad for. Jeg har (haft) lidt problemer med brugerrettigheder osv, men det er nok bare mig, der er lidt forkert på den.

Jeg er i gang med at smide hele min cd-samling over (mellem 300 og 400 cd'er) - det tager sgu lang tid

Anyway, min Maxtor slukker da efter en time (tiden kan sættes i opsætningen). Den starter pænt op igen, når man starter sin computer.
Anders
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 00:29
Qnap kunne være et bud. Der følger dog ikke disk med! Se her for en liste af produkter. En qnap skulle dog være ret brugervenlig...
På Twonkys hjemmeside kan du få en installationsfil til MSSII, så det skulle ikke være så svært: http://www.twonkyvision.com/Download/TwonkyMedia/TM4Technici ans.html

Twonky tager udgangspunkt i mappestrukturen. Jeg havde på et tidspunkt en fejl i navngivningen af min mappe, hvorfor 'Gamle Flammer' blev til 'En gamme flamme' - også i min Noxon

Jeps, kabling sker fra router til WAP

Venligst
søren
Til top
RPP@ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 00:13

Er der forresten nogen der har et godt alternativ til Maxtor Shared Storage II,i ca. samme prisklasse (CA. 300gb), evt. med pre install Twonky, så jeg ikke skal rode med det.

RPP@

Til top
RPP@ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 00:01

Ja, ok. Men spørgsmålet er jo så hvad Twonky tager udgangspunkt i? Hvis den tager udgangspunkt i tags, så har jeg et problem. Da der overhovedet ikke er styr på mine tags. Derfor ønsker jeg denne simple sortering, som jeg faktisk syntes er mere genial end så meget andet, da det heller ikke kræver så meget scrolling 

Mht. lyd via kabel. Vil det så sige at jeg kobler NAS til min router, kobler min router videre til WAP(det er vel den boks der følger med Teac'en?). og så lyd stik videre fra WAP til forstærker?

Er det forstået rigtigt?

RPP@

 

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 23:44
OK, men det kan du gøre fuldstændig, som du lyster.
Min afspiller kan liste min musik efter kunstner eller album, hvis det er det, den skal. Man kan søge efter musik - kunstner, album og nummer. Man kan lave playlists og tilføje favoritter. Man kan høre radio og podcasts (både hentede og online podcasts).

Der er absolut ingen grund til at ønske sig kun at have den enkle sortering, som du så beskedent ønsker dig. Dét kan den og meget, meget mere

Venligst
Søren
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu